Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelnavn

Jeampi

Recommended Posts

Jeg sier det ikke ennå.. :mellow: hehe. Hadde store planer om et kennelnavn jeg likte kjempegodt, men desverre var det tatt fra før. Så nå sitter jeg og funderer på nytt.

Men mitt kennelnavn skal i alle fall være noe på portugisisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo så fine planer om kennelnavnet "Tellus" hvor alle valpene fikk stedsnavn som stamtavlenavn (f.eks. Tellus Arabia eller Tellus Etiopia). Men Tellus er tydeligvis opptatt, og uansett tror jeg ikke at jeg skal bli oppdretter, jeg tror ikke det er noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gode navn i tankene som heller ikke er opptatt, men legger dem ikke ut hverken her eller noe annet sted :mellow:

Nå blir det jo noen år til det blir noe oppdrett her i gården, tispa mi er bare valpen og det er jo heller ikke sikkert at hun utvikler seg i riktig retning :huh: Uansett vurderer jeg faktisk å søke om godkjenning nå, før favorittnavnet forsvinner fra ledigmarkedet. Kjenner flere oppdrettere som har hatt ett eller to kull før de endelig har fått godkjent kennelnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt søknad om kennelnavn nå faktisk, måtte søke på nytt da Jakt-labben ikke ble godkjent. Det kom ikke lenger enn til NKK, fordi det finnes noe veldig likt. Så nå har jeg snekra sammen tre nye navn, og håper de når til FCI denne gangen. Gidder ikke legge de ut her, det er alltid en eller annen idiot som snapper det rett foran øya på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Tanga-Thi Sharminas er veldig fint, men vet ikke om det går ann å ha så langt navn? (det er for øverig min mors gammle katteoppdretter navn) :mellow:

det var utrolig fint navn! Jeg tror det er mulig å ha så langt navn men det er en viss grense for hvor mange bokstaver enn kan ha TILSAMMEN, hvis du skjønner? Altså hvis du har et langt kennelnavn så må resten av navnet være ganske kort i forhold til andre med kort kennel navn.. You see?

Altså du kan ikke ha en valp som heter "Tanga-Thi Sharminas hopp tjolahei tjola hoppsasa" for det blir for langt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tengt til å ha oppdrett av siberian husky og kanskje alaskan malamute. Har lenge hatt lyst på navnet antarctika, men det var opptatt :( Filler'n så nå må jeg tenke ut ett nytt navn ;)

EDIT: fant ut nå at Antarktika ikke var tatt!! :huh::( Det vil jeg ha :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine tre alternativer er opptatte :mellow: Har endelig motatt kvitteringer på betalt gebyr 1715 kr og medlemsbevis i NKK så kan sende søknaden i dag. Men nå har jeg jo ikke noen navn lenger..

Aller helst ville jeg ha Midgard - selvfølgelig tatt.

Så ville jeg ha Iselija - selvfølgelig tatt

Og så ville jeg ha Minas Tirith - det er også tatt.

Tenkte også på Misty Mountain - opptatt.

Vil ha noe som ikke binder seg opp til labrador, men det kan godt være noe med hunter eller jeger. *sukk*

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...