Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyking i hundemiljø


Roza

Recommended Posts

Bajas:

Lov og la tankene snurre minst en gang rundt hjernen før en kommer med oppgulp.

På tide å følge ditt eget råd kanskje? Svar 5 min. etter er i overkant raskt....

For øvrig så henviser jeg til info fra ledelsen her vedr. "kjeller'n":

"I denne delen av forumet på Hundesonen.no er det forventet at man kan diskusjonsetikette. Diskusjonene og deltakerne her kan være tøffere og mer rett på sak enn i de andre kategoriene. Om du ikke tåler krasse svar anbefales du å heller bruke andre deler av Hundesonen.no"

Er det regler for lenge en skal vente før en svarer her ??

Synd du føler du må tråkke på andre for å heve deg selv,men det er ditt svake punkt sikkert.

Jeg gidder ikke føre en usaklig diskusjon med deg.

Hold deg til topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 390
  • Created
  • Siste svar
Det hadde vært en fin liten forsvartale det, om det ikke var for at vedkommende snakker om sin fars universitetsutdannelse, sant? Lese en gang til, kanskje?:

Uthevet kun for deg, slik at du kanskje også legger merke til at vedkommende ikke har nevnt noe om sin egen utdannelse eller intelligens :D

- Så skal jeg holde meg for god til å si noe om at for visse hjelper hverken høy utdannelse eller røykeavhold, man blir ikke nødvendigvis spesielt smart av den grunn :P

Jeg nevnte ikke et ord om hvem sin utdannelse han refererte til. Kunne ikke unngå å se at det var faren sin han snakket om. Og det selv før du uthevet det til meg! Gå og ta deg en røyk, du vet du blir så amper uten, din nikotinslave! :)

Så skal jeg holde meg for god til å si noe om at for visse hjelper hverken høy utdannelse eller røykeavhold, man blir ikke nødvendigvis spesielt smart av den grunn :)

Har jeg sagt noe om at jeg ikke røyker? <_<

Dobbeltpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte ikke et ord om hvem sin utdannelse han refererte til. Kunne ikke unngå å se at det var faren sin han snakket om. Og det selv før du uthevet det til meg! Gå og ta deg en røyk, du vet du blir så amper uten, din nikotinslave! :)

hehe - Jeg er ikke spesielt amper, og jeg kom akkurat inn igjen etter å ha tatt meg en røyk :D

Har jeg sagt noe om at jeg ikke røyker? <_<

Dobbeltpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Nei, du har kanskje ikke det, men når du skriver ting som dette:

Er vel på tide å komme med noen konklusjoner i denne laaange tråden:

1) Kvinner er i flertall når det gjelder røykere i Norge. Er en trend som har vart noen år, men nå leder dere klart! Husker selv tiden som single: Ble mye kyssing med askebeger...Det er verre enn å kysse frosker, jenter!

2) Empati er en egenskap som ofte er fraværende hos røykere. Den forsvinner kanskje et sted i røykskyene? At folk røyker inne med barn tilstede etter all informasjon, sier det meste. Hvis folk sier at de blir plaget av røyk, så BLIR de plaget av røyk! Dette må røykere bare akseptere. Å komme med motargumenter om at dere også blir plaget; av andres kroppslukt, parfyme osv. faller bare på sin egen urimelighet. Tåler dere ikke dette, burde dere heller ikke trekke giftskyer ned i lungene...

3) Røyking hører ikke hjemme i hundemiljøet - eller i andre miljøer.

Så er det ikke så veldig mye som tyder på at du røyker - i og med at du mener at det å kysse jenter som røyker er som å kysse askebegre, liksom? Eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne spart meg det med universitetsudanning og faren min (men når du er sint på noe annet er det litt for lett og blåsse seg opp for mye :) ). men det står i ett inlegg at det som regel er de med lav utdannelse som røyker. Ville bare fram til at stemmer til en viss grad, men det er på langt nær så ille som enkelte innlegg vil ha det til . Sånn som f. eks. Det skrives om at på universiteter er det f.eks. bare kantinedammene som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmmmm "røyking hører ikke hjemme i hundemiljøet" ! :) Nå blir jeg skuffet, for da betyr det at min/vår treningsgruppe ikke kan møtes flere ganger :D

For vi er en gjeng på 10-12 voksne personer både med og uten utdanning. og 80 % av oss røyker, vi drar laaaaaaaaaangt inn i skogen og vi sitter i en ring rundt ett bål å røyker!

Nå må det sies at det går en merket sti 200 m fra vår leirplass, så der kan det gå mennesker som ikke liker tobakks lukt så vi vurderer selvsagt vindretningen før vi fyrer opp våre pinner.og vi har rådført oss med grunneier og han har ennå ikke lagt ned noe røykeforbud.

Og heldigvis finnes det ennå nok utmark og skog for at vi nikotinslaver kan sitte uforstyrret med våre laster. Men problemet kn jo være at en del ikke røykere følger etter oss, å vil trene sammen med oss, for sosiale er vi! og mulig vi lar noen ikke røykere delta, men da blir det selvsagt på våre premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det ikke så veldig mye som tyder på at du røyker - i og med at du mener at det å kysse jenter som røyker er som å kysse askebegre, liksom? Eller? :)

Du får tro hva du vil, men mye har skjedd siden jeg var singel! Ikke bare i positiv retning! :D

Fyrte mest opp fordi jeg syns det var en del urimelige angrep på trådstarter som har et reelt problem med allergi som gjør ting vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vitsen med å fyre opp noe som helst annet enn en røyk når alle er enige er hva?

Det er ikke trådstarters punkter som er umåtelig "stupide" - hun har jo rett i det meste, hun. Men endel andre som kommer innom tråden her med følelsen av å være "Gud" er et klart større irritasjonsmoment..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han går så høyt ut i det "sinte" innlegget sitt ang. dumhet og røyking - snakker om universitetsutdannelse osv - og klarer å prestere SÅ mange skrivefeil i ett lite innlegg - klarte jeg bare ikke å holde meg! :) Er det ordblindhet e.l. inne i bildet beklager jeg dette.

Det er kanskje en idé å tenke på før du gulper opp slike usakelige ting egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vitsen med å fyre opp noe som helst annet enn en røyk når alle er enige er hva?

Det er ikke trådstarters punkter som er umåtelig "stupide" - hun har jo rett i det meste, hun. Men endel andre som kommer innom tråden her med følelsen av å være "Gud" er et klart større irritasjonsmoment..

Susanne

Du sier noe der Susanne <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje en idé å tenke på før du gulper opp slike usakelige ting egentlig?

Nei ikke slik innlegget framkom. Pleier ikke å kritisere andres begrensede språkkunnskaper, men var egentlig ganske passende i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke slik innlegget framkom. Pleier ikke å kritisere andres begrensede språkkunnskaper, men var egentlig ganske passende i dette tilfellet.

Siden rettskrivning er et så yppelig verktøy i å beregne om en person er smart eller ikke (dum må jo bety mindre smart, og derav lav IQ vel?), så hvorfor er ikke IQ tester bare å sjekke om en person skrive gramatisk korrekt eller ikke?

Men nå har vi jo konkludert at røykere er dumme, og vi som ikke røyker, men som har hatt en mor som røykte under svangerkskapet, vi er også dumme. Egentlig så er det vel litt kjekt, for da har vi noe å skylde på uansett hva vi gjør galt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er absolutt ikke røyker. men jeg synes også at dette blir litt dumt. Jeg føler jo at det må være en slags behandling(medisin ) mot at du reagerer så sterkt. Hva med eksos fra bilene? Røyk fra pipene osv.osv..

jeg føler jo at så lenge røyk er lovlig som det jo er så om man da står og røyker ute i friluft så blir røyken så lite "konsentrert" akkurat slik eksos fra bil eller røyk fra pipe... dette høres kanskje dumt ut men jeg føler jo igjen at når jeg ikke tåler noe så oppsøker jeg ikke de situasjonene. Ønsker du allikevel å delta i slike situasjoner burde du ta forhåndsregler.

Er enig med deg i dette og vil fortelle om min vennine som er allergisk mot mine hunder, hun tar ekstra allergimedisin når hun skal til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså svært syk av røyk, og får store pusteproblemer. Hoster opp slim og blod, og slimhinnene rundt øynene hovner opp, som gjør at jeg får elendig syn og kan verken lese, kjøre bil, og rett og slett få problemer med å orientere meg. Problemet med øynene var er i 12 – 24 timer etter reaksjonen.

Men pusteproblemene, med slim og blod hoste, kan vare i flere uker etter på. Er reaksjonen kraftig og gjentatte ganger har jeg vært ute for at det kan ta flere måneder å komme seg til hektene igjen. I enkelte tøffe tilfeller havner jeg på sykehus for plagene mine.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så kanskje du allerede har skrevet noe om dette, men... Hvis du reagerer så sterkt på røyk, kan du egentlig bevege deg utendørs i det hele tatt uten å falle død om da? Folk går og står jo og røyker overalt - ved inngangsdører og på busstopper og alt som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...