Gå til innhold
Hundesonen.no

logrer deres hunder mye?

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

Vega er mye flinkere å logre enn mira! mira sin hale går vell kun når vi får besøk( kanskje) å når hun får hilse på hunder å når noen i familien kommer hjem :P men jeg leste i en valpebok at når du trener med hunden få den til og logre! å det får jeg ikke til :P hun bare blir helt gærn ¨vill når jeg gjør slik det står i valpeboka får å få henne til å logre :)

Skrevet

Jeg har en golden, det sier litt :) Halen går hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Til og med når hun sover kan halen logre. Halen er nesten aldri i ro :P

Skrevet

Vega er mye flinkere å logre enn mira! mira sin hale går vell kun når vi får besøk( kanskje) å når hun får hilse på hunder å når noen i familien kommer hjem :P men jeg leste i en valpebok at når du trener med hunden få den til og logre! å det får jeg ikke til :P hun bare blir helt gærn ¨vill når jeg gjør slik det står i valpeboka får å få henne til å logre :)

Hva står det egentlig at man skal gjøre for å få den til å logre??

Skrevet

Hva står det egentlig at man skal gjøre for å få den til å logre??

i en bok som heter valpeskolen :P edet sto så. det sto når dere trener få hunden til å logre :unsure:

Skrevet

toya logrer en del hu også :P

hehe...

særlig nåpr jeg kommer hjem fra jobben :P

da er det eget rituale for den bikkja, hente beinet sitt, løpe rundt med det i munnen, og være helt mongo :)

hu er så morsom da altså...

Skrevet

ops missforsto innlegge :) man skulle lage glad stemme til den å vise glede å ivrighet! jeg gjorde dette å da ble hun helt spinnevill men ingen hale logra :P

Skrevet

så lenge det skjer noe, altså så lenge han ikke sover med andre ord... :P

Har sett halen rørt på eg når han drømmer også da...

Så lenge han har grunn til å være glad så logrer han, å det er jo hele tiden.... :)

Skrevet

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

Skrevet

Hehehe. Uansett om du får trent en hund til å logre, så vil det ikke være 'ekte' logring. Ekte logring kan ikke trenes fram.

Lunah logrer stort sett hele tiden, unntatt når hun trasker rundt inne og ingen gir henne oppmerksomhet.

Skrevet

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

:P Hva med å bandasjere skumgummi rundt halen?

Rottisen til tanta mi har også hard hale, det har jeg fått merke endel ganger

Skrevet

Noen ganger våkner jeg av at minsten ligger i sengen og nilogrer og stirrer på meg. Han har en flott, ganske stor hale som kan bevege seg utrolig fort. Hvis han synes jeg burde stå opp, og aner livstegn nedi dynene, så er han på post - og da kommer jeg langsomt til meg selv mens jeg hører denne pussige lyden av meget hurtiglogrende hale mot lakenet.

Skrevet

Så lenge hunden har det moro under trening - så trenger man jo ikke å være opptatt av at hunden logrer. Noen hunder logrer ikke like mye som andre.

Cita er jo labrador da... Så hun logrer konstant :) Og når hun er skikkelig glad logrer hun med rompa i tillegg. Jeg holder meg forresten unna dalmatinere som logrer. DE har hard hale

Skrevet

Rai logrer hele tiden... Han kan ligge rett ut på golvet og logre selv om han ikke vet om noen ser han eller ikke.

Logringen er nesten plagsom, særlig på utstilling. Får han ros, logrer han fordi han er glad, får han "kjeft" logrer han for at jeg skal bli i bedre humør... Håpløs...

Og selv om det er krøllhale, så er den ikke det når han logrer, så hvis det er folk på besøk, er det bare å ha kopper og glass midt innpå bordet.

Står det noe om hvordan man får en hund til å slutte å logre?

Skrevet

Tinka logrer en god del, ikke hele tiden dog. Men om hun møter på folk/hunder, om hun får oppmerksomhet osv. Om hun blir skikkelig glad logrer hun med hele rompa mens halen går som en propell.

Skrevet

Raya logrer bare når det skjer noe..at vi snakker til henne og når vi komer hjem og sånn..men Marco logrer uansett han bortsett fra når han sover da..men den går jo da og..hehe

Skrevet

Odin logrer når han jeg kommer hjem og han skal hilse, og når vi er på besøk hos "besteforeldre",går halen så nesten hele rævan følger med..hihi

Ellers så logrer han sånn vanlig,når han skal smile eller når han hilser på andre hunder - ja...sånn som alle andre..??

Skrevet

Cita er jo labrador da... Så hun logrer konstant :) Og når hun er skikkelig glad logrer hun med rompa i tillegg. Jeg holder meg forresten unna dalmatinere som logrer. DE har hard hale

Tell me about it! Taxi knuste en vase som han velta ned med halen. Han logret ikke, han PISKET! :P

Pito logrer når hun er glad, men man ser det i grunn ikke så godt liden halen ligger over ryggen. Men hun pleier å logre med absolutt hele kroppen. Når hun er glad så svinser hun rundt om kring med kroppen :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...