Gå til innhold
Hundesonen.no

Fy-leker?


Artemis

Recommended Posts

Jeg sitter her og venter(er fryktelig å måtte vente 3 hele dager, hehe!) til valpen kommer og klør i den anledning i fingrene etter å gå berserk i dyrebutikken :rolleyes: Er lenge siden det var en valp her i huset, og lurer litt på om det er noen leker/tyggeben osv jeg må unngå som ikke er særlig valpevennelige? Eller om noen har tips til hva som kan være en sikker vinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i en artikkel jeg leste at gummi leker ikke alltid er så bra for hunden. Gummi leken jeg kjøpte til Raja var hvertfall bortkastede penger. Ikke så rart, siden hun ikke ville røre den smakte jeg på den (hun hadde jo ikke slikket på den eller noe, så jeg prøvde jo, hehe) og det smakte helt forferdelig.

Yndlingsleken hennes når hun var mindre var en tauknute med tennisball på. Nå er jo selvfølgelig den ødelagt og kastet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mangt, men tau leke og bamser er kjempe gøy her hverfall du får gå å kikke litt. Når jeg selv er i dyrebutikken kjøper jeg alltid for mye men det er så gøy :D lykke til med den nye valpen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tauknuter er en sikker vinner, iallefall her i gården. Men kong er jo også artig for hunden. Kjøp noe valpen kan tygge på, for om ikke lenge er kommer den i tannfellingsperioden. Ellers går deg jo ant å lage leker selv, da dette er mye billigere. En tom brusflasker er jo artig å leke med f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss var en gammel slitt sko bedre enn noe vi kjøpte i dyrebutikken :D gjemme godbiter i den kunne vi også ;)

tauleker og bamser slo også godt an, mens slike gummileker med pip, og de rar kyllingene de ville han ikke vite av en gang. snuste på dem og det var det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så voffen min komme gående med en flaske.

Da bare sa jeg "kom", etterfulgt av "slipp", så fikk jeg den.

jeg er redd for at han skal begynne å leke med ting som ikke er hans, for å si det sånn :D

ville aldri gitt han en gammel sko..

i fare for at han tar feil, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde unngå kosedyr med øyne o.l som valpen kan bite av og sette i halsen.

Her er det kosedyr/bein(uten "løse"deler o.l), "rangle-baller" og tennisballer som slår best an :P

Tauknuter er ikke så populært hos mine hunder, men det er sikkert individuelt hva hundene liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som piper er fy hos oss...

Ellers har vi masse, både knuter, bamser og diverse gummidingser. Og ute er det en gammel vannspreder som er favoritten.. :P

Vi er ikke glad i å gi tyggepinner/bein av hele stykker. Valpene kan komme til å svelge ganske store biter (Ikke bare valpene, de store også...) Vi kjøper derfor bare pressede tyggepinner! Og hundene synes de er kjempestas. De går også an å brekke i biter. Ører, stuper og peniser er også snacks!

Billig er tomme flasker, tørre brødskalker og tomme dorullhylser B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bamser er sikker vinner hos oss og bruskorker!! brusflasker er han redd! :) alt så kan lage høye lyder liker han ikke! hmm... bare ikke gjør samme feilen som oss å gi han gamle utbrukte sokker for da tror han at alle sokker er hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tenkte jeg skulle rote frem et kosedyr til valpen fra min haug med gamle kosedyr, jeg hadde ganske mange da jeg var liten! :P De ligger fortsatt på loftet, det var kanskje bra jeg ikke kastet dem? Hehe. Skal fjerne evt. øyne osv. så småttisen ikke svelger noe heller. Kanskje jeg skal unngå kaninkosedyr slik at jeg lærer den å ikke løpe etter de ekte kaninene mine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tenkte jeg skulle rote frem et kosedyr til valpen fra min haug med gamle kosedyr, jeg hadde ganske mange da jeg var liten! ;) De ligger fortsatt på loftet, det var kanskje bra jeg ikke kastet dem? Hehe. Skal fjerne evt. øyne osv. så småttisen ikke svelger noe heller. Kanskje jeg skal unngå kaninkosedyr slik at jeg lærer den å ikke løpe etter de ekte kaninene mine? :D

Når du sier bamser så vær obs på vattet som h*n kan få i halsen når h*n er så liten da. Går fort hull på bamser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier bamser så vær obs på vattet som h*n kan få i halsen når h*n er så liten da. Går fort hull på bamser..

Det skal jeg :D Vil jo ikke at han skal skade seg stakkers! (Er altså en gutt ;))

(Husker forresten fortvilelsen fra da jeg var liten og valpen vår tygget av øyne, nese, sløyfe og hale på favorittkosedyret mitt, en liten ulv. :P Ulven har jeg faktisk ennå, den forble favoritt selv uten sløyfe og med nye påsydde øyne! :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya elsker fotballer hu.. hehe... men det er jo ikke noe hu får lov til å leke med :rolleyes:

men sikker vinner er sånn tau knute sak og evt en hunde bamse ( kjøpt på dyrebutikken) da fikk vi nemelig bamse uten sånnn vatt inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...