Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundefrisør

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Hei :P

Skal snart til hundefrisør med bikkja, for å få skikk på setter pelsen ;)

Og så lurte jeg på;

Noen som veit av noen i Trondheim å anbefale?

ErfaringeR?

Har tenkt på Trine Madsen, men jeg finner ikke nummeret hennes :P

Noen som har det? :P

Skrevet

Vi får puddelen vår klippet hos Anne Lise Thorsen.

Hun har salongen sin i kjelleren til Heimdal dyreklinikk.

Jeg vet ikke om hun klipper settere, men hun er iallefall flink med pudler og andre små raser.

Vi betaler kr. 500,- for vask, klipp og føhn av vår dvergpuddel. Prisen inkluderer også kloklipp og napping av ørehår.

Jeg skal være praksiselev der i uke 10 ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi får puddelen vår klippet hos Anne Lise Thorsen.

Hun har salongen sin i kjelleren til Heimdal dyreklinikk.

Jeg vet ikke om hun klipper settere, men hun er iallefall flink med pudler og andre små raser.

Vi betaler kr. 500,- for vask, klipp og føhn av vår dvergpuddel. Prisen inkluderer også kloklipp og napping av ørehår.

Jeg skal være praksiselev der i uke 10 :mellow:

'Hvorfor klipper dere ikke selv? :huh::( Er jo ikke noe pels på dyret ditt da :(

Skrevet

hehe, jeg kan da ikke å klippe dvergpuddel! :huh:

Jeg prøvde å klippe han en gang, og da lurte hu frisørdama på hvem som hadde skamklipt han :mellow:

Guest Christine
Skrevet

Shit :mellow:

500 kr for setteren også da eller?

Trur jaggu meg vi må bestille snart jeg :huh:

Skrevet

jeg brukte Trine Madsen når jeg skulle klippe cockern jeg hadde før.betalte rundt 400kr for bad,klipp og føning.

Skrevet

hehe, jeg kan da ikke å klippe dvergpuddel! :)

Jeg prøvde å klippe han en gang, og da lurte hu frisørdama på hvem som hadde skamklipt han :)

Haha, du skulle bodd litt nermere så skulle jeg gjort det for deg ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Haha, du skulle bodd litt nermere så skulle jeg gjort det for deg :D

jaa, kanke du komme hit å klippe han ca. annenhver måned?? :D

Jeg vil ikke sende han på salongen der vi bruker lengre, av flere grunner. Så nå har vi ingen som kan klippe han ;)

Guest Christine
Skrevet

Kan du si noen av grunnene? Pappa er litt vell treg med å bestille han ;)

Og om det er noe negativt i det, så vil jeg ikke dra dit...Milo har et stort problem med bakføttene..Liker ikke folk som hoolder han fast hardt for å få han til å sitte rolig liksom

Skrevet

Kan du si noen av grunnene? Pappa er litt vell treg med å bestille han ;)

Og om det er noe negativt i det, så vil jeg ikke dra dit...Milo har et stort problem med bakføttene..Liker ikke folk som hoolder han fast hardt for å få han til å sitte rolig liksom

Sender deg pm jeg!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig, "gamle erfaringer" er vanskelig å bli kvitt. Skal ikke mye til hos oss heller før gammelt grums flyter opp. Bra hun får oppfølging av fagfolk, som sikkert hjelper med å holde fokus på hunden som ER og ikke hunder som VAR🌸
    • Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...