Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Må bare få dette ud.. :evil:

Snakte nettop med ein "kompis" av meg..

Og han hadde nettop fått ny valp.. Blanding av buhund og labrador.

Så spurte eg koss gammale an va, så sa han at den va nettop blitt 6 uker. (Han har hatt den någen dager og)

Det e jo heilt feil å få valp då.. Han e jo alt for liden. Trenge morå si.

Åsså prøvde eg å forklara det t han.

Men han var fast bestemt på at det va ein heilt fine alder det.

(under 6 uker)

Så spurte eg om han hadde lest iallefall 1 bok om hunder. det hadde han ikje. Han sa han ikje trengte det også gadd han kje det helle.

Han he jo så lide peiling på hunder at det e heilt feil at han har hund..

Blei så jævligt provosert.. Han har hatt ein hund før, den og fekk han før 6 uker å den hadde blitt galen.. Hans forklaring på det va at den va blandt med 3-4 raser.. at hunder blir galne då. ](*,)

Når ein person he så lide peiling på hund, og e så jævligt dom i håve så burde dei **** ikje ha hund. Han meinte at du konne fått ein valp når den va 3 uker hvis den ikje hadde drukket melk då.. :evil:

Argh.. Han sa så mye idiotisk..

kem tror at hunder blir galne hvis dei e blandte med 3-4 hunder???!!! Motte bare få det ud...

(sorry dialektå)

Skrevet

Ja, e lixom d.. Å den va under 6 uker.. Stakkars valp..

Oppdretteren va bare ude itte penger. (tror eg då)

Men han meinte den oppdretteren hadde så peiling på hund. osv osv.

Ja, då ska søsterå mi sin hund å ver galen. for den e eventyrblanding..

Vet bare at der e border collie, norsk buhund, flatcoated, chow chow, berner sennen og masse aent.. S :? Så eg he ikje peiling på kor någen får det fra.

Merkelige han der duden.. Han kan ikje ein drid om hunder..

Tror kanskje han e for den ideen någen får når hunder pisse og dride inne.. (stappa nasen t hunden i det) Lige kje sånne folk.. blæh..

Skrevet

Huff, sånt er sååå lite hyggelig.. Men vi får jo håpe at han tar til vettet og søker litt hjelp i form av en klubb eller noe sånn at han kan lære litt om hunder.. Kanskje sende den oppdretteren på kurs også... :wink:

Heregud, å si at en hund blir gal fordi den er blanding av mange raser er vel noe av d teiteste jeg har hørt på lenge.... #-o #-o #-o Tequila burde være "steinhakkegææn" hun da...

Jeg pleier å si at det finnes i utgangspungtet ikke gale hunder, bare gale eiere......

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...