Gå til innhold
Hundesonen.no

Passerings trening...?


alisha

Recommended Posts

Noen som blir med på å trene passeringstrening? Dette er veldig nyttig å trene, man får igjen for det, jeg har tenkt å begynne å trene på det, så lurte på om flere vil bli med..? Det innebærer at man skal gå forbi andre, passere folk/hunder uten å begynne å dra i båndet osv..:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Jepp, det vil jeg gjerne...... har en hannhund som kunne trenger det! Han lager MYE lyd når han får det for seg, og jeg skulle så gjerne blitt kvitt det. Nå kvir jeg meg rett og slett litt for å gå tur på tider av døgnet der jeg treffer andre.... så ja, det hadde vært helt supert å trene! Ikke bare litt, men mye for vår del hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger defintivt også å trene på dette før det blir et stort problem.. Merker hun har begynt å bli vanskelig ved passeringer. Drar veldig i båndet, nekter å gå før hun får hilse osv.. ikke alltid så koselig.. :lol:

Hun trenger å lære seg at man ikke MÅ hilse på alle andre hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt være med, med Charlie, han har ingen problemer med at passere men altid godt for ham at komme ud at blive trænet lidt uden Einstein, men kommer lidt an på hvor det kommer til at være for mig, da jeg er afhængig af offentlige transportmidler fra Centrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ca 500 meter fra Langeskogen, så der er vi ofte...:lol: Nå når jeg har funnet denne siden er det jo mulig jeg dukker opp på et av treffene der hvis vi tørr. har sett bilder, og det ser så kjekt ut att;)

Ellers er vi mobile vi og. Hiver oss i bilen vi hvis nødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ca 500 meter fra Langeskogen, så der er vi ofte...:P Nå når jeg har funnet denne siden er det jo mulig jeg dukker opp på et av treffene der hvis vi tørr. har sett bilder, og det ser så kjekt ut att;)

Ellers er vi mobile vi og. Hiver oss i bilen vi hvis nødvendig:)

Alle er velkomne :whistle:

Så vi mødes jo nok på et træf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osterøy er et stykke.... Jeg kjører ikke dit for å si d sånn. :whistle:

Men det er jo fint i kanadaskogen/langeskogen. Men det går også ann å møtes på parkeringsplasser, fotballbaner osv. Det har vært utstillingstreninger i Loddefjord f.eks, på øverste bildekk der. Også her på Sotra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotballbane og parkeringsplass er ikke så bra vis man skal trene passeringstrening da, men utstillingstrening passer det bedre med det;P

For vis vi skal trene passeringstrening er det lurt å være et sted uten folk, det som er verst er å møte enkelt personer med hund...

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noe av passeringstreningen da? Merker at vi trenger det, ja..

Vi holder til i sentrum da.. trener passering litt for meg selv på langturene men det er ikke alltid møtende hundeeiere er så veldig samarbeidsvillige :blink: Min er utagerer ikke men DRAR veldig mot den andre hunden, nekter å gå forbi osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare at finde en dato, hvor de der kan/lyst til at komme, siger til om de kan, og så finder vi et egnet tidspunkt og sted.

Det bedste for de fleste er jo nok en weekend, og skal helst ikke være det tidspunkt hvor flest hundeejere/folk er ude.

Så her er nogle forslag til datoer: lørdag d. 23 februar eller søndag d. 24 februar eller lørdag d. 1 marts eller søndag d. 2 marts.

Dette er bare forslag, så vi evt. kan finde en dato hvor flest mulig kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti minutter sørover med buss fra sentrum, Fjøsanger om det sier deg noe.

Det sa meg ikke så mye hehe, er ikke kjent i bergen :whistle:

Blir det noe av passeringstreningen da? Merker at vi trenger det, ja..

Vi holder til i sentrum da.. trener passering litt for meg selv på langturene men det er ikke alltid møtende hundeeiere er så veldig samarbeidsvillige :D Min er utagerer ikke men DRAR veldig mot den andre hunden, nekter å gå forbi osv..

Ja vi kan avtale å trene passeringstrening, men vi må finne ut hvor vi kan trene, beste er der det er lite folk, for da konsentrerer hunden den hunden som kommer i mot og da drar den mye, det er veldig god trening å treffe på en og en, for når det er mange så blir hunden litt forvirret og drar ikke så mye pga er mange i alle kanter vis du skjønte..?:D

Det er jo bare at finde en dato, hvor de der kan/lyst til at komme, siger til om de kan, og så finder vi et egnet tidspunkt og sted.

Det bedste for de fleste er jo nok en weekend, og skal helst ikke være det tidspunkt hvor flest hundeejere/folk er ude.

Så her er nogle forslag til datoer: lørdag d. 23 februar eller søndag d. 24 februar eller lørdag d. 1 marts eller søndag d. 2 marts.

Dette er bare forslag, så vi evt. kan finde en dato hvor flest mulig kan.

Problemet om lørdager og søndager er at det går nesten ingen busser fra oss og har problemer med å komme oss hjem... og burde fått til noe litt ofte, vis det blir for skjeldent er det ikke så mye trening:P

Tribbelpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så god på helger... jobber mye helg. Plus at det er jo en røys mennesker ute å går... spes søndager her i Langeskogen.. da er det rene 17mai paraden. Hva med en onsdag ettermiddag/kveld, eller flere? Bare kaster ut et forslag her nå:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så god på helger... jobber mye helg. Plus at det er jo en røys mennesker ute å går... spes søndager her i Langeskogen.. da er det rene 17mai paraden. Hva med en onsdag ettermiddag/kveld, eller flere? Bare kaster ut et forslag her nå:whistle:

Jeg kan også i hverdager, ikke noget problem for mig, tenkte mere på folk der jobber.

Hvis det skal være en kveld, så skal det jo helst være et sted der er lys.

Forslag til steder er jo velkomne så vi kan finde ud af hvad der er bedst!

Her hvor jeg bor i Centrum er der 2 store ubrugte parkeringspladser der er "lukket for biler, den ene er der lys på, og ligger lidt mere afsides en den anden så der ikke er så mange mennesker der passerer der om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også på hverdager så lenge det er etter skoletid, jeg studerer. Bor i sentrum.. hvilke parkeringsplasser snakker du om? Jeg bor på nygårdshøyden.. på kveldene hender det at vi er i nedre delen av nygårdsparken og leker med hunden (den delen hvor ikke narkisene går, hehe) og her er det noe lys.. og generelt ganske lite folk, i alle fall på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også på hverdager så lenge det er etter skoletid, jeg studerer. Bor i sentrum.. hvilke parkeringsplasser snakker du om? Jeg bor på nygårdshøyden.. på kveldene hender det at vi er i nedre delen av nygårdsparken og leker med hunden (den delen hvor ikke narkisene går, hehe) og her er det noe lys.. og generelt ganske lite folk, i alle fall på denne tiden av året.

De jeg snakker om er, den plads/parkeringsplads med lys er ved hurtigruteterminalen, der hvor danskebåden lagde til kaj før, der plejede biler at vente på at køre ombord.

Den anden er den hvor Jonsvoll kvartalet lå før, men der er ikke belysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...