Gå til innhold
Hundesonen.no

8måneder og begynt å tisse inne igjen...


meg123

Recommended Posts

Emma, 8 måneder i dag,en liten engel av en golden retriever. ;)

Hun ble stueren når hun var ca 5 mnd(ikke lett å få stueren :) )

Har ikke vært noe problem siden siste dagen hun tisset inne,altså for ca 3 mnd siden,men i går startet det...

Plutselig satt hun seg ned på teppet å begynte å tisse. Hun fikk et nei, det bar ut, og hun tisset ferdig ute.

Okei,tenkte jeg en liten glipp bare det. Et par timer senere skjedde det igjen(ikke på samme stedet), å det gjenntok seg med noen timers mellomrom 3-4 ganger. jeg tok henne med ut flere ganger imellom, men det hjalp liksom ikke.

Da jeg våknet i dag hadde hun tisset i buret,ennå jeg var ute m henne kl 5 i natt(jeg fikk ikk sove ;) )

Hva kan dette være da???

Var hos dyrlegen med henne for et par dager siden for sånn rutinesjekk,og ikke noe i vegen med henne da.

Hun virker ikke syk, og leker og herjer med hannhunden min som vanlig.

Det eneste jeg synes jeg har merket er at hun er litt mer pesete og vil kose så intenst - hele dagen ;):P

Så jeg må innrømme at jeg lurer litt nå. Har jo tenkt på løpetid da, men hun er ei veldig tynn og lita tispe, så har vel ikke trodd at den skulle komme ennå.

Noen som har opplevd dette???

El, som kan komme med noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker hun unormalt mye? Min første tanke er urinveisinfeksjon. Alle de hundene og kattene jeg har hørt om som plutselig har begynnt å gjøre fra seg inne har vist seg å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker hun unormalt mye? Min første tanke er urinveisinfeksjon. Alle de hundene og kattene jeg har hørt om som plutselig har begynnt å gjøre fra seg inne har vist seg å ha det.

Nei hun gjør ikke det. hun virker helt frisk og fin.så detta skjønner jeg ikke noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de virker stort sett fine og friske, at de urinerer inne er symptomet..Det er derfor man må ta en urinprøve av de for å finne ut av det.Mange skjønner ikke at dyret faktisk er sykt før de urinerer blod. (desverre blir noen katter avlivet før det når så langt fodi eieren tror det har klikka for katta) Jeg ville ha sjekket om hun hadde urinveisinfeksjon først og heller spekulert i andre ting senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de virker stort sett fine og friske, at de urinerer inne er symptomet..Det er derfor man må ta en urinprøve av de for å finne ut av det.Mange skjønner ikke at dyret faktisk er sykt før de urinerer blod. (desverre blir noen katter avlivet før det når så langt fodi eieren tror det har klikka for katta) Jeg ville ha sjekket om hun hadde urinveisinfeksjon først og heller spekulert i andre ting senere.

Har ringt dyrlegen,skal se det ann et par dager å så ta kontakt fikk jeg beskjed om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ung tispe + vinter + småtissing inne = blærekatarr. Særlig hvis hun småtisser (sånne femmer-store flekker), det lukter også litt spesielt av det (amoniakk-aktig)..

Kan nesten garantere deg at det er dette - så hvis hun ikke er merkbart bedre til i morgen, få tak i tabletter imot dette - så er hun bra på en dag!

Det svir og klør sikkert for henne, så gjør henne tjenesten å få dette ordnet så raskt som mulig.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...