Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bergen

shyn

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen!

Valp eller ikke spiller ingen rolle, vil gjerne at hun skal bli vant til alle raser, aldre og kjønn! :D Passer det best i hverdager eller helg? Hadde vært koselig om flere kunne komme :P

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :whistle:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Jeg var på treff med canis.no gjengen sist mandag. og det var en koselig gjeng. Shira var den eneste "voksne" hunden.

Resten var valper. Vi har tenkt oss dit i morgen. Så bare møt opp. Det er plass til flere. he he.

Oppmøte er kl 18:00 i Kanadaskogen. Tennebekktjernet.

Skrevet
Kor e Kanadaskogen? :) hehe.. Er det treff der hver mandag?

Det er hver Mandag kl 1800.

Jeg er ikke så flink til å forklare men skal prøve.

Bare finn Dyreklinikken i Loddefjord, Dyreklinikken Bergen Vest, så kjører du mot motorvegen, ikke Vestkanten. Ca 100m etter dyreklinikken, RETT før rundkjøringen går det en stikkvei opp på høyre side. Følg denne til parkeringsplassen (det kommer først en liten en, men du skal til den neste). Så er du der:)

Hvis du går inn på KART og søker opp Lyderhornsveien 287. Det er adressen til Dyreklinikken.

Skrevet
Hvem som pleier å møte opp? Og kordan foregår det hele? 1 2 3-slipp eller tur, eller litt av hvert?

Det er mange valper. ca 7 - 10stk. Shira er "tante". He he he. Vi har latt alle hundene gå løs mens vi trasker en liten tur.

Og det har gått veldig greit.

Turen er ikke så veldig lang siden det er masse valper.

Skrevet
Heisann,

vi har en 10 uker gml dansk svensk gårdshund valp som vi ønsker å sosialisere. Håper at noen andre i Bergen kunne tenke seg å bli med på et treff, kan være ganske så fleksibel med både tid og sted :thumbs:

Skrevet

Hei :rolleyes:

Vi bor i Bergen, og har en 5 mnd gammel dansk svensk gårdshund tispe som trenger sosialisering med både valper og voksne hunder. Hadde vært kjekt å treffe andre dansk svenske gårdshunder også! Kanskje vi kan avtale et treff?

Merete

Skrevet

Husk på at det er båndtvang i Kanadaskogen da..... Onkel politi har hatt seg et par raid rundt i de kanter med jevne mellomrom og delt ut saftige bøter til de som ikke har opprettholdt båndtvangen.... :s

Skrevet

Jepp... Og båndtvangen gjelder også for valper. Forøvrig: lurt å kunne hundeloven også :)

Eg har sagt eg skal komme, men eg må somle meg til det. Har så mye annet på tapetet, at det blir prioritering. :)

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Litt bilder fra Kanadaskogen, disse er att for 3 uker siden (har desverre ikke navn på alle hundene, men tror husker noen):

Aron?:

Aron.jpg

Fant?:

Fant.jpg

Pippi, Felix og Fant:

felixfantpippi.jpg

Eierne:

Folket.jpg

Gul hund:

gul.jpg

3 gule hunder:

gule.jpg

3 hunder 1 pinn:

pinnejakt.jpg

Aron og Pippi:

PippiogAron.jpg

De søte rompene:

Rompene.jpg

Er jo veeeeldig kjekt på disse treffene. Vi kunne desverre ikke i går, men er nok på plass igjen neste mandag.

• 3 weeks later...
Skrevet
:P Hei! Jeg er ny både her på forumet og i Canadaskogen. De har flyttet treffet til søndag kl 14. Siden det er så mørkt på mandag kveldene. I tillegg ble det spårsmål om det kunne være ett på søndagene for folk sim ikke kan mandagene... :P
Skrevet
:P Hei! Jeg er ny både her på forumet og i Canadaskogen. De har flyttet treffet til søndag kl 14. Siden det er så mørkt på mandag kveldene. I tillegg ble det spårsmål om det kunne være ett på søndagene for folk sim ikke kan mandagene... :P

Er det ikke veeeeldig mange familier på tur i skogen om søndagene?

Noen som vet hva mopsen på ene bildet heter forresten? :P

Skrevet
:P nei var ingen der så lege jeg var der (men så var ikke vi så lenge da siden Kira er så liten og hun var våt og kald) Men kan jo hende det er flere der når det er bra vær... aner ikke... Men de har hatt to treff der på søndagene nå så vi får se hvordan det går... :P
Skrevet
Bare finn Dyreklinikken i Loddefjord, Dyreklinikken Bergen Vest, så kjører du mot motorvegen, ikke Vestkanten. Ca 100m etter dyreklinikken, RETT før rundkjøringen går det en stikkvei opp på høyre side. Følg denne til parkeringsplassen (det kommer først en liten en, men du skal til den neste). Så er du der:)

Hvis du går inn på KART og søker opp Lyderhornsveien 287. Det er adressen til Dyreklinikken.

Her finner du oss... På andre siden av veien for dyreklinikken...

• 1 month later...
Skrevet

Er det framleis faste treff? Kor/når/korleis? Balder er berre 8 veker enno, så det vert ikkje med ei gang, men hadde vore fint å vite kor me kan dra den dagen me vil ut i den store verden!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...