Gå til innhold
Hundesonen.no

påføre seg HD?


Recommended Posts

Jeg har alltid hørt at hunden er født med HD(hvis den har HD), den kan ikke påføre seg det ved skader.

Men stemmer det? Er så redd for Nena sine hofter siden hun er så uforsiktig og smeller stadig vekk inni dører og trær :unsure: Kan det påføre henne HD eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hd er en multifaktorell sykdom.

Dvs at en hund kan ikke få HD uten å være disponibel for det, men miljøet kan påvirke hvor klinisk syk den er og i noen tilfeller graden.

Altså:har ikke hunden HD så kan den heller ikke få det...Men det er uasnett lurt å være forsiktig i valpe og unghundsperioden sånn i tilfelle..Og uansett:det finnes mange andre ledd på en hund enn hoftene og det er lurt å ta hensyn til de og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Et spørsmål:

Milo ble påkjørt som unghund. Og nå i ettertid så er han veldig stiv.

Kan han kanskje ha påført seg det da?

(sorry alle mine spørsmål om HD, men mamma sa at han var hd-rønket som valp. Men da var han for liten til å ta rønkenen, så han er ikke sjekket. Men det blir!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål:

Milo ble påkjørt som unghund. Og nå i ettertid så er han veldig stiv.

Kan han kanskje ha påført seg det da?

(sorry alle mine spørsmål om HD, men mamma sa at han var hd-rønket som valp. Men da var han for liten til å ta rønkenen, så han er ikke sjekket. Men det blir!)

Han kan ha påført seg artose. Artose er forkalkninger, kroppen som reparerer skader. Det kan være det han har siden han er blitt stiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hørt at hunden er født med HD(hvis den har HD), den kan ikke påføre seg det ved skader.

Men stemmer det? Er så redd for Nena sine hofter siden hun er så uforsiktig og smeller stadig vekk inni dører og trær :unsure: Kan det påføre henne HD eller er det bare tull?

Hun kan ikke påføre seg HD,men kan på føre seg andre skader spesiellt i muskler når hun stdig dulter borti ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Han kan ha påført seg artose. Artose er forkalkninger, kroppen som reparerer skader. Det kan være det han har siden han er blitt stiv.

Hmm...Har hørt før at det kan være forkalkniger. Når jeg kommer ltt hardt borti ryggen så bjeffer/knurrer han... Hmm..

Trur vi skal til dyrlegen snarest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke påføre seg HD,men kan på føre seg andre skader spesiellt i muskler når hun stdig dulter borti ting.

okei, ser ikke ut som hun tar noe skade av det, hun bare er en smule uforsiktig, vokser vel av seg det å kaste seg inn i ting :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...