Gå til innhold
Hundesonen.no

Tursele


Vala

Recommended Posts

Jada, nok en fantastisk "rømme" historie fra Sofus. På turen idag morges, så "sklei" han rett og slett ut av selen sin. Nå hører det til historien at jeg nektet å rikke meg, og han hadde fått ferten av en god lukt. Så han ville frem! Og det klarte han gitt!!! Men denne gangen var han flink så, d.v.s. etterhvert iaf. Jeg fikk tak i ham mer eller mindre frivillig faktisk PUH.

Uansett, den selen vi bruker idag er Grasshoppas tursele.

tursele.jpg

Forsøker meg på vise et bilde her jeg.. .så får vi se hvordan det går, hihi...

Men altså, er det noen andre seler som er endel sikrere? Jeg ble helt stressa av at han kom seg ut så lett! Og egentlig har jeg ikke skjønt hva han gjorde for noe.

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde samme problem med min forrige hund (alaskan malamute). Han klarte å vri seg ut av de vanlige selene et par ganger ved å snu seg mot meg, dra bakover og bøye hodet.... Det skjedde 2 ganger, jeg skulle ha han med ut på en brygge som han syns var kjempe skummel. Jeg stod og ventet for å la han få tid til å finne ut at det ikke var skummelt og vips, der var han løs.

Jeg kjøpte en annen sele, en i lær som var sydd på en annen måte (har desverre ikke bilde) men den var jo da endel dyrere. Hvis jeg husker rett så kostet den rundt 800,- men han kom seg ihvertfall ikke ut av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan se det for meg!

Dette har Sofus også gjort tidligere. Men da var han valp (altså mer enn hva han er nå som ti mnd. gammel :-)). Men denne gangen sklei han ut fremover. Altså, han "gikk" ut av selen ikke rygget ut. Og det syntes jeg var veldig rart gitt.

800,- ja.... hm, da MÅ jeg vente til jeg er sikker på at han ikke vokser noe særlig mer først ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan se det for meg!

Dette har Sofus også gjort tidligere. Men da var han valp (altså mer enn hva han er nå som ti mnd. gammel :-)). Men denne gangen sklei han ut fremover. Altså, han "gikk" ut av selen ikke rygget ut. Og det syntes jeg var veldig rart gitt.

800,- ja.... hm, da MÅ jeg vente til jeg er sikker på at han ikke vokser noe særlig mer først ;-)

Hmm, hvor stor er han nå? Hva er han blanding av?

Min sele ligger i grunn bare på loftet og kommer sikkert til å bli ødelagt hvis den blir liggende der...

Den passer liksom ikke akkurat til cavalierene mine :)

Hvis den passer så kan du få den, men det er vel fare for at den er for stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvor stor er han nå? Hva er han blanding av?

Min sele ligger i grunn bare på loftet og kommer sikkert til å bli ødelagt hvis den blir liggende der...

Den passer liksom ikke akkurat til cavalierene mine :)

Hvis den passer så kan du få den, men det er vel fare for at den er for stor...

Han er ingen malamute da akkurat :-) Akkurat nå er han 22 kg. og blandingen er: pappa = golden retriever/bearded collie og mamma= gordon setter/cocker spaniel ;-)

Jeg vil nok anta at selen er for stor. Men tusen takk for tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du evt kan prøve er å sy på en ekstra reim på hver side sånn som jeg har prøvd å vise på bildet her... Da burde han ikke kunne klare å "gå ut av den"

tursele2.jpg

Det der var absolutt ingen dum idé!!! Må bare sørge for at det ikke blir for stramt, for da får han plutselig mye press på eh, kragebena (kan man kalle det det på hunder, hihi). Må rett og slett se hva jeg har liggende fra før, som han har vokst ut av.

Uansett, applaus til deg for glimrende idé :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Men altså, er det noen andre seler som er endel sikrere? Jeg ble helt stressa av at han kom seg ut så lett! Og egentlig har jeg ikke skjønt hva han gjorde for noe.

Tips mottas med takk!

Jeg og flere har brukt produkter fra denne forhandleren. Kan anbefales.

http://www.fordogtrainers.com/index.asp?Pa...TS&Category=203

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere har brukt produkter fra denne forhandleren. Kan anbefales.

http://www.fordogtrainers.com/index.asp?Pa...TS&Category=203

--

Per Olav

Denne klarer ikke min hund å komme seg ut av i hvert fall...

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW012_var

Tusen takk for glimrende linker folkens! Disse må jeg se nærmere på. Ikke minst når det gjelder PO sin link. Der må jeg jo til og med regne valuta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Tusen takk for glimrende linker folkens! Disse må jeg se nærmere på. Ikke minst når det gjelder PO sin link. Der må jeg jo til og med regne valuta ;-)

10 dollar er litt under 70 kroner :)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dollar er litt under 70 kroner :)

--

Per Olav

Vel, hva skal jeg si-noen av oss er ikke så kjapp i andre lands valuta :D Sikkert fordi jeg ikke er så heldig å få reist rundt omkring :D

Så da vet jeg iaf hva frakten kommer på sånn ca. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å illustrere ...

Jeg skulle finne ut hvor mye 50 dollar ble i norske kr. Gjett hvem som ikke husket dele dollaren ned med 10 for så å ende på 3500,- hihiiiii. Det ville blitt en dyr dyr sele det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt

http://tinyurl.com/4zav3

--

Per Olav

Jada, PO, jeg er ikke helt håpløs dah :) Men det tar bare littegranne tid!

Men en ting, siden du er så hæppen på å svare nå, du har ikke opplevd at de selene gnager i det hele tatt, eller? Nå er ikke Sofus noen pyse, men "mor" er litt mer bekymret av seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Jada, PO, jeg er ikke helt håpløs dah :) Men det tar bare littegranne tid!
Har ikke engang tenkt tanken :D

Men en ting, siden du er så hæppen på å svare nå, du har ikke opplevd at de selene gnager i det hele tatt, eller? Nå er ikke Sofus noen pyse, men "mor" er litt mer bekymret av seg!
Øh, jeg har noen feriedager så da kan jeg henge litt rundt pc'n :D - Nei har ikke merket noe til gnaging hos pelsen min ivaffal, jeg er storfornøyd med lærselen, og det vet jeg også andre er med nylonselene sine.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten (stor) houndini selv, han kommer seg ut av _alt_ av seler og halsbånd - inkludert samme modeller som PO viser til. Den eneste selen han enda ikke har kommet seg ut av er webmasterselen på canis som molly poster link til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Har en liten (stor) houndini selv, han kommer seg ut av _alt_ av seler og halsbånd - inkludert samme modeller som PO viser til. Den eneste selen han enda ikke har kommet seg ut av er webmasterselen på canis som molly poster link til.

Du skal nå ødelegge alt, du, raks :) Jeg synes selen fungerer alldeles utmerket, men nå er jo ikke pelsen min en ekstrem Houdini dah, slik som din :(

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nå ødelegge alt, du, raks :) Jeg synes selen fungerer alldeles utmerket, men nå er jo ikke pelsen min en ekstrem Houdini dah, slik som din :(

--

Per Olav

Hehe din har vel noe mer logisk kroppsform enn min. tror det var "bananformet" vi kom frem til i en tidligere diskusjon om seler ;) (og ja, jeg mååå ødelegge :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne selen er lik til den jeg hadde til malamuten min...

http://www.fordogtrainers.com/index.asp?Pa...WPROD&ProdID=14

Noe slikt har vi også til samojeden og har nettopp kjøpt til japanerene også, de vi kjøpte til japanerene fikk vi til inkjøpspris :icon_redface: , i dyrebutikken kostet de ca 350,- mens vi betalte 147prstk. så da tok vi de to siste de hadde for de passet til japanerene våre.

De vi har kjøpt har refleks i bryst reimen så jeg synes de var helt perfekt(spesielt nå når det er mørkt ute) :) .

Så no har damene hver sin helt make sele og de er så flottet att. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...