Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria forsikring, og allerede syk hund?


Aya

Recommended Posts

Puma er ikke forsikret enda, fordi jeg bl.a har ventet leenge med å få medlemsnummer o.l fra NKK. Nå var jeg hos dyrlegen i dag, og han mente at Puma muligens har en kronisk defekt i mageområdet, bukspyttkjertel/lever/nyrer o.l, som gjør at han ikke tar opp maten så godt. Dette er ikke testet, og ikke utredet, men vi skal gjøre det når han blir frisk fra den infeksjonen han har nå (stakar liten- 39,3 i feber og greier). Hvordan er det å tegne forsikring hos Agria nå- han er jo ikke utredet, og det er ikke tatt noen prøver av han. Vil jeg da kunne få det igjen på fosikringen hvis det, om en mnd eller noe, viser seg at han har et kronisk problem? Dette har kanskje vært der fra han var helt liten.. Hvis ikke, hvordan er det isåfall å tegne forsikring på en halvvoksen hund, og det senere viser seg at den har HD? Dette vil den jo muligens ha hatt fra før den ble forsikret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil være vanskelig å få igjenn noe på det om du ikke har en veterinærattest på at han er helt frisk nå og at det ikke hadde vært mulig å oppdage det før han ble forsikret.

Agria har gode forsikringer, men det kan av og til være vanskelig å få tilbake noe. Iallefall hvis de har misstanke om at hunden var syk før den ble forsikret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med karantene dager- betyr det at hvis han ikke er hos dyrlege/får påvist nye sykdommer innen 20 dager, så er det greit? Det er jo ingen som VET om han er syk enda, har ikke engang tatt en liten blodprøve, men det er jo mistanke om det da.. Så derfor skal han til utredning om, si ca en mnd.. Egentlig betyr det ikke så mye, jeg har jo råd, men det kan jo bli langvarig og dyr behandling, så hadde jo igrunn vært greit å fått det på forsikringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...