Gå til innhold
Hundesonen.no

Pusser dere tenna til hundene deres?

_aussie_

Recommended Posts

Calina: Blir det ikke dyrt med Greenies etterhvert? Her finner jeg sjelden Greenies til under 18 kroner eller noe sånt i Tinka sin størrelse, og det blir jo fort dyrt om jeg skulle ha gitt så ofte som du gir (126 kroner i uka blir for dyrt for min stakkars skrantende lommebok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina: Blir det ikke dyrt med Greenies etterhvert? Her finner jeg sjelden Greenies til under 18 kroner eller noe sånt i Tinka sin størrelse, og det blir jo fort dyrt om jeg skulle ha gitt så ofte som du gir (126 kroner i uka blir for dyrt for min stakkars skrantende lommebok).

Jeg kjøper økonomipakker til Odin, i str regular avogtil (han skal jo egentlig ha large) - da får jeg 14 stk til 198.-

Men så skal det ises at vi er svært billige på greenies også da! jeg har sett samme økonomipakke til 349.-....

Løse koster large 29,- og regular 20,- hos oss.

Jeg tenker som så at det er billigere med 15,- pr dag, enn 1000,- hos dyrlegen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner... Tror ikke jeg har sett økonomipakker til under 250 her i Trondheim. Men jeg kan jo kjøpe Regular til Tinka også, selv om hun egentlig skal ha Large (hun veier 27 kg), så får jeg med litt flere Greenies om jeg først kjøper en økonomipakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner... Tror ikke jeg har sett økonomipakker til under 250 her i Trondheim. Men jeg kan jo kjøpe Regular til Tinka også, selv om hun egentlig skal ha Large (hun veier 27 kg), så får jeg med litt flere Greenies om jeg først kjøper en økonomipakke.

Det er slik jeg tenker også! :mellow: det er bedre at han får ofte og litt mindre ben, enn den str han skal ha,og ikke så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke ofte nok til at det hadde hjulpet. Nå har de ikke tannstein noen av dem, men jeg skraper evt. plakk. Går alltid over hele hunden ca. hver uke til andre uke med børst, kloklipp og tannsjekk. Har også tenkt på Plaque Off, hørte nettopp om det.Ellers blir det mye tyggebein og også rå bein innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte med å pusse hvertfall noen ganger i uken, men nå har det bare blitt sjeldnere og sjeldnere.. selv om jeg alltid sier at jeg skal begynne å pusse hver kveld ;) prøve hvertfall.. hehe.. ellers får han en del tyggebein o.l Men pussingen på jeg skjerpe nå! :)

greenies.. hva er det som er så bra med de? Har aldri kjøpt det, siden jeg synes ikke det ser noe særlig godt eller smakfult ut :D ser nesten ut som plastikk eller noe.. kanskje jeg skal begynne å kjøpe det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei svært sjeldent. Har prøvd å gi henne plaque off men noe større tull har jeg aldri vært borti.

Så får hun tyggebein men det hjelper ikke så masse.

Så jeg tar en økt med tannstein skraping før hver utstilling i stedenfor :)

EDIT: Og så liker ikke Pito greenies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei svært sjeldent. Har prøvd å gi henne plaque off men noe større tull har jeg aldri vært borti.

Så får hun tyggebein men det hjelper ikke så masse.

Så jeg tar en økt med tannstein skraping før hver utstilling i stedenfor :D

EDIT: Og så liker ikke Pito greenies.

Vi bruker Plaque off.

Og jeg syntes hundene har fått mindre tannstein..

Så jeg er veldig fornøyd med det.

Deilig å slippe stresset med å pusse tenner.

Så på et dyreprogram en gang. og der sa det at man bør pusse tennene på hunden en

gang daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusser selv ikke tennene til gizmo men må vel det snart da han er 5 mnd :D litt små stinky åde har jeg kjennt ;)

De får dårlig ånde når de mister tenner og slikt..

Tyggebein hjelper mot tannstein og dårlig lukt syntes jeg.

men jeg er selv veldig fornøyd med plaqye off :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...