Gå til innhold
Hundesonen.no

EDIT: Jeg har fått kyssesyken...


tm100021

Recommended Posts

EDIT: Jeg har fått kyssesyken, på mandag sa legen at det var HELT sikkert streptokokker og at vi trengte ikke å ta blodprøve, på tirsdags morgen ringte Tommy(Kjæresten min) Fra legen og sa han hadde fått kyssesyken at det var 99% sikkert at jeg hadde det da.. Tilbake til legen, vente der i 2 timer ta blodprøve og få vite at jeg ikke kan ha gym på to måneder (Pga at jeg hadde såpass stor grad leverbetelse.. Ikke at jeg vet hva det betyr..) Ikke drikke noe alkohol på 6 måneder :);) Og ikke engang gå hjem fra bussen i de neste månedene.. De var rette for milten og leveren min... Er ikke jeg heldig? Det passer så sinnsykt dårlig nå, nå har jeg jobb hybel.. og kyssesyken :rolleyes:

Jeg tror jeg har det, naboen var innom idag og trodde at jeg hadde det også, hva er det egentlig? Hva skjer hvis jeg ikke drar til legen? Det gjør vondt nå, og jeg har litt vanskeligheter med å svelge.

Hva kommer det av? Jeg drakk jo på torsdag og på fredag, var det ikke lurt? Kan det ha hatt noen invirkninger?

Hvis jeg har det, hva skjer da? Lenge til neste gang jeg kan drekke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen.

Mandlene mine hovnet opp i sommer, og jeg fikk problemer med å svelge, fikk ikke spist noen ting. Første legen jeg var til sa at jeg måtte komme tilbake når jeg fikk feber, men jeg fikk jo aldri feber. Dro til en annen lege og han fant ut at jeg hadde halsbetennelse, å måtte gå på pencillinkur. Du kan ikke drikke når du går på det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med mandlene siden jeg var 4-5 år gammel. Det som skjer ved hovne mandler er at mandlene hovner opp, gjerne pga forkjølelse. Det er ikke farlig, men det kan gjøre at det blir litt vanskelig å svelge. Det er ikke farlig å drikke da, men antagelig er du på vei til å bli forkjølet eller er det allerede, så vil jo ikke anbefale deg å drikke, liksom.

Jeg hadde så store mandler at når jeg ble forkjølet greide jeg ikke å få ned noe annet enn suppe, og fikk halsbetennelse på halsbetennelse. Tilslutt opererte jeg ut mandlene i høstferien i 8.klasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lege time idag, har bare blitt verre i helgen, får nesten ikke svelget noen ting nå, er hjemme fra skolen, tror jeg er syk.. Jaja, får si hva legen sier da... Må dra til samme lege som spurte om han skulle skyte katten når jeg sa at jeg kanskje hadde allergi... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kronisk halsbetennelse hele ungsommstiden. Hadde konstant feber og hovne mandler. KJIPT!

Ikke alltid man får antibiotika for er det virus så må det gå over av seg selv. Kan jo også være et tegn på kyssesyken, og da kan man ikke drikke alkohol eller trene! Veldig viktig, da milten kan sprekke!!! Kyssesyke pleier å blusse opp på våren.

Bra å dra til legen å få sjekket det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, synes synd på deg. Hadde kyssesjuken sommeren 2004. Det var ikke noe gøy. Bare så du vet det kan du få andre sykdommer etter kyssesjuken. Selv fikk jeg ME. Som er ett trøtthetssyndrom som gjør at jeg ikke kan gjøre noe. Jeg blir sliten av å bare gå opp trappen. Musklene er så svake at jeg ikke klarer å åpne en brusflaske. Kan kun være på skolen 2 timer * 2 ganger i uken <_< Så jeg vil bare si at hvis du merker dette etter du har hatt kyssesyken, så må du kontakte legen din igjen. Vet at det er mange andre sykdommer man kan få etter kyssesyken også.

Nå har jeg vært i sverige på behandlig, og er sannsynligvis frisk om 3 mnd :) Etter å vært syk i 2 år :)

Håper det går bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Visste ikke det jeg.. Takk får tipse.. Men lurer på en ting, halsen min er så hoven at det gjør SKIKKELIG vondt å svelge, altså hva som helst liksom, trenger ikke engang å være noe å svelge, bare svelge generelt... Noen som har tips om noe som kan hjelpe? Jeg hater dette... Skikkelig fælt... Vurderer å spise saft is... kanskje det blir mindre hoven da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde kyssesyken for 2 år siden! merket da jeg hadde så store lymfekjertler.. så jeg sko egentlig på sjekk med øynene mine men så sa jeg at lymfekjertlene mine var så store så fikk jeg da konstantert kyssesyken! men utrolig nok kjæresten min ble ikke smittet! men det så var vanskeligst var å ikke drikke av samme flaske eller noe som vennene mine! hihi! måtte alltis være obs. det værste var at jeg datt om fordi jeeg hadde ikke spist på en uke og hadde mye feber.. nei det var noe dritt! heldigvis hadde jeg de værste symptomene i en uke.. men varte i en månde etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det når jeg var 5-6 år gammel.

Jeg lå strak ut i mange uker. Spiste ikke eller noenting. Bare sov og sov. Så verket det i ALLE muskler i hele kroppen, så jeg trengte hjelp til å snu meg på sofaen. Hadde spesielt vondt i nakken så jeg kunne ikke løfte hodet.

Mamma og noen leger trodde først det var hjernehinnebetennelser så jeg hadde 2-3 leger på besøk hver eneste dag.

Kyssesyken er noe HERK! Glad for at jeg ALDRI kan få den igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har selv hatt det, og det var ikke morsomt...Sleit leenge i gymmen, til jeg fikk på vist kyssesyken. Ekkelt :S

Sliter fortsatt, enda det er over 2 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende for noen år sida. Var hos legen og sånt, men det var ikke kyssesyken, men milten min var hoven osv. Det var helt jævelig vondt, husker ennå hvor vondt det var å svelge. Jeg orka ingen ting og hadde feber hele tiden.

Så du har hele min sympati! Drikk så varm te du greier og sug masse på tabletter/isbiter.

God bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig i tiden fremover. Som noen andre her har sagt, er det lett å få andre sykdommer sammen med kyssesyken. Venninna mi fikk det samme som Crizpo.

Jeg var syk nesten konstant til jeg var seks år gammel. Halsbetennelse, halsbyll, øreverk, hele pakka. Legevakta var mitt andre hjem. Fikk det ganske mye bedre etter hvert. Da hadde jeg tatt mandler og ved siden av falske mandler to ganger. Dren i ørene et par ganger og fant ut at jeg i tillegg hadde hatt kyssesyken. ;) Er det rart jeg var grinete om natta når jeg var liten? Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...