Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har god peiling på kameraer?


Tine

Recommended Posts

Hei jeg kjøpte meg nytt digital i rom jula et hp m 22 for 1000 kr helt ok til mitt bruk. Det er mange forskjellige innstillinger på det osv.. Men nå kommer problemet mitt..Når jeg skal ta bilder inne av Gizmo så blir det alltid mislykket farge på øynene hans, jeg har prøvd ut masse men ingenting nytter.... jeg legger ut noen eks her så dere får se resultatet av et helt normalt tatt bilde inne...Jeg håper noen kan hjelpe meg eller har samme problemet som kan gi meg noen tips osv :icon_redface:

http://i39.photobucket.com/albums/e174/rom...zmogrnneyne.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e174/rom.../gizmotunge.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker blits?

Prøv å skru av blitsen, skru opp lyset i rommet, og still inn høyere ISO-verdi, lengre lukkertid og lavere blender-verdi om du kan gjøre det på kameraet ditt. Det er bare å prøve seg fram til man finner en kombinasjon som gir bra lys og bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har ikke noe innvirkning på lysstyrken på bildet. Søkte litt rundt, fant ikke så veldig mye informasjon om kameraet, men av det jeg fant samt hvilken priskategori det ligger i vil jeg anta at du rett og slett ikke kan stille inn ISO, blender og lukkertid. Så da får du rett og slett fortsette med blitsen eller skru på flere lamper så du kan skru av blitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISO må så høyt som mulig, høyeste tallet du får velge, aner ikke hva det er på det kameraet...

Nedturen med å stille ISO opp er at det blir mere støy i bildet grovere bilde å "fargefeil"...

Ellers så tviler jeg sterkt på at et kamera til 1000 kan fjerne "røde-øyne" automatisk, da må det fjernes med redigeringsprogram eller fotobutikker gir den muligheten ved utskrift av bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISO-400 er bra nok det, om det FAKTISK blir bra kommer ann på hvordan bildet ser ut når du har tatt det... :icon_redface:

Så hvis du slår på alt lyset dere har så kanskje du får et greit bilde... :P

Nesten så jeg tror de du har er bedre en de kommer til å bli, heller fjerne fargen i øyet manuelt på pcn... :P

Du får se, morro prosjket det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt går til ISO-400 det også, men jeg er ikke fornøyd med bilder over ISO-200, pga støyen som blir på bildet med 400...

Aner ikke hvordan et HP kamera til 1000kroner oppfører seg...

Enda et tips, husk at SOLLYS er den beste lyskilden, så ta bilder inne på dagen med alle gardiner fra er best...

Hvitballanse å slikt kan vel godt stå på Auto tipper jeg... Er ikke kjent med det kameraet som sagt... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpen du en en knupp :icon_redface: En ting til jeg har lagt nye batt inni kameraet mitt i dag å etter 2 timer er de tomme!!? jeg brukte kamerat en halv time til sammens lurer på om kameraet har klikka jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd med forskjellige, skal kjøpe meg oppladbare når jeg får stipend..Men de på expert som jeg kjøpte det av sa at det slukte kjempe fort.. :icon_redface: så det er nok derfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...