Gå til innhold
Hundesonen.no

Frukt


Anettex

Recommended Posts

Har hunden vondt av å få litt frukt?? Timon får stadig eple og druer gulrot og slikt.. Trudde de hadde like godt av det som oss menesker??? Noen synspunkt?

Får hundene seres menneske mat/matrester?? Min får prøve stadig vekk, Trudde ikke han hadde så vondt av ris og sånn, Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker foreløpig som om Lotta er altetende (skaplabrador??) Hun får råe grønnsaker og frukt nesten hver dag, merker ingenting på avføringen hennes.

Lurer forresten på om ikke druer bør unngås...noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer og rosiner bør IKKE gies til hunder. Er en stoff i druen som er som gift for hunder. Heller ikke sjokolade og løk er noe bra for de.

Ellers skader det ikke å gi de litt frukt som godbiter og sånt. Gutten her liker bare pærer av alle frukt. :(

Kan lese mer om det her: http://www.dogbreedinfo.com/grapeandraisin.htm (obs er på engelsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det, i England fant de sammenheng mellom druer og rosiner og akutt nyresvikt på hund.

De fleste frukter går nok fint å gi hund, men jeg lurer på om ikke det var mango som stod på fare-listen

hos Toxipet. Mener bestemt det var skinnet på frukten som kunne gi blemmer og sykdom...

Toxipet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya liker ikke så mye frukt hu...

men fikk litt av ett sjokk her om dagen, jeg har jo fugler også, og de skulle få sånne tørkede bananbiter som godbit i maten sin, og jeg mista litt på gulvet, og toya slukte det :icon_redface:

hehe... så ut som at hu likte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hunden min elsket druer, og vi hadde aldri hørt at det var farlig så han fikk dette ofte. Og skjedde aldri noe med han. Men så var han sikkert imun mot alt siden han alltid fikk i seg masse sjokolade ;):)

har foreldre som ikke bryr seg også, så han fikk jo sjokolade bevisst av dem. Men nå er det stopp på det.

Her går det i gulrøtter nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden vondt av å få litt frukt?? Timon får stadig eple og druer gulrot og slikt.. Trudde de hadde like godt av det som oss menesker??? Noen synspunkt?

Får hundene seres menneske mat/matrester?? Min får prøve stadig vekk, Trudde ikke han hadde så vondt av ris og sånn, Eller hva mener dere?

Odin liker ikke det han har fått prøve av frukt/grønnsaker til nå, sa jeg gidder ikke presentere ham for mer.

Han får tørrforet sitt, litt vom og ellers vanlige hundegodbiter han.

:) aldri matrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask får både frukt og grønsaker, og middagsrester. Eple er godt, gulrot og banan er enda bedre. druer er kjempegodt, men farlig, så det får han ikke lenger.. agurk liker han også veldig godt. pleier og mixe det som blir igjenn fra taco av grønsaker og gi han i tørrforet. da altså paprika, agurk, ost og salat :) går ned på høykant. kjøttdeigen får han ikke, med mindre den er uten krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder spiser masse forskjellig frukt og grønnsaker, det han liker best er mais, mandarin og gulrot men han spiser også banan, pære, annanas o.s.v

Spurte dyrlegen om det var farlig eller sundt og fikk beskjed om at jeg bare kunne fortsette og gi han dette, det var bare sundt, men selvfølgelig ikke overdrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...