Rufs Skrevet 15. November 2024 Rapporter Skrevet 15. November 2024 (endret) Hunden min har dessverre begynt å ødelegge embalasje. Noe som ikke har vært et problem tidligere, mens nå virker det som at meningen (for henne) er å ødelegge så mange esker som mulig. Og hun ødelegger de fleste, ikke bare den med lukt i. 🤨 Sykt irriterende, en uvane som har dukket plutselig opp. What to do? Noen som har tips? Eller vet hvor jeg kan finne/lese om hvordan trene dette vekk? Jeg har hørt at det kan være lurt å ha veldig få ekser, F.eks bare 2 en stund. Tenkte å prøve det, men er veldig åpen for andre tips Endret 15. November 2024 av Rufs Siter
Ravensburger Skrevet 15. November 2024 Rapporter Skrevet 15. November 2024 Anbefaler kurs/støtte i hundeklubben. Kjempe vanskelig å gi råd uten å se hunden Håper du får hjelp! Siter
Maskot Skrevet 16. November 2024 Rapporter Skrevet 16. November 2024 6 hours ago, Rufs said: Jeg har hørt at det kan være lurt å ha veldig få ekser, F.eks bare 2 en stund. Tenkte å prøve det, men er veldig åpen for andre tips Jo flere ekser, jo mer tull og problemer. Enig med deg der. Ellers har jeg hatt liknende erfaringer med sko og vesker, og aviser og sofaputer og barneleker og ekser og sånt. Å gjemme ting i esker i reoler var en fungerende løsning hva angikk eskene. De fikk være i fred så lenge det var mer verdifulle ting oppi dem. Hunden opererte ellers med en 4-timers regel, hvor han aksepterte å være hjemme alene i ca 4 timer, men begynte ødelegge ting når tiden gikk ut. Fair enough. Jeg skulle ikke hatt så krevende rase i den livssituasjonen, og enhunds fagforeningen hans hadde rett til å protestere på lediggangen. Jeg har faktisk ikke andre råd enn konsensus: frossen fylt kong. ..med mindre du er et monster som risikerer hundens liv ved å la den tygge bein uten tilsyn. Et velstående monster isåfall, fordi de beina som holder en stund, de koster litt mer enn esker. Siter
Recommended Posts