Gå til innhold
Hundesonen.no

Apport/søk


Renate A

Recommended Posts

Har kjøpt en knuteball idag som Chicka viser STOR interesse for, har jo problemer med at leker ikke er morro for hun.

Når jeg kaster den ut i snøen så henter hun den, kommer inn og slipper den foran meg før hun går inn på høyre side rundt meg og inn i utgangstilling.

Det jeg lurer på er: skal hun gi meg tingen hun henter i hånden, eller kan hun slippe den foran meg på bakken, stå/sitte stille også gå på plass når hun får beskjed om det?

Jeg er bare så overlykkelig over at jeg tydeligvis har funnet en leke som er morsom nok så det er bryet verd å hente den. banana :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tror jeg at jeg skjerper inn så hun gjør det på LP måten først.

Har trent endel idag og hun har vært kjempe flink, har hatt kjempe fine innkallinger med god fart, til tross for skaden, så hun kommer seg virkelig for dag til dag nå.

Kan jeg begynne å drømme om å debutere i LP om en stund?? Tørr jeg det?? Skummelt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se! :icon_redface: Apporteringa kommer jo ikke før i klasse 2 uansett da. :D

Det jeg er mest skeptisk til er hoppet pga ryggen hennes, men jeg starter ikke og trener ikke på det før hun er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro når du ser sliker fremskritt :)

det er jo det som får oss hunde gale mennesker til å fortsette med et vi driver på med :)

keep up the goood work :)

Ja det er så morro, og det er veldig gøy å se hvor mye man kan gjøre for sin egen hund bare ved berøring av den og sunn fornuft ved mosjon.

Jeg skulle ønske at folk skjønte hvor mye berøring av hunden og turer i skog og ulent terreng betyr for hundens muskler, sener og ledd.

Det er jo så mange som bare trener med hunden og som nesten ikke går på turer med hunden, det sier seg selv at uten riktig kunnskap om hva man skal gjøre for hunden (muskel sett), så vil ikke hunden ha en god kropp å leve i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så morro, og det er veldig gøy å se hvor mye man kan gjøre for sin egen hund bare ved berøring av den og sunn fornuft ved mosjon.

Jeg skulle ønske at folk skjønte hvor mye berøring av hunden og turer i skog og ulent terreng betyr for hundens muskler, sener og ledd.

Det er jo så mange som bare trener med hunden og som nesten ikke går på turer med hunden, det sier seg selv at uten riktig kunnskap om hva man skal gjøre for hunden (muskel sett), så vil ikke hunden ha en god kropp å leve i. :)

toya får masse tur hu :)

særlig i ulent terreng når det ikke er 2 meter med snø i skauen da...

hehe..

da er det så vidt det er framkommbart på asfalten..

hu får også masse morsjon av å løpe opp og ned snøfoner, i hagen t noboen, og leke med hundenaboene våre..

kan ikke få sagt det nok ganger hvor mye jeg GLEDER meg til den snøen er vekke, og jeg kan gå i skogen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til :)

toya har også starta å vise fremskritt :)

går på plass uten at jeg trenger å si det når vi går på tur :)

og alt det for en tørr leversnaks :)

gud lett ¨å belønne altså :)

Høres ut som hun har et veldig godt liv hos deg, jeg er bare skeptisk til alle de som kun trener og tenker konkurranse uten å la hundens kropp få litt fred til å takle belastningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp trener vel ikke egentlig så seriøst til konkuranse vi...

skal melde oss på ett lp stevne til sommeren i klasse 1 og bare se hvordan det går :)

hu kan de fleste øvelsene de blir prøvd i der, er bare gå pent i bånd på komando hu har sliti litt med ( er flinkere til å gå på plass uten bånd enn hva hu er med) forstå det den som kan :)

men nå besgynner det heldigvis å hjelpe når hu har på bånd og...

så hu drar ikke av meg armene lengre... noe jeg er takknemmelig for :)

er jo turkompis og familiemedlem hu er først og fremst, og da er alt annet en positiv bonus, og når jeg en dag får min nye utstillings hund, så blir toya den selvskrevne maskott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...