Gå til innhold
Hundesonen.no

Tini syk!


Tini

Recommended Posts

Ja, jeg her jo ikke fått vært her inne noe i det siste!

Samme dag jeg fikk lappen var Tini hos vetten!

Hun har betenelse under stump halen.. Det er vist et veldig ømt sted å må renses der gjevnlig... og passe på så det ikke er ukt det... TAKK liksom.. ingen har fortalt meg det da... jeg har lest mye om Boston terrier, men det har jeg aldri hørt før.... Føler meg som en dårlig hunde eier allså..

Så nå skal gå på antibiotika kur 10 dager. rense der 3-4 ganger om dagen og ta på slik salve..

Holde Mico unna så han ikke sleiker der.. og vetten en beskymra.. HUn må kanskje ampotere bort den lille stump halen hun har... er så sur for at jeg ikke viste det..

Hun har også mistet mye pels.. hun har enten reveskabb eller forfrysninger.. men tror det er reveskabb jeg.. ser sånn ut!

Stakar jenta mi det ser ut som en godt brukt hund.. !

SKal til vetten den 9 og da får jeg høre om hun må ampotere bort stump halen!

sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann-huff,kjedelig med Tiny da..*trøsteklem fra Hugo*

Hudproblemer er det en del Bostoner som har-min Hugo også!! ;)

Du skriver hun mister pels-vet du om hun har allergi??(det med betennelser går gjerne hånd i hanske med allergier,desverre..)

Klør hun,eller bare mister hun pels?Vil anbefale deg råforing,feks. mat fra Vom og hundemat,Norwegian Polar -og gi massemasse Omega 3,6 og 9!! ;)

Hugo så ut som en skabbrev han også(allergisk mot midd i tørrfor,husstøvmidd og div.pollen),men etter at han fikk vom og h.mat,råmat generelt og omega-har han blitt mye!bedre ;)

Lykke til da,hold oss oppdatert ;)

(Hugo sender en stor Bostonsuss :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann-huff,kjedelig med Tiny da..*trøsteklem fra Hugo*

Hudproblemer er det en del Bostoner som har-min Hugo også!! ;)

Du skriver hun mister pels-vet du om hun har allergi??(det med betennelser går gjerne hånd i hanske med allergier,desverre..)

Klør hun,eller bare mister hun pels?Vil anbefale deg råforing,feks. mat fra Vom og hundemat,Norwegian Polar -og gi massemasse Omega 3,6 og 9!! ;)

Hugo så ut som en skabbrev han også(allergisk mot midd i tørrfor,husstøvmidd og div.pollen),men etter at han fikk vom og h.mat,råmat generelt og omega-har han blitt mye!bedre ;)

Lykke til da,hold oss oppdatert ;)

(Hugo sender en stor Bostonsuss :rolleyes: )

Men det er rart at hun plutselig reagerer på det da i såfall!

Vi skal tilbake å ta flere prøver den 9 så får vi se..

HUn klør ikke så mye.. men har alle tegnene til reveskabb da.. men vi får se..

Som vetteren sa så er hun mer bekymret for den stomp halen.. det med pelsen finner vi ut av..

Samme tenker jeg..

Men takk for rådene.. bra å høre tips fra eiere som har samme rase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off da det hørres ikke bra ut, men husk at du ikke er en dårlig hunde eier for det om :( Det er jo ikke din feil at dette har skjedd da..du får håpe på det beste vi skal krysse fingrene for deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja Tini og jeg var hos vetten på torsdag for å se hvordan det gikk!

Stump halen er blitt helt fin igjen.. så hun slipper å ampotere den lille hun har.. johooo!

Men hvis betennelsen kommer tilbake flere ganger så må hun ta bort litt av stomphalen.

Men dette ordner seg..

Når det gjelder pelsen så mister hun forsatt mye hår.. Men vetten mener det kan være at hun er gjennom en stoff skifte eller noe.. For hun har ikke noe kløe eller plage av det..så vi får se ann.

Så nå får hun bare se litt brukt ut..

Så jeg er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt at det gikk bra! :)

et tips ang stoffskifte, og om håravfallet ikke gir seg er å måle tyroksin nivået hennes :P det første som slo meg nå var hypothyreose, men jeg er ingen veterinær, så kan ikke si det for sikkert. men jeg har det med å rope hypothyreose vær gang jeg ser et slikt innlegg :P men det er en mulighet, så om det ikke gir seg så kan du spørre veten om å få målt tyroksin nivået hennes :) evt spørre om hva han mener ang hyp. ikke mange veter som vet så mye om det men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...