Gå til innhold
Hundesonen.no

Eurasier

Velvet86

Recommended Posts

Det sies at dette er den gode versjonen av Chow Chow.. :)

De har jo som sagt Chow Chow i seg, men de er lettlærte, sosiale, og noen ganger har de den blå tungen.

Men ja, de trenger plass å boltre seg på da den er mer aktiv en Chow'en også.

Men det er fortsatt en spisshund, og kan være sta.. :P

Linker har jeg dessverre ikke, men søk på canis eller google, så finner du noen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt det er en ganske bedagelig(rolig) rase jeg, og har heller ingen jaktinstinkter...

Dette står på canis:Reservert overfor fremmede, vaktsom uten og være bjeffete. Fin familiehund pga. sitt rolige vesen.

Noen linker til oppdrettere:

http://www.redlance.no

http://www.eurasier.dk

http://www.nixenspitze.net/

http://home.no.net/eurasier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt det er en ganske bedagelig(rolig) rase jeg, og har heller ingen jaktinstinkter...

Dette står på canis:Reservert overfor fremmede, vaktsom uten og være bjeffete. Fin familiehund pga. sitt rolige vesen.

Nå snakker du om Chow'en.. ;)

Men en ting, hvordan i all verden kan Eurasier ha null jaktinstinkt, den har arvet det meste fra Chow'en, og Chows har ett stort jaktinstinkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting, hvordan i all verden kan Eurasier ha null jaktinstinkt, den har arvet det meste fra Chow'en, og Chows har ett stort jaktinstinkt..

noen jeg kjenner har en da, og snakka en del me oppdretter av denne rasen, og det jeg har tatt ut fra canis er om eurasier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom dem er avlet fram ved hjelp av Chow, Samojed og Keeshound. Så er dem jo ikke Chow da :P

Kjenner to individer (kennel linken er oppgitt lengre oppe) Fine hunder, rolige, noen av dem er reserte mot fremmede, men du har individ forskjellene... den ene av dem er super sosial mot fremmede :rolleyes:

Du kan fint trene disse hundene, men det går på deres premisser. Du trenger heller ikke å forvente at dem kaster seg ut i treningen med liv og lyst... her kan det gå riktig sakte om hunden vil det.

Som yngre hunder er dem mer "tren-bare", dem er da gjerne mer kontaktsøkende mot eier. Så ønsker du å trene må du starte tidlig med å finne en forsterker. Viktig også å miljø trene dem tidlig rundt folk, jeg har sett noen individer som virkelig misstrives i store folkemengder. (men slik er det jo med alle raser, men her kommer virkelig den reserverte delene fram. Jeg sier ikke dem er redd, men man kan virkelig se at dem HATER sitvasjonen)

Send en mail til eiere og oppdrettere av rasen så får du mer info :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
    • Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd. 
    • Tja, min forrige hund måtte ha små måltider gjennom hele dagen, ellers ble hun kvalm og spydde hun magesyre. Det feilte henne ikke noe utover det at magesekken ikke tålte å bli helt tom. Det hunden jeg har nå sultestreiket i sitt tidligere hjem og kunne gå dagevis uten mat. Hun klarer seg like fint på ett stort måltid daglig som flere små. Jeg har prøvd OMAD selv, og jeg klarer faktisk ikke å spise ~2000 kalorier (som er mitt dagsbehov for vedlikehold) på ett måltid. Fasting kan sikkert være positivt for noen individer i noen tilfeller, men jeg tror absolutt ikke det er noe som passer for alle.
    • Det var lenge siden! Hvis du faktisk skal ha noe særlig sol og varme så er det sør-Spania som gjelder. Kanariøyene hvis du vil være værsikker. Det kan være ganske hustrig ellers i sør-Europa, og husene der er jo ofte ikke laget for vinter og ikke spesielt godt isolert. Heller ikke i Spania, forsåvidt. Kanskje se på feriehusutleiere som Novasol og den type ting?  Tenker du å fly eller kjøre? Det blir jo fort dyrt å fly tre store hunder fram og tilbake i cargo.
    • Jeg har begynt å se etter sydendestinasjoner pga helsa, og tenker at hvis jeg blir ufør så blir det å tilbringe vintrene der nede. Jeg vil ha noe veldig rolig, ei hytte ved et stille fjellvann med bare en dagligvarebutikk i nærheten hadde funka, liksom, men jeg sliter litt med å orientere meg. Er det noen som har forslag til feriedestinasjoner for ei litt pysete dame med to mellomstore (alaskan husky og storpuddel) hunder? 🙈 Pris har en del å si, jeg vil helst ikke blakke meg 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...