Gå til innhold
Hundesonen.no

Handlere


dorab01

Recommended Posts

Hei,

Det blir samme sp.som å spørre om hvor mye har det å si att Miss World har prof. sminkører, frisører og klesdesignere rundt seg - i tillegg har fått lang trening i å kunne gå, stå og presentere seg pent...

Man BURDE jo se hvor pen hun var hvis hun kom ut i grilldress og slagstøvler også, ikke sant?

Nå har vi nok ingen riktige proffesjonelle handlere i Norge (dvs slike som lever av det), men det finnes absolutt mange som er minst like dyktige som de som livnærer seg på dette i utlandet.

En virkelig dyktig handler greier å få det mest umulige prosjektet se langt, langt bedre ut enn det en mindre erfaren greier. De "ser" om hunden viser seg til sin fordel uten å nærmest kikke etter, de går i akkurat riktig fart så hunden får best mulig bevegelser, de greier å holde orden på bånd, pels, dommer, ringsekretær OG urutinerte utstillere i ringen uten å fortrekke en mine..

De greier å fremheve hundenes bedre partier, og skjule de ikke fullt så bra tingene. De kommer inn i ringen, vet hvor de skal og hva de skal - og det gir også et positivt inntrykk hos dommeren.

Så ja, man får "betalt" for trening, trening og trening også i en utstillingsring. For det er EN ting hva dommeren ser er bra/pent - noe helt annet er det å finne DEN hunden de ønsker skal vinne...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næi, om du handler elendig er det ikke sikkert dommeren får riktig syn på hunden,og det kan dermed hende du mister premieringen du ville ha, og som hunden fortjener, men som dere mistet på grunn av dårlig/feil handling :) så handlingen er svæært viktig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hørt en del snakk nå om prof handlere og handlere generelt. Det jeg nå da lurer på er hvor mye har en handler å si. Har du en god hund da har du vel en god hund uansett handler eller??

En handler har mye å si. Det er ikke hjelp i om du har en tilnermet perfekt hund så lenge handleren ikke viser hunden skikkelig frem. En handler kan gjere mye "galt" i ringen. Ikke stille hunden rett, ikke passe på at hunden går rett, den kan gå i pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det endel å si hvordan hunden blir presentert? Jeg har overhodet ikke greie på utstilling men såpass har jeg fått med meg..Det er en av grunnene til at jeg ikke stiller min egen hund :)

Loke har et helt annet trav med Hilde enn med meg og hun klarer å "samle" han bedre liksom.Han blir for opptatt av meg når jeg prøver også har jeg bare ikke det "stille hunden opp pent" genet, hva nå enn det er :icon_redface:

Og så har jeg bare ikke den kondisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Selvfølgelig har det endel å si hvordan hunden blir presentert? Jeg har overhodet ikke greie på utstilling men såpass har jeg fått med meg..Det er en av grunnene til at jeg ikke stiller min egen hund :icon_redface:

Loke har et helt annet trav med Hilde enn med meg og hun klarer å "samle" han bedre liksom.Han blir for opptatt av meg når jeg prøver også har jeg bare ikke det "stille hunden opp pent" genet, hva nå enn det er :)

Og så har jeg bare ikke den kondisen...

Anette - du trenger normalt sett ikke kondis for å stille belger - bare når man stiller for schæferdommere det - dæven å sliten jeg var i går...... haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette - du trenger normalt sett ikke kondis for å stille belger - bare når man stiller for schæferdommere det - dæven å sliten jeg var i går...... haha

Det er bare tøys, de løper alltid for mye i belgerringen :)

- Og grunnen til at jeg ikke stiller selv, er at de tar bilder av løpestilen min og ler av meg etterpå.. Onde onde menneskene :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette - du trenger normalt sett ikke kondis for å stille belger - bare når man stiller for schæferdommere det - dæven å sliten jeg var i går...... haha

Jeg liker schæferdommere tenk, og jeg tror jeg gjør lurt i å stille Loke for de:P

Så da får Hilde bare belage seg på løpe mye fremover...(hvordan vet man om en dommer er schæferdommer :unsure: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tøys, de løper alltid for mye i belgerringen :icon_redface:

- Og grunnen til at jeg ikke stiller selv, er at de tar bilder av løpestilen min og ler av meg etterpå.. Onde onde menneskene :) hehe

Det der ER virkelig ondskap...*pønske* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...