Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Treff i Bergen

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Valp eller ikke spiller ingen rolle, vil gjerne at hun skal bli vant til alle raser, aldre og kjønn! :D Passer det best i hverdager eller helg? Hadde vært koselig om flere kunne komme :P

Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :whistle:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Jeg var på treff med canis.no gjengen sist mandag. og det var en koselig gjeng. Shira var den eneste "voksne" hunden.

Resten var valper. Vi har tenkt oss dit i morgen. Så bare møt opp. Det er plass til flere. he he.

Oppmøte er kl 18:00 i Kanadaskogen. Tennebekktjernet.

Forumet fortsetter under annonsen
Kor e Kanadaskogen? :) hehe.. Er det treff der hver mandag?

Det er hver Mandag kl 1800.

Jeg er ikke så flink til å forklare men skal prøve.

Bare finn Dyreklinikken i Loddefjord, Dyreklinikken Bergen Vest, så kjører du mot motorvegen, ikke Vestkanten. Ca 100m etter dyreklinikken, RETT før rundkjøringen går det en stikkvei opp på høyre side. Følg denne til parkeringsplassen (det kommer først en liten en, men du skal til den neste). Så er du der:)

Hvis du går inn på KART og søker opp Lyderhornsveien 287. Det er adressen til Dyreklinikken.

Hvem som pleier å møte opp? Og kordan foregår det hele? 1 2 3-slipp eller tur, eller litt av hvert?

Det er mange valper. ca 7 - 10stk. Shira er "tante". He he he. Vi har latt alle hundene gå løs mens vi trasker en liten tur.

Og det har gått veldig greit.

Turen er ikke så veldig lang siden det er masse valper.

Heisann,

vi har en 10 uker gml dansk svensk gårdshund valp som vi ønsker å sosialisere. Håper at noen andre i Bergen kunne tenke seg å bli med på et treff, kan være ganske så fleksibel med både tid og sted :thumbs:

Hei :rolleyes:

Vi bor i Bergen, og har en 5 mnd gammel dansk svensk gårdshund tispe som trenger sosialisering med både valper og voksne hunder. Hadde vært kjekt å treffe andre dansk svenske gårdshunder også! Kanskje vi kan avtale et treff?

Merete

Husk på at det er båndtvang i Kanadaskogen da..... Onkel politi har hatt seg et par raid rundt i de kanter med jevne mellomrom og delt ut saftige bøter til de som ikke har opprettholdt båndtvangen.... :s

Jepp... Og båndtvangen gjelder også for valper. Forøvrig: lurt å kunne hundeloven også :)

Eg har sagt eg skal komme, men eg må somle meg til det. Har så mye annet på tapetet, at det blir prioritering. :)

Litt bilder fra Kanadaskogen, disse er att for 3 uker siden (har desverre ikke navn på alle hundene, men tror husker noen):

Aron?:

Aron.jpg

Fant?:

Fant.jpg

Pippi, Felix og Fant:

felixfantpippi.jpg

Eierne:

Folket.jpg

Gul hund:

gul.jpg

3 gule hunder:

gule.jpg

3 hunder 1 pinn:

pinnejakt.jpg

Aron og Pippi:

PippiogAron.jpg

De søte rompene:

Rompene.jpg

Er jo veeeeldig kjekt på disse treffene. Vi kunne desverre ikke i går, men er nok på plass igjen neste mandag.

:P Hei! Jeg er ny både her på forumet og i Canadaskogen. De har flyttet treffet til søndag kl 14. Siden det er så mørkt på mandag kveldene. I tillegg ble det spårsmål om det kunne være ett på søndagene for folk sim ikke kan mandagene... :P

:P Hei! Jeg er ny både her på forumet og i Canadaskogen. De har flyttet treffet til søndag kl 14. Siden det er så mørkt på mandag kveldene. I tillegg ble det spårsmål om det kunne være ett på søndagene for folk sim ikke kan mandagene... :P

Er det ikke veeeeldig mange familier på tur i skogen om søndagene?

Noen som vet hva mopsen på ene bildet heter forresten? :P

:P nei var ingen der så lege jeg var der (men så var ikke vi så lenge da siden Kira er så liten og hun var våt og kald) Men kan jo hende det er flere der når det er bra vær... aner ikke... Men de har hatt to treff der på søndagene nå så vi får se hvordan det går... :P

Bare finn Dyreklinikken i Loddefjord, Dyreklinikken Bergen Vest, så kjører du mot motorvegen, ikke Vestkanten. Ca 100m etter dyreklinikken, RETT før rundkjøringen går det en stikkvei opp på høyre side. Følg denne til parkeringsplassen (det kommer først en liten en, men du skal til den neste). Så er du der:)

Hvis du går inn på KART og søker opp Lyderhornsveien 287. Det er adressen til Dyreklinikken.

Her finner du oss... På andre siden av veien for dyreklinikken...

Er det framleis faste treff? Kor/når/korleis? Balder er berre 8 veker enno, så det vert ikkje med ei gang, men hadde vore fint å vite kor me kan dra den dagen me vil ut i den store verden!

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det sitter langt inne å lage sånn tråd, men etter jeg har innsett at jeg ikke finner noe glede i hunden min lengre må jeg bare lufte tankene. 
        6 år gammel hund av ukjent opphav, noe terrier og minst halvt puddel. Ekstremt engstelig fra valp, kom til oss 6 uker gammel. Aldri blitt kvitt angsten, men vi lærte oss å leve med hunden fordi vi ikke vil gi opp. 
        Kan ikke sove alene (ikke på gulv, må ha kroppskontakt), kan ikke være i annet rom, kan ikke være hjemme alene. Redd andre mennesker og dyr, spesielt dyr. Redd lyder, spesielt vind. Redd for alt ukjent, nye turstier, ukjent bil på p-plass, nye sko i ganga. Er ofte glad på tur, men møter vi folk går resten av turen over i frykt. Tåler ikke nødvendig stell av pels, negler osv. Sliter med hormonene når tisper er i nærheten som gir utslag i eskalering av problematferd kombinert med hyppige fluktforsøk. 
        Reaksjonene varierer fra angrep og bjeffing (andre hunder) til skjelving, pesing, piping og overdreven kløe (klør og biter til blods). Aldri hatt en dag uten denne adferden. Delvis bedring av stress ved kjemisk kastrering. 
        Ingen helseproblemer og lite utbytte av hundetrener så langt. Bruker Adaptil hjemme og i bil. Har tidvis mestret korte økter hjemme alene, og opphold i annet rom i huset over natten. Kan være alene i bil en arbeidsdag. 
        Vi har to barn under 3 år og derfor behov for å virkelig kjenne på hva vi får ut av hundeholdet vårt, siden det krever mer ressurser enn begge barna. Og ikke minst hva slags liv hunden har. Vi har ikke uendelig ressurser å gi dette prosjektet, verken økonomisk eller psykisk. Hvor går vi herfra? Er det noen som har noen gode råd? Lignende situasjoner? 
    • Takk for svar. Vår valp blir en springer spaniel.
    • Valpen kan gå på tur fra du får den, så lenge det er i valpens tempo, og den får anledning til å snuse og oppdage omgivelsene. Den første tiden blir det ikke så lange turer før valpen blir sliten av alle inntrykkene. En totimers gåtur kan være mye forskjellig, men jeg tenker at valpen bør være 4-5 mnd ihvertfall. Så kommer det helt an på hvor man går, og tempo. Så lenge man lar hunden gå i eget tempo og tar pauser innimellom så kan det være den kan gå når den er yngre eller eldre, alt etter individ og rase.
    • Hvor gammel bør valpen være før den kan være med på tur?  F.eks en  totimers gåtur.
    • Jeg tilsetter ris, grønnsaker eller bær, hvis ikke blir hun steinhard i magen. Bruker mye raspede gulrøtter. 
  • Nylig opprettede emner