Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrt!!


Guest Vicky

Syns du det er dyrt å gå til veterinæren?  

25 stemmer

  1. 1.

    • Ja!!!
      23
    • Nei....
      2


Recommended Posts

Mye av problemet er jo at de ikke har "faste" takster, og de kan sette prisene som de vil.

En liten skrekkhistorie: En hest som stod her på gården før hadde løpt, tråkket på en pinne og fått den inn i buken ved lysken, altså opp i under låret der. Mamma ringte vakttelefonen, og de skulle sende en som var på vakt. Han var uttpå Nøtterøy, og klarte å bruke tre kvarter på å kjøre hit. Det skulle han ha 350 kr for eller noe. Pluss at dyrleger har 250 kr i timen. Dette er en strekning vi andre kanskje ville tatt på 20 min når vi visste vi hadde dårlig tid. Han kom, så på hesten, (som ikke kunne gå fordi da ville pinnen blitt skjøvet dypere inn) tok på seg gummihansker, trakk ut pinnen, ga beroligende og skjøt hesten to ganger før hun døde. Hesten måtte avlives pga store indre skader.

Tipp hvor mye han skulle ha, en realistisk pris for å avlive en hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er blitt så dyrt syns jeg, at man kvier seg ut i det lengste før man går til veterinær. Feks. hunden min hadde kløe og plager og jeg visste at det kom til å bli dyrt + at de skal prakke på salver og dyrt spesialfor. SÅ jeg dro ikke. Heldigvis er det over nå.( men alikevel er det syns og ikke gå tilv eterinær hvis dyret plages med noe)

Har heller ikke vært og vaksinert hunden.

Ifjor hadde hunden mye diare, og dyrlegen stakk en q-tips i rompa, gav meg noen tabeletter og litt spesialfor. Dette ble over 1000 kr. Mye for en som meg. Og så en gang trakk hunden en tann og det ble 500 kr. Så skar hunden seg og måtte sy foten og det ble 800 kr. Uff. Men skal bytte forsikringsselskap og få billigere egenandel.

Men det som er like ille, er at veterinæren er så vanskelig å få tak i! Som i helgene, da har ikke noen vakt her vi bor.INGEN! Så hvis hunden får feks. magedreining, så er det over og ut for bikkja. SYns det er jævli. Stakkars hunder som skader seg og må vente til ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt svindyrt! I hvertfall viss du skal ha de hjem til deg... Men viss du har god forsikring så får du mye dekket, i hvertfall når det gjeller operasjoner og sånn..Mendet skulle da bare mangle... kostet det så mye for å avlive hesten! stakkar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt mye penger de veterinærene skulle ha da! Vel, jeg har ikke hund da, men kaninen min Sofus har vært hos dyrlegen en gang, å da satt legen han på et bord, å så løfta hun opp å klippte neglene på'n (hu greide å klippe så langt inn at det blødde) det hele skulle hu ha 500 for.. (forsovidt overlevelig pris, men så må jo neglene klippes en del) Det komike i situasjonen er at neste gang Sofus måtte klippes så tok jeg ham med til en dyrebutikk, der skulle de ha 50kroner! Litt forskjell eller? Nå har jeg kjøpt mg neglsaks og klipper selv (Kan hende jeg tar han med til dyrbutikken å "finklipper" en gang i blandt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svindyrt å gå til vetrinæren. Har ikke punget ut noe ekstremt for hunden enda. Kun vaksinering og ID-merking, å der ligger vel prisene på stort sett det samme.

Vetrinærene på Støren er elendige når det gjelder mindre dyr enn katter. Så hvis en av kaninene blir syke. Så er det jeg som må si hva som feiler kaninen, og hva som må gjøres/ hvilke medisiner den trenger. Jeg får det endel billigere da, siden det er jeg som sitter inne med kunnskapen, hehe..

For et par mnd siden så holdt det på å gå galt med ei førstegangsfødene hue. Hun gikk ei uke over tiden, men ingen unger kom. Hun var diiiiiger, og begynte å få plager. Ringte vetrinæren (dette var ei helg), fikk omsider tak i vakta. Men hun var tre timer unna Støren, og hun turde heller ikke å gjøre noe, sykt-sykt!

Et par dager senere fødte hua 8 monsterstore dødfødte kaninunger. Var så glad for at hun fikk de ut, hadde hun ikke gjort det hadde hun dødd..

Blir så irritert på vetrinærer som ikke har peiling.. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sinnsykt dyrt til dyrlegen.........

Og uansett hva du skal, så MÅ du ha helsesjekk til 500,- i tillegg.

Hva mener du med helsesjekk?

Både når jeg kommer med katta og hunden for vaksinering, så sjekker de tenner, øyne og ører, + at de lytter og klemmer på de. Dette betaler jeg ingenting for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med helsesjekk?

Både når jeg kommer med katta og hunden for vaksinering, så sjekker de tenner, øyne og ører, + at de lytter og klemmer på de. Dette betaler jeg ingenting for..

Det er det jeg mener med helsesjekk ja. At de kjenner og ser på de, bare for å forvisse seg om at alt er i orden. Tar kanskje 2 minutter. Her tar de 500,- for det. Og uansett hvor kort tid det var siden du var der sist, så MÅ de gjøre det igjen. Det er no dritt. Det er jo selvsagt bra at de gjør det da, men 500,-? Men den dyrlegen jeg går til er veldig dyr og da, men den er også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit.. 500 kr for det.. :-o

Jepp, svindyrt. Men jeg har i alle fall tryggheten om at de vet hva de gjør, og det er mer verdt for meg. De andre dyrlegene her i nærheten gjør nemlig ikke det bestandig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dyrt ja.

Her har vi en dyrlege som jobber "svart" og han er kjent for å være litt useriøs for å si det sånn.

Jeg drev med hest før og vi hadde da en geitebukk som "maskot" i stallen. En gang var det en hest som trampet på han og vi ringte selvfølgelig dyrlegen selv og det var søndag, påske, helligdag og hele pakka...

Dyrlegen kom, hadde tydligvis ikke tenkt å være lenge for motoren på bilen lot han gå mens han gikk inn, han var der i 2 minutter, tittet litt på han, tok såvidt i han, sa at han bare trengte å slappe av så gikk det over av seg selv. i

Dette kom da på 2500 kr.... :-o

Iløpet av et par timer så fikk han dårlig matlyst (har du sett en geit med dårlig matlyst noen gang?), fikk feber og bare lå der og var helt borte. Vi ringte da dyrlegen i nabobyen og fikk han til å komme. Når han omsider kom så viste det seg at han hadde en brist i foten. :lol: :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!! Vet'n blir bare dyrere og dyrere!

For ei stund sea så hadde Romeo ei ødelagt klo. Den hadde liksom et flak(ganske tjukt, men gikk itte nær tel nervene) oppå toppen, hvis dere skjønner hva je mener.

Det je gjorde da var at je klipte av "flaket" med klotang, smørte på ren aloe vera, bandasjerte og satte på en sokk.

Dagen etter da mamma og Romeo var på tur, mamma så da at Romeo halta litt på det benet hvor "flaket" hadde blitt klipt vekk. Så mamma tok me'n Romeo tel vet'n.

Det som skjedde der var dette: Da mamma kom inn me'n Romeo tok vet'n av'n sokken og bandasjen. Mamma fikk høre at je hadde gjort alt riktig med kloklippinga og sokken, og de greien der.

Det vat'n da gjorde var å sette på ny bandasje og potesokk og gi oss no'n fucidin tabletter.

Dette kom på en utrolig pris på 839,-!!! Like mye som den middelsstore kløven på canis kosta før!

Hvorfor er egentlig vet'n så dyr?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...