Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på fly og tog!

kiarajenta

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Jeg og kjærsten min skal hente en nydelig valp i ålesund til uka. Vi kommer fra Sandefjord.

Så vi må ta fly. Vi har fått besjed at vi kan ha henne inne hos oss, hvis valpen og buret er tilsammen 8kg.

Å det ikke er så mange som har alergi. men vi lurer på ossen det skal gå med valpen. hun er 8 uker. det er 50 min med fly og 2,5time med tog, er det noe vi må passe på? er det lurt å gi henne mat på flyet og toget? eller kan hun bli dårlig i magen sin? er det vanlig at valper blir litt fly syke og tog syke?

Vi tar i mot alle råd fra dere. Vi tar med vann og litt leker. Har også fått besjed at vi kan ta med bagg bare den er vanntet. Rasen er en flatt coated retriver.

Vennlig hilsen valpe kjøper;)

Skrevet

Det pleier ikke å være noe problem å reise med valp på fly og tog. Men husk å reservere plass til hunden i god tid. På tog går hunder under 40cm gratis. På fly koster det noen kroner selv om hunden går som håndbagasje. Men nå var det ikke dèt du spurte om, da...

Hunden skal ikke ha noe mat før og under reise, da er det nemlig større sjanse for at den blir dårlig. Du kan prøve å gi litt vann. Valper med tom mage kan få brekninger, da går det an å gi noen få fôrknotter. Om hunden er urolig på flyet, så lirk et par fingre inn i bagen som den kan snuse på til den har roet seg. På toget kan du ha den på fanget. Om du har tid, så la hunde få tisse imellom fly og tog.

Bag kjøper du pa plantasjen. Den holder i massevis :)

Skrevet

Det gikk iallefall VELDIG bra da vi hadde Joy på toget fra Sandefjord til Bergen.. Bare huske på å ta ho ut på luftetur en gang i blandt! ..Kanskje ikke så lett i fly, men.. :) Men i og med at dere skal til Ålesund for å hente den, så regner jeg med at den er noen uker bare, og da vil den kanskje sove en god del? :) Uansett så vil jeg ønske dere lykke til, og gratulerer med valp! :)

Skrevet

Det går sikkert kjempebra... Ha en avis i bunnen av bagen/buret og en med dere slik at det er lett å skifte den ut hvis valpen skulle ha et uhell i bagen.

Hvis dere ikke har bestilt flybilett så ring til flyselskapet, slik at dere får ha valpen inn i kabinen

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...