Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er best?


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Ja regner med at det er små stevner, ei venninne av meg som var her istad sa at hun hadde opplevd at det var musikk på noen småstevner...

På de større er det ikke musikk.

JaJa..Det er liksom ikke Nm og alt det nei :P

Små stevner ;) Men kukt og se på+ uansett dfa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm vanskelig, jeg elsker sprang, men jeg mener at for å få en god sprang hest må man drive med dressur også.. Og det er bare tull at hesten "sovner" under dressur, da må du virkelig begynne å sette høyere krav altså.

Elsker dressur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mange som trur man ikke trenger å trene dressur for å bli veldig god i sprang...

Hva som holder hesten mellom hinderne da? :)

Dressur+Sprang = vinnere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes DU er best av Sprang og dressur?

Her skal vi få i gang en liten diskusjon..

Selv synes jeg at sprang er best. Det er mer action fylt på en måte. Ridning til knall tøff musikk :)

På dressur stevner så sovner jeg nesten..

Okeida...Ikke hvis stjernehester som Star Fortune osv kommer. Da er det nydeligt å se på :P

Ja, jeg sitter sånn :P da. På sprangen sitter jeg ;) sånn.

Sprang er gøyest ja ;)

Selv rir jeg på rideskole.

Litt trist fordi ridelæreren min(det er to ridelærere som har hversine dager) hun er en sånn "dressur dilla" menneske.

Vi hopper nesten ALDRI..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mest sansen for sprang.

Fart og spenning, liksom... B)

Helt enig,jeg får liksom ikke til alt det der i dressur og da blir jeg litt <_< ,men det viktigste er jo å IKKE gi opp.Sprang er morsomst,og det kommer det altid til å være,skal kanskje begynne å konkurere til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke ri pga. allergi ;) , men har alltid ønsket og ri sprang, for jeg synes det ser morsomst ut! :)

jeg er også allergisk mot hester,men det har aldri stoppet meg,hehe.Men jeg vet hvor trasig det er ,og når jeg er i stallen og kjenner at øynene mine klør da blir jeg drit sur på at jeg er allergisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Feltritt er jo morsomst da, der er det jo en dressurdel, en sprangdel, og en feltdel.

Sprang er gøy, det er morsomt å treffe riktig hele banen, hoppe høyt og lande pent. Når jeg er tilskuer med noen jeg kjenner som rir så sitter jeg og teller og hopper med hele veien.

Men når du rir sprang, og kan telle steg, beregne og styre men når du kommer til ett visst nivå så handler det jo mest om å øke høyden og dressuren. Når du rir dressur så kan alt perfeksjoneres hele tiden, du blir aldri god nok, og bittebittesmå detaljer kan gjøre alt.. Og når man ser ett godt utført kûrprogran, så sitter man med haka i magen.. Ihvertfall når man er dressurhode som meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dressur best. Hvorfor, vel, føler jeg får mest kontakt med hesten da og forhesten min er ikke noe til spranghest. Han er i grunn ikke noe dressurhest heller, men vi satser på å trene LC i løpet av året. Ikke noe satsing på stevner her i gården nei.

Startet i år mitt første ridestevne LD, måtte ri en annen hest enn forhesten min siden han var halt og endte opp med 57%, fornøyd siden kontakten med hesten ikke var helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjekkest å ri dressur, jeg er veldig nybegynner altså, men bare å se fremskritt og merke at du har mye mer kontroll på hesten er knallgøy. Jeg synes det er veldig gøy å se de som er skikkelig flinke i dressur ri, men det er mer action i sprang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før synes jeg sprang var morsomst, helt til jeg datt av og ble slengt i et gjerde. :D

forstua armen, og det tok ca et år før jeg kunne bevege ordentlig på den... :P

Etter det har det gått for det meste i dressur, og veldig mye gymkhana!

Egentlig veldig morsomt å trene dressur med en varmblods traver...

Men det gikk bra, fikk 59% på et LD program og er fornøyd med det... :P Og jeg vant noen gymkhana stevner! helt til henne måtte dra til eieren sin :P

Det var gøy så lenge det varte da.

Nå er det mest hund, men jeg trener noen hester for andre. Noe som er veldig koselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjekkest å ri dressur, jeg er veldig nybegynner altså, men bare å se fremskritt og merke at du har mye mer kontroll på hesten er knallgøy. Jeg synes det er veldig gøy å se de som er skikkelig flinke i dressur ri, men det er mer action i sprang :icon_clapping:

Rir travere jeg også, ikke like lett å sitte ned i trav på Miss Kristina hvertfall. Dumpdump rundt i salen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...