Gå til innhold
Hundesonen.no

logrer deres hunder mye?

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

Serchaj logrer for mye :) Fikk det på en krittikk at han var får glad og kontaktsøkende får å være mynde..

Hehe.. Hadde han inne i 30 min på stua idag og med den store logrendes hallen sin klarte han å rive ned to blomsterpotter:p

Skrevet

Åja! Nesten hele tiden! Enda til når de drikker vann!! Og chanita logrer ikke bare med halen, hun logrer med hele kroppen! :)

Skrevet

Åja! Nesten hele tiden! Enda til når de drikker vann!! Og chanita logrer ikke bare med halen, hun logrer med hele kroppen! :)

kjenner den vaklingen i heeele kroppen ja... hehe... toya er fæl til det når hu er ekstreeemt glad hu :P hehe..

Skrevet

de prøver nok bare å dempe dere! <_<

Forstår ikke helt hva du legger i dette...? Kan du kanskje forklare det litt mer?

Skrevet

Forstår ikke helt hva du legger i dette...? Kan du kanskje forklare det litt mer?

den komentaren så ikke jeg før du komenterte den gitt ...

begynte også å lure på hva som mentes ja...

Skrevet

Det lurer jeg også på.. Sitter her og skriver alt er helt rolig rundt oss, og han logrer som en tulling og leker med leka si på gulvet. Hva/Hvem demper han?

Hehe, kanskje han prøver å dempe fingrene dine fra å taste... :)

Skrevet

Rocky logrer hvis vi har vært ute og kommer hjem. Når han møter hunder, eller når man snakker med fin høy stemme til han. Han logrer også med halen når vi er ute på tur :)

Skrevet

Loke er ingen stor logrer..selvom han er overglad..litt rasebetinget det der ;) .Pan logret konstant selv om han var en mye mindre lykkelig hund...

Skrevet

Bosko logrer en god del, gjerne med hele kroppen. Leste en plass at boxeren er den eneste rasen som kan møte deg med begge "ender" frem. :P

Vixie...vel, hun logrer, men det er vanskelig å se. Da må hun i så fall stå helt i ro. Da kan du såvidt se at den lille halestumpen gjør noen små rykk. Som regel ser du det på at hun vrir på hele bakkroppen--nesten som en boxer? ;)

Skrevet

Når Ero blir skikkelig glad logrer han med hele bakparten. Men det skal litt til før han logrer, men han viser på hele kroppsspråket at han er glad.

Skrevet

Bosko logrer en god del, gjerne med hele kroppen. Leste en plass at boxeren er den eneste rasen som kan møte deg med begge "ender" frem. ;)

Kooikere gjør også det...:P

Skrevet

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

Hehe, kom til å tenke på ex'en min. Han fikk blåvei han av halen til en Grande! Hehehehehe, ikke noen ville tro at han ikke hadde vært i slåsskamp :):);) Når det gjaldt den halen der, så ville jeg kanskje vært for kupering! (men det er jeg altså ikke dah...). Den var iallefall livsfarlig!

Skrevet

Til Border Collie å være tror jeg nok at pelsdotten logrer ganske mye. Halen går stort sett alltid i ett! :) Men dersom han plutselig kjenner lukta av noe interessant og konsentrerer seg veldig om det, detter halen ned i den sabel-lignende stillingen BCer har.

Han har også den type logrings som har resultert i potteplante-knusing og hundehår i popcorn-skåla på bordet :)

Skrevet

Mona logrer ikke mye. Ikke hele tiden, altså. Men hun logrer om morran, når folk kommer hjem, når hun leker, og når hun er ekstra glad.

Også er hun så morsom, for hun logrer bare med halvparten av halen, så den går i vinkel frem og tilbale :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...