Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Er det lov og plutselig kaste ut en person fra et forum uten noen som helst tilbakemelding om hvorfor??

For vår egen del; en bruker ser jo om den er på vei mot 100% advarsel = timeout/utestengning for kortere eller lengre tid. Ofte er det de samme grunnene advarsler blir gitt for og en bruker har mange sjanser til å rette opp dette.

Hvordan praksisen er for andre fora kan ikke vi svare på. Rent juridisk er nok svaret ja, forum rundt omkring er privateide og det er dermed ingen rett å være der, men et privilegium.

Om vi en dag bestemte oss for at blondiner vil vi ikke har her og kastet dem ut, så hadde vi strengt tatt ikke trengt å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke sånn...

-Du kan kaste ut alle som er på besøk i ditt hus/eiendom uten grunn...

-Du kan bli kastet ut av andres hus/eiendom uten grunn...

Forumet er på en måte privat eiendom, å vi er alle på besøk her, å er heldige nok til å få lov å bruke det, gratis... :)

Men såklart, det er normal Folkeskikk å si fra om hvorfor man kaster ut noen såklart.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke spesiellt om Hundesonen nå, men vet at blir det for strende regler og for mye politi så gidder folk tilslutt ikke mer og man slutter å være på forumet.

Jeg skal være ærlig å si at jeg syntes det har blitt litt mye regler i det siste og syntes man nesten må oppdatere seg fra dag til dag for å få med seg om det har kommet nye regler eller om regler er blitt justert.

Syntes endringer i regler burde mailes til brukerne så man kunne fått det med seg bedre, nå blir man å bruke mye tid på å oppdatere seg om regler og det har folk ikke tid til og man blir etterhvert ganske lei.

Greit at det skjer mye med forumet osv, men husk at det også kan virke forvirrende når vi hele tiden må oppdatere oss om hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det er useriøst av forumet hvis medlemmet har brutt reglene. Det ville vært useriøst å la medlemmet få fortsette med regelbrudd.

(hvis det var det du mente da, Ulvinne?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være ærlig å si at jeg syntes det har blitt litt mye regler i det siste og syntes man nesten må oppdatere seg fra dag til dag for å få med seg om det har kommet nye regler eller om regler er blitt justert.

Sånn egentlig så har det ikke blitt så mye endringer, bannerne har blitt mindre og de gamle reglene er blitt konkretisert og dermed enklere å forholde seg til både for brukere og oss som skal moderere, ellers er det omtrent ingen forskjell.

Det eneste det ble rot med var størrelsen på bildene, dette har admin senere gått ut med at var en misforståelse fra deres side, dermed kan man legge ut bilder akkurat som før. Helt ærlig ser jeg da ikke hva som er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig så har det ikke blitt så mye endringer, bannerne har blitt mindre og de gamle reglene er blitt konkretisert og dermed enklere å forholde seg til både for brukere og oss som skal moderere, ellers er det omtrent ingen forskjell.

Det eneste det ble rot med var størrelsen på bildene, dette har admin senere gått ut med at var en misforståelse fra deres side, dermed kan man legge ut bilder akkurat som før. Helt ærlig ser jeg da ikke hva som er verre.

Kan være at jeg syntes den frem og tilbake har vært litt mye, vet ikke, har bare hatt inntrykk av at det har vært litt mye i det siste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det er useriøst av forumet hvis medlemmet har brutt reglene. Det ville vært useriøst å la medlemmet få fortsette med regelbrudd.

(hvis det var det du mente da, Ulvinne?)

Nei,jeg mente hvis man blir kastet ut uten grunn. At grunnen til admin er at: h*n syntes det og det hadde h*n lov til. Og det var eneste grunnen...

Jeg synes det er snodig.. Og veldig useriøst.

MEn det kan være jeg som er sær,derfor jeg spør her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg mente hvis man blir kastet ut uten grunn. At grunnen til admin er at: h*n syntes det og det hadde h*n lov til. Og det var eneste grunnen...

Jeg synes det er snodig.. Og veldig useriøst.

MEn det kan være jeg som er sær,derfor jeg spør her:)

Ok, skjønner hva du mener nå. Om det er useriøst? Kanskje. Barnslig? Definitivt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er en ting jeg lurer litt på... Dere som besøker forum som hundesonen.no og tilsvarende, tenker dere noen gang over hva det koster i form av tid og pengene å gjøre det til et best mulig forum for flest mulig brukere? Man lager jo ikke regler for å være slemm eller ekkel... Regler er en nødvendighet for å gjøre flest mulig brukere førnøyd, samtidig som at de skal gjøre det økonomisk mulig å fortsette. Å drive et forum som dette koster penger i form at at selve forumet med alle funkjonene koster, serverplassen koster, linjekapasitet koster og domenenavnet koster. Jo flere bilder og grafikk man skal laste opp jo mer serverplass og overføringskapaditet trenger man... resultat... flere kostnader.

I tillegg kommer all jobben med å vedlikeholde, oppdatere og stadig forbedre forumet slik at det skal være trygt og stabilt... samt ha de muligheter og funksjoner som brukerene ønsker seg. Med andre ord er det å drive et slit forum en stor jobb, som koster av egen lomme.

Grunnen til at jeg spør er fordi det virker som noen brukere tar det som en selvfølge at de bare kan kreve og få det akkurat som de vil, uten å følge en enste regel.... og at de nesten oppfatter det som en personforfølgelse hvis de ikke får viljen sin.

Jeg synes den jobben Heidi og Espen har gjort med dette forumet er helt fenomenal... og det skal man vise respekt for. Og jeg er hellig overbevist om at hvis det var ubegrenset med serverplass, båndbredde osv... så hadde dere fått lastet opp så store og mange bilder/avatarer/bannere/signaturer som dere bare måtte ønske. Og hadde man levd i en perfekt verden hvor alle hadde vist respekt for hverandre og brukt sunn fornuft til enhver tid... så hadde det ikke vært noen regler og utestengelser heller. Men sånn er det bare ikke.

Jeg er ny som administrator her, men har erfaring som Moderator og Administrator fra flere andre store forum. På bakgrunn av det, så vil jeg si at det miljøet og aktiviteten her på hundesonen.no er helt unik... og jeg håper at det bare blir enda bedre.

Og ikke glem at reglene gjelder for oss Administratorer og Moderatorer også.

Jo,det tenker jeg på ihvertfall. Men enkelte ganger synes jeg også dere kan bli litt vel inviklede.

På den annen side forstår jeg veldig godt at det må være vanskelig og tilfredstille alle på et forum. Særlig med mange brukere:)

Men vil ikke dere nå få igjen litt via butikken blandt annet?

Synes hundesonen er et flott forum,om en med litt mye "styr" på engang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er en ting jeg lurer litt på... Dere som besøker forum som hundesonen.no og tilsvarende, tenker dere noen gang over hva det koster i form av tid og pengene å gjøre det til et best mulig forum for flest mulig brukere? Man lager jo ikke regler for å være slemm eller ekkel... Regler er en nødvendighet for å gjøre flest mulig brukere førnøyd, samtidig som at de skal gjøre det økonomisk mulig å fortsette. Å drive et forum som dette koster penger i form at at selve forumet med alle funkjonene koster, serverplassen koster, linjekapasitet koster og domenenavnet koster. Jo flere bilder og grafikk man skal laste opp jo mer serverplass og overføringskapaditet trenger man... resultat... flere kostnader.

I tillegg kommer all jobben med å vedlikeholde, oppdatere og stadig forbedre forumet slik at det skal være trygt og stabilt... samt ha de muligheter og funksjoner som brukerene ønsker seg. Med andre ord er det å drive et slit forum en stor jobb, som koster av egen lomme.

Grunnen til at jeg spør er fordi det virker som noen brukere tar det som en selvfølge at de bare kan kreve og få det akkurat som de vil, uten å følge en enste regel.... og at de nesten oppfatter det som en personforfølgelse hvis de ikke får viljen sin.

Jeg synes den jobben Heidi og Espen har gjort med dette forumet er helt fenomenal... og det skal man vise respekt for. Og jeg er hellig overbevist om at hvis det var ubegrenset med serverplass, båndbredde osv... så hadde dere fått lastet opp så store og mange bilder/avatarer/bannere/signaturer som dere bare måtte ønske. Og hadde man levd i en perfekt verden hvor alle hadde vist respekt for hverandre og brukt sunn fornuft til enhver tid... så hadde det ikke vært noen regler og utestengelser heller. Men sånn er det bare ikke.

Jeg er ny som administrator her, men har erfaring som Moderator og Administrator fra flere andre store forum. På bakgrunn av det, så vil jeg si at det miljøet og aktiviteten her på hundesonen.no er helt unik... og jeg håper at det bare blir enda bedre.

Og ikke glem at reglene gjelder for oss Administratorer og Moderatorer også.

Jo det tenker jeg på og jeg vet hvor mye jobb det er, jeg har til og med vært med på å sponse penger på forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,det tenker jeg på ihvertfall. Men enkelte ganger synes jeg også dere kan bli litt vel inviklede.

På den annen side forstår jeg veldig godt at det må være vanskelig og tilfredstille alle på et forum. Særlig med mange brukere:)

Men vil ikke dere nå få igjen litt via butikken blandt annet?

Synes hundesonen er et flott forum,om en med litt mye "styr" på engang:)

Er ikke så fryktelig inviklet, når vi først kommer over den korte overgangsfasen som gjør alt mye enklere og klarere for alles del.

Provisjonen vår fra nettbutikken er ikke så stor, overskuddet derfra går uavkortet til videreutvikling og kjøp av funksjoner så forumet blir enda bedre for brukerne, ingen sitter igjen med noe overskudd derfra med andre ord :)

Satser på at "styret" med de nye reglene er ferdig nå, reglene står jo der, vi har rettet på ting brukerne og vi har syntes var helt urimelige og endringene er faktisk minimale totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så fryktelig inviklet, når vi først kommer over den korte overgangsfasen som gjør alt mye enklere og klarere for alles del.

Provisjonen vår fra nettbutikken er ikke så stor, overskuddet derfra går uavkortet til videreutvikling og kjøp av funksjoner så forumet blir enda bedre for brukerne, ingen sitter igjen med noe overskudd derfra med andre ord :D

Satser på at "styret" med de nye reglene er ferdig nå, reglene står jo der, vi har rettet på ting brukerne og vi har syntes var helt urimelige og endringene er faktisk minimale totalt sett.

Enig der.. Det hender bare at det blir litt mye for "brushoder" som meg.. :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
    • Takk   Skal sjekke de 2, fant allerede masse materialle om eller med dem på youtube.    Dersom din hund begynte på 100 meters avstand! wow da er det kanskje håp for min hund også. Hos oss er det når den andre er i nærheten.  Har også oppfattet det som om han vil "beskytte" oss. Har opplevd at i en hundepark sammen med hannhund har det gått greit, de holder avstand osv. Men så raskt jeg tar på båndet så er rullgardinen nede igjen...:)  Bøkene du nevnte skal jeg ta en titt på. Vi bor på innlandet og privattimer med instruktør er noe vi vurderer.  Takker...:)        
    • Synes frem til 6 mnd mtp de sylskarpe valpetennene. Valper blir også mye morsommere synes jeg når de er litt mer «brukbare» etter min mening. Men krevende er de lenge til. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...