Gå til innhold
Hundesonen.no

Besøk av oppdretter


Maria

Recommended Posts

Ja, som tittelen tilsier, har jeg denne helgen hatt det kjempefint!! :D

Fredag ettermiddag fikk jeg og familien besøk av oppdretteren til Chessea, Crystal, hennes mann og hans datter. De hadde med seg 3 hunder, og kom langveis fra, nærmere bestemt Sandnes.

Så fra fredag til lørdag sov de alle over hos oss. Crystal hadde med seg hundene Shellsea, Harley og Breesea, der sistnevnte er kullsøster med Chessea. Jeg gledet meg kjempemasse til de skulle komme, da jeg lurte mye på hvordan Chessea's søster så ut, og fordi de to andre er de fineste portisene, etter min egen og Zira, jeg vet om. Harley er en fantastisk nydelig hannhund, og Shellsea en super tispe med herlig gemytt.

Fredags ettermiddag var Silje hos meg, mens vi snakket hund med Crystal og Co. Morsomt å høre på henne snakke, da hun kan fortelle meg erfarte ting, som jeg kan lære masse av. :D Jeg var vel ganske fraværende til tider, og satt på gulvet hele kvelde, for å "snakke med hundene". Hehe. Jeg var jo veldig glad for at de ville ta den 9 timer lange turen hit, bare for å besøke oss og de andre valpekjøperene..!

På kvelden var alle sammen ute i snøen (godt over 1 meter snø i hagen nå..) og lekte. Hundene løp som ville, og hadde det kjempegøy. Jeg var plutselig veldig barnslig, og lekte i snøen som en liten unge jeg også. Senere satt vi inne og så på idol, og koste oss med ennå mer hundesnakk. Utrolig nok ble det lite bråk inne, da noen slappet av i buret mens andre gkk løse. Hundene var slitne, så buret gikk fint. Jeg er så glad dette er min oppdretter, fordi de er utrolig hyddelige mennesker, men et sundt hundehold, og en enorm iver.

Både fredagen og lørdags formiddag gikk altså med til hundesnakk og lek ute i hagen. Jeg tror alle hadde det veldig koselig. Men i går, klokken 2, dro vi på Ekebergsletta, på portistreff! )Vi valgte faktisk å trosse båndtvangen :D hehe.) Hele 13 hunder ble det til sammen!! Kjempemorsomt med så bra oppmøte i snøværet. Sola skinte, men snøen var dyp som bare det!! Man kunne ikke akkurat se at vi har gjerde rundt hagen!

På Ekebergsletta ble det hund, hund og atter hund, og masse portiser som lekte sammen. Spesielt å se så mange hunder leke, uten at det oppstod noe agressivitet eller krangling! Det mener jeg virkelig er en spesielt god egenskap hos portisene.

I tillegg var det morsomt at det vi hadde alle fargevarianter med på treffet! De fleste hundene var svarte, men det var også 1 hvit og 1 brun hund med! :D (bilder finner dere også på www.portisklubben.no om et par dager, og www.vannhundtreff.net )

Men nå har jeg ikke tid til mer skriving. I går, etter treffet, sa vi hade til Crystal og Co., og var storfornøyde med dagen. Etter dette ble Silje med meg hjem, der vi skulle klippe Chessea sin nese. Noe vi aldri fikk gjort, da pelsen sprellet som en villsau.. :D (bilder av resultatet kommer senere..)

Her er noen bilder fra besøket i helgen. Fikk ikke tatt så mange siden kameraet mitt ikke ville samarbeide, men jeg kan legge ut flere når jeg får dem tilsendt.

http://photobucket.com/albums/v478/dyresid...true&interval=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få besøk av oppdretteren da!! Høres ut som om du har hatt en veldig fin helg :D

Synes også det er koselig å snakke med oppdretter. Har snakket mer med Aro sin siden hun bor her. Shaylee sin blir det endel mailing og tlf med. Håper på å få besøke dem en gang. Var veldig hyggelig når vi hentet henne.

Sandnes er jo bar 30 min fra oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi så søt Chessea er med snø bart. Kjempe morsomme bilder.

Hehe. :( Har endelig klippet nesen hennes nå, så hun ser ut som en puddel for øyeblikket.. :(

morro at oppdretter kom på besøk da gitt :mellow:

så ut som voffene kosa seg på tur ja, utrolig flotte :huh:

Ja, voffsene koste seg stort i hagen.. ;) Utrolig livsglade hunder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...