Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå har vi vært ute og trent

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okei, må bare få skrytt litt av hunden min :icon_redface:

Skjønner det bare ikke, jeg skjønner ikke hvor all den kontakten komemr fra? Og hvem som har tatt med Milo på kurs uten min tilatelse? Noen skyldige her inne? Hvorfor er han blitt så lydig? :P

Mulig jeg ikke henger helt med nå, men jeg trur faktisk at jeg har fått en lydig hund :D

I det siste har Milo vært eksemplarisk og gjort ALT som jeg har sagt.

Har vært på en stoor inngjerdet slette imot at hunden til veninna mi stikker av mye, og Milo har kommet hver gang jeg har ropt. En dag så fant hundene en plass hvor gjerdet hadde blitt ødelagt,så de løp rett igjenom og ut. Ut i den frie verdenen. Jeg tenkte at det ikke var noen vits i å rope, men ropte uansett. Og gjett hvem som kom da? Uten advarsel på at jeg faktisk har godbiter.? Jo...Det var MILO!

Han jobber supert nå, både med og uten godbiter. Men best med da.

Var ute i gata i sta, og trente litt lydighet. Hadde øvelsene:

-Sitt, bli mens jeg gikk 15 meter bort, så kom

-Dekk

-Dekk i 1 min

-Gå fot løs

-Gå pent med langbånd

-Gå pent med kortbånd

-Dekk, bli så kom

- Holdt fra masj

- Og dekk fra stå

ALT gikk supert, men vi må øve litt mer på dekken. Den siste øvelsen, må vi fin pusse så det går litt fortere.

Etterpå gikk jeg på tur, og Milo var den beste engelen :P

Og ja, vi øver til bronsemerket!

Nå har vi iallefall en inkalling som sitter med eller uten godbiter(så lenge det ikke finnes katter eller fugler i nærheten!)

Måtte bare skriv det..

ER STOLT AV BIKKJA MI B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER STOLT AV BIKKJA MI B)

Synes du skal være stolt av deg selv å jeg :icon_redface: For dette har han ikke greid helt av seg selv, her må noen (deg) ha gjort noe veldig bra! For ingen her har snusket av gårde med han :D

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ser man det! Noe må du ha gjort veldig riktig :D

Så kult at du får han til og at du høster resultater etter all treningen! :P

HeHe..Jeg håper iallefall jeg har gjort noe riktig :icon_redface::P

Virker sånn

Margrete: Hvem vet? Kanskje pappa tar han på natta? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

TiHi..Takk :)

Om jeg har streeevd litt vel lenge med å få han til? Tjaa..Det kan diskuteres B)

Ot: Er forresten ikke så sur p.ga at jeg ikke får valp nå til sommeren lenger :) Venter heller et år, og på det året skal jeg læære meg masse, av både dere og Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så bra at du ser fremskritt! :)

TiHi...Det synes jeg også ;) ;)

Like morsomt å se brødrene mine på tur med han da. "Milo.gå fot.Nei Milo.Milo sitt!"

Milo sier: "Hakke lyst!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
    • Er hun trygg i bur? Hvis ikke ville jeg startet der, med å jobbe med burleker generelt og trygghet i bur, inne hjemme. Så gradvis flyttet buret ut i bilen (hvis det er tid, mulighet. Hvis ikke må du såklart bare jobbe med burlekene og tryggheten i bilen parallellt). Medisinering har definitivt noe for seg med det nivået av stress. Blir hun bilsyk så kan jo det også påvirke. Jeg ville prøvd noen av de klassiske beroligene feromonene, Adaptil, Chlomicalm etc.  Spennende, lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...