Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har vi vært hos dyrlegen


Aya

Recommended Posts

Da jeg kom opp til Puma i dag morges måtte jeg nesten tvinge han ut av senga. Han er veldig stiv i bakparten, trekker buken opp og er skikkelig slapp og ute av form. Ville ikke engang leke med ball- veldig, veldig ulikt Puma. Skal til dyrlege så fort som mulig, men jeg har ingen tlf. nummere til dyktige dyrleger i oslo/gjerne asker-området. Vil sette stor pris på å få tips, jeg vil veldig gjerne ha en dyrlege som har peiling på hund (har endel dårlige erfaringer). Vil også være takknemlig for tips om hva som kan feile han...

EDIT:

Da har vi altså vært hos dyrlegen, og har funnet ut at han sannsynligvis har en kronisk lidelse i mage systemet. Så nå skal han, om et par ukers tid, til full utredning, ta prøver av bukspyttkjertel, lever og nyrer, og sende inn til veterinærhøgskolen.. Dyrlegen mente at dette også kunne være en grunn til Pumas høye stressnivå, og at rikitig behandling kan senke dette.. Dessuten tok han en grundig sjekk av testiklene, og fordi den som ikke har falt ned ligger veldig langt nede, ikke oppe i buken, og såppass kjølig er det ikke noen særlig mye større kreftfare enn for alle hannhunder. Så han frarådet meg å kastrere han, til min store glede=) Dessuten har han en infeksjon o.l som gjør at han er syk nå, og skal behandles for dette før han utredes nærmere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke litt kjent i Oslo. MEN, jeg har hørt fantastisk mye godt om Alternativet

http://www.alternativet-dyreklinikk.no/

Sjekk med dem. Jeg tror har mulighet til å hanskes med absolutt alt!

Så kontakt dem.

Ps. Kan være at jeg tar feil nå, men jeg mener og tror at "Loke" her inne (Anette) har god kjennskap til disse. Forhør deg gjerne med henne også.

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil ang. "Loke" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke litt kjent i Oslo. MEN, jeg har hørt fantastisk mye godt om Alternativet

http://www.alternativet-dyreklinikk.no/

Sjekk med dem. Jeg tror har mulighet til å hanskes med absolutt alt!

Så kontakt dem.

Ps. Kan være at jeg tar feil nå, men jeg mener og tror at "Loke" her inne (Anette) har god kjennskap til disse. Forhør deg gjerne med henne også.

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil ang. "Loke" ;-)

Ingen trenger å skyte, du har helt rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring nå ikveld du...har ringt Cecilie på kvelden før jeg...(Når Loke spiste CD :) ).Jeg ville ikke ha ventet til i morgen med å forhøre meg ihvertfall.Det hørtes skummelt ut...Spesiellt det med at allmenntilstanden hans er dårlig.Noe sier meg at når pumaer er så slappe da er de virkelig dårlige, når Loke hadde bronkitt og høy feber var han fortsatt klar for lek liksom..

(og ja, de anbefales!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro til Asker dyreklinikk, har hørt så mye positivt om den ene dyrlegen der.. han var kjempeflink, og tok seg god tid. Skal tilbake i løpet av uka, snakke litt mer om adferdsproblemene og utredningsmuligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har funnet en dyrlege du er fornøyd med.

Hadde også tenkt å nevne at den på Hvalstad (rett ved siden av togstasjonen) har et godt rykte på seg. Jeg har ikke prøvd dem selv, siden jeg har flyttet til Oslo, men min bestefar er ihvertfall fornøyd og andre jeg har snakket med.

Uansett, lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...