Gå til innhold
Hundesonen.no

Frukt

Anettex

Recommended Posts

Har hunden vondt av å få litt frukt?? Timon får stadig eple og druer gulrot og slikt.. Trudde de hadde like godt av det som oss menesker??? Noen synspunkt?

Får hundene seres menneske mat/matrester?? Min får prøve stadig vekk, Trudde ikke han hadde så vondt av ris og sånn, Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker foreløpig som om Lotta er altetende (skaplabrador??) Hun får råe grønnsaker og frukt nesten hver dag, merker ingenting på avføringen hennes.

Lurer forresten på om ikke druer bør unngås...noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer og rosiner bør IKKE gies til hunder. Er en stoff i druen som er som gift for hunder. Heller ikke sjokolade og løk er noe bra for de.

Ellers skader det ikke å gi de litt frukt som godbiter og sånt. Gutten her liker bare pærer av alle frukt. :(

Kan lese mer om det her: http://www.dogbreedinfo.com/grapeandraisin.htm (obs er på engelsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det, i England fant de sammenheng mellom druer og rosiner og akutt nyresvikt på hund.

De fleste frukter går nok fint å gi hund, men jeg lurer på om ikke det var mango som stod på fare-listen

hos Toxipet. Mener bestemt det var skinnet på frukten som kunne gi blemmer og sykdom...

Toxipet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya liker ikke så mye frukt hu...

men fikk litt av ett sjokk her om dagen, jeg har jo fugler også, og de skulle få sånne tørkede bananbiter som godbit i maten sin, og jeg mista litt på gulvet, og toya slukte det :icon_redface:

hehe... så ut som at hu likte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hunden min elsket druer, og vi hadde aldri hørt at det var farlig så han fikk dette ofte. Og skjedde aldri noe med han. Men så var han sikkert imun mot alt siden han alltid fikk i seg masse sjokolade ;):)

har foreldre som ikke bryr seg også, så han fikk jo sjokolade bevisst av dem. Men nå er det stopp på det.

Her går det i gulrøtter nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden vondt av å få litt frukt?? Timon får stadig eple og druer gulrot og slikt.. Trudde de hadde like godt av det som oss menesker??? Noen synspunkt?

Får hundene seres menneske mat/matrester?? Min får prøve stadig vekk, Trudde ikke han hadde så vondt av ris og sånn, Eller hva mener dere?

Odin liker ikke det han har fått prøve av frukt/grønnsaker til nå, sa jeg gidder ikke presentere ham for mer.

Han får tørrforet sitt, litt vom og ellers vanlige hundegodbiter han.

:) aldri matrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask får både frukt og grønsaker, og middagsrester. Eple er godt, gulrot og banan er enda bedre. druer er kjempegodt, men farlig, så det får han ikke lenger.. agurk liker han også veldig godt. pleier og mixe det som blir igjenn fra taco av grønsaker og gi han i tørrforet. da altså paprika, agurk, ost og salat :) går ned på høykant. kjøttdeigen får han ikke, med mindre den er uten krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder spiser masse forskjellig frukt og grønnsaker, det han liker best er mais, mandarin og gulrot men han spiser også banan, pære, annanas o.s.v

Spurte dyrlegen om det var farlig eller sundt og fikk beskjed om at jeg bare kunne fortsette og gi han dette, det var bare sundt, men selvfølgelig ikke overdrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...