Gå til innhold
Hundesonen.no

Toller v.s Belger


Aya

Recommended Posts

Du har så god smak Aya! :D

Jeg er vel litt pålagt å svare siden jeg har hatt begge raser...Men nå var ikke Pan en typisk toller akkurat.

Likheter: begge raser har lett for å vokte (det er bare tull at tollere ikke vokter etter min erfaring), er førermyke, energiske, allsidige, allværshunder, de holder seg til "sine egne" mennesker,de har lett for å handle først og tenke etterpå, og begge raser er lette å forsterke med lek (viktig synes jeg)

Ulikheter: tolleren er langt mer egenrådig enn belgeren...Belgeren er mer på tuppa og er raskere i vendingene, det er mindre pelsstell på en belger og de røyter mindre (faktisk!) Nå har ikke jeg hatt belger som valp, men jeg innbiller meg at de må lære å slappe av i en større grad enn tolleren (Pan måtte lære det da ;) og Loke :rolleyes: )

Og så setter omgivelsene langt mindre krav til en søt liten toller enn en stor og skummel "schæfer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk Annette, jeg har dødsgod smak vettu;) Jeg liker begge rasene fryktelig godt, men må nok uansett vente og se hva som skjer med pumaliten først, han har litt for store vanskligheter med å takle hverdagen til at jeg vil introdusere han for enda en tulling av en hund;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk Annette, jeg har dødsgod smak vettu;) Jeg liker begge rasene fryktelig godt, men må nok uansett vente og se hva som skjer med pumaliten først, han har litt for store vanskligheter med å takle hverdagen til at jeg vil introdusere han for enda en tulling av en hund;)

Uf...jeg håper det ordner seg for dere...Møtte forresten en BC som var fryktelig lik Puma på tur i går.Jeg fikk aldri spurt om hvor han kom fra for eieren kastet et blikk på min brølende svarting (Loke har et noe merkelig hilserituale) før han dro med seg Pumalookaliken videre. Tror mannen var en bonde og Bc gutt en gjeter (noe med den felleskjøpet dressen ga meg den følelsen :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uf...jeg håper det ordner seg for dere...Møtte forresten en BC som var fryktelig lik Puma på tur i går.Jeg fikk aldri spurt om hvor han kom fra for eieren kastet et blikk på min brølende svarting (Loke har et noe merkelig hilserituale) før han dro med seg Pumalookaliken videre. Tror mannen var en bonde og Bc gutt en gjeter (noe med den felleskjøpet dressen ga meg den følelsen :) )

Haha *ler så jeg griner* Jeg må få hilse på den svarte pelsen din en dag altså! Jeg tror han hadde falt i smak! Nå har jeg på følelsen at de felleskjøpdress-kledde bøndene i ditt hjemmeområdet forsyner hele nabolaget med en valp hver gang det kommer noen valper, så det er kanskje ikke så merkelig.. :icon_redface: Håper det ordner seg jeg og, i morgen skal jeg til dyrlegen igjen og diskutere alle alternativer, selv de værste. Jeg er nesten litt forbredt på at det ikke går så lenge nå, han er såppas syk i hodet sitt, men vi får se, jeg krysser fingrene og håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...