Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag i bilburet


Mailin

Recommended Posts

Har fått nyburene inn i bilen og har fundert litt på hva jeg skal ha i bunnen.. Akkurat nå har de hvert sitt fleecepledd, men det er ikke så genialt i lengden. Når det er snø/vått ute så blir teppene fort våte og kalde, og ikke minst fryktelig skitne. Samtidig skal det jo være varmt for hundene og godt å ligge på (kjører ofte på langturer). Hva har dere i som underlag i bilburene? Og prisen på det var?

Som student har jeg for tiden ikke råd til å kjøpe underlag til 1000kr..men har råd til å bruke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha gummimatter/bilmatter i bunnen og så ha vanlige fleecetepper oppå til å skifte ut om de trenger mer komfort når du skal langt av gårde? Er de ekstra våte og skitne og bare skal en kort tur går det fint bare med matten også, er jo bare å spye eller tørke av dem så er de fine og rene igjen. Tror de er rimelige på Biltema og evt Clas Ohlson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en vannavstøtende kellel pute. Den er fylt med vatt, så den er myk å ligge på. I tillegg har jeg 2 fleecepledd slik at hunden ikke skal fryse.

Matten er kjempe god. Man kan vaske trekket. Den er jo ikke helt vanntett, så hvis du har hunder med masse pels, er den kanskje ikke den beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høy og halm er veldig kjekt og bruke :icon_redface: bruker det selv nå på vinteren under et fleece-pledd :) skifter pleddet om det blir vått og skittent, og halmen og høyet om det blir muggent eller vått. Det avgir varme, så det blir ikke kaldt, men det kan søle litt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ulltepper til mine, oppå en bit med "vegg til vegg" teppe så ullteppene ikke sklir.

Ull er godt og varmt selv om det skulle bli litt blødt, hvis f.eks. hundene drar med inn litt snø i buret.

Teppene er kjøpt på jysk til 100,- stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...