Gå til innhold
Hundesonen.no

nkku

anette89

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Det er NKK sin avdeling for ungdom. Du kan være med på ungdomsmesterskaper, og diverse ting som kommer opp :icon_redface: Du treffer også andre med samme interesse gjennom NKKU. Det er også tilbud om hundeleir om sommeren, jeg syns ikke den var så bra. men er sikkert andre som syns det.

Skrevet

ok... det høres litt spennende ut.. hihi... men leir også.. hehe fortell litt om leiren da... hva var det som ikke var så bra? vurderer å bli medlem skjønner du :icon_redface:

Skrevet

På www.nkk.no og under "NKK Ungdom" på menyen til venstre er det en del informasjon om NKKU.

Leiren er det tydeligvis delte meninger om, men de aller fleste syns den var bra. Jeg syns i alle fall at det var artig å møte mange andre på min alder som er interessert i og trener hund. Lærerikt var det også.

Skrevet

meldte meg inn der i dag jeg

man får ti blader sendt hjem i året trur jeg det var, også er det noen leire og kommer i kontakt som astrid har nevnt...

man får vel også tilgang på dogweb også, hvis jeg ikke har missa helt..

Skrevet

Kort sagt får du akkurat det samme som når du er medlem i NKK (pluss tilbud om leir og mesterskap) til halve prisen. Ti utgaver av hundesport i året, tilgang til dogweb osv.

Skrevet

Leiren er om sommeren, i 5 dager :D Der treffes ungdommer med hund fra hele Norge og man får trene agility, lydighet og utstilling sammen. I 2006 kan man også velge klikkertrening. Det er også teori, og det er utrolig lærerikt! Anbefaler NKKU sommerleir på det sterkeste :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...