Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden om K.O

Recommended Posts

Skrevet

Nå ble jeg veldig usikker på hva som har skjedd...

Jeg har alltid gått og smugkikket på molosserhunder, men tenkt at disse var off-limit for meg og det livet jeg lever. Så dukker det opp en tråd som kan gi meg svarene på akkurat dette, også blir den borte i løse luften...

Jeg har ikke sett at det har blitt noe krangling der. Jeg har nemlig sjekka innimellom om det har kommet noen svar der inne. Jeg vet jo at hvertfall ett par tre stykker sitter med kunnskap om disse hundene her inne.

skjer a?

Skrevet

Jeg også lurer på hvorfor den tråden ble slettet, det var ikke no personangrep, ikke noe krangling, bare noen som spurte om noe. Blir forvirra av slikt jeg, altså av at ting blir slettet uten at noe galt har skjedd..

Skrevet

Er molosser KO? For jeg må si jeg ble overasket over at tråden min ble slettet, jeg blir med en gang beskyldt for å henge ut folk bare ved å spørre om en rase? Så hvis jeg spør om hvordan whippet er mot fremmede, aog at jeg har hørt de er reserverte, blir den slettet for jeg er ute etter noen med whippet her inne? Jeg forstår bare ikke dette helt...

Skrevet

Ja K.O. er vel en molosserrase?

Men eeeh... Ble du beskyldt for å henge ut noen? Er ikke du ganske ny her? (ser på antall innlegg :P )

Uansett, synes jeg det var en veldig interessant problemstilling, og jeg håpet jo på å få svar på om hva som skal til for å ha en slik rase. har ingen umiddelbare planer, men de er jo fasinerende da.

Men må si at jeg er skikkelig skuffa over at noen hunderaser tydeligvis er forbudt å diskutere.

Nei Cavalier... Vi for holde oss til å snakke om pudler og sheltier og cavalierer ;)

Skrevet

Hei!

Trådstarter vet grunnen til at tråden ble stengt, og har fått muligheten til å starte en ny. Det er fullt lov og starte diskusjoner om alle raser.

Skrevet

Hei!

Trådstarter vet grunnen til at tråden ble stengt, og har fått muligheten til å starte en ny. Det er fullt lov og starte diskusjoner om alle raser.

Men det er antakelig ikke så interessant hvis ingen får henges ut for ditten eller datten, enten det er direkte uthenging eller ved å kamuflere uthengingen i diverse innlegg.

Skrevet

Jeg vet jo at hvertfall ett par tre stykker sitter med kunnskap om disse hundene her inne.

Feil, det er kun en person her på forumet som sitter inne med skikkelig informasjon om den omtalte rasen. Guess who? :)

Skrevet

Feil, det er kun en person her på forumet som sitter inne med skikkelig informasjon om den omtalte rasen. Guess who? :)

Vet du, den holdningen der gjør får deg til å fremstå som særdeles umoden og usikker på deg selv (ja for det er som regel disse "jeg er best" folka som er de mest usikre. Det regner jeg med at du er klar over selv)

Jeg vet at det er en annen her som har drevet oppdrett av KO. Og den dagen jeg evt lurer på noe om rasen er det henne, eller andre litt mer åpensinnede personer, jeg kommer til å søke råd hos. Folk som har en slik innsnevret tankegang som det du tydeligvis har mangler ofte evnen til å tilegne seg ny kunnskap idet de anser seg selv som "utlært".

Trist og litt teit.

Hihi. :)

Skrevet

Vet du, den holdningen der gjør får deg til å fremstå som særdeles umoden og usikker på deg selv (ja for det er som regel disse "jeg er best" folka som er de mest usikre. Det regner jeg med at du er klar over selv)

Jeg vet at det er en annen her som har drevet oppdrett av KO. Og den dagen jeg evt lurer på noe om rasen er det henne, eller andre litt mer åpensinnede personer, jeg kommer til å søke råd hos. Folk som har en slik innsnevret tankegang som det du tydeligvis har mangler ofte evnen til å tilegne seg ny kunnskap idet de anser seg selv som "utlært".

Trist og litt teit.

Hihi. :)

Det var vel først og fremst noen av disse andre jeg håpet på svar fra også. Da jeg enda har til gode å se ett skikkelig informativt og saklig innlegg fra visse som påstår de kan alt...

Skrevet

Tilbakemeldinger er ikke til å diskutere i. Hvertfall ikke om enkeltpersoner. Dere har fått svar i denne tråden, ikke vits i å diskutere mer (eller lage ny tråd om denne tråden fordi jeg stenger den).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...