Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpe "barnehage".


ingerlise

Recommended Posts

Jeg er på besøk til mine besteforeldre og kom i snakk med en nabo av di som hade en hund på 12 uker som lå i bur hele dagen mens han var på arbei. Han sa at valpen ofte gjore fra seg i bure.Det var da tanken om en valpe "barnehage" kom. Iden går ut på: Folk som kjøper seg hund men som egentlig ikke har tid til den i det krevende valpe alderen skal kunne kjøre valpen til meg eller jeg kommer hjem til den mens mamma å pappa er på arbed eller lignenede. Jeg trener den med sosialsering og dotrenig og ellers va det måte være og valpen slipper å bli overlat til seg sel i bure sit hele dagen. Vordan tror dere markede for dette er? Noen som har noen mere å lege til på iden min? Synes dere dette hørtes postivt eller negatift ut? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen i seg selv høres bra ut - ikke en helt ukjent ide. Men nå veit jeg ikke med andre hundeeiere, men selv ville jeg ikke latt valpen min bli tatt vare på av "hvem som helst," og dessuten ville jeg tenkt på de første ukene med valpen, hvem som eventuelt kunne ha passet den om jeg ikke kunne ha tatt meg fri, før jeg kjøpte meg valp. Jeg ville altså vært litt tvilende til å overlate valpen min til noen som jeg ikke kjenner og ikke veit hvordan behandler hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er jo god, jeg har selv tenkt tanken endel ganger.. Om det er marked for det kommer selvfølgelig ann på hvor i landet man bor. Problemet er jo hva folk er villige til å betale. De som trenger dette er ofte folk som ikke har planlagt så godt dette å få hund, og som kanskje ikke er villige til å betale mye penger for at hunden skal slippe å være alene. Selv ville jeg ikke benyttet meg av et sånt tilbud, men jeg hadde heller aldri latt en valp på 12 uker være alene hjemme i 8-9 timer i et bur... Men ikke alle er så heldige som meg at de kan ha hundene med på jobb :)

Problemet er jo om folk er villige til å betale nok for det til at du kan leve av det...

Har du tenkt noe på pris og hvor mange du har mulighet til å passe på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...