Gå til innhold
Hundesonen.no

Fløyteidê som slo feil


SAGA
 Share

Recommended Posts

Nå er det flere år siden jeg har lagt ut noe her, men titter stadig innom for å lese🙃

Har fått et problem med min snart 14 årige gamling🥰

Han har fått, som eldre hunder ofte får, tap av hørsel. Da fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg ei fløyte å lære ham å komme på den. Han går aldri løs utenom hjemme på inngjerdet tomt, men det har jo hendt at noen har slurvet med porten. Det har jo ikke vært noe problem tidligere, da jeg har kunnet rope på ham, men nå som han er så tunghørt nytter jo ikke det.

Fora fløyta opp med godbiter så han skjønte poenget og det fungerte som juling. Han er som sagt vant med å gå løs på inngjerdet eiendom og jeg har brukt fløyta de gangene han har vært på baksiden av huset å blitt stående og gjø mot gangveien. Han har ikke pleid å gjøre det på daglig basis, så dette har funka gull en lengre periode.

Meeeen, den lille, smarte fyren har nå funnet ut at hver gang han går ut i hagen, så kan han bjeffe og jeg blåser i fløyta på andre siden av huset, han kommer som et olja lyn og får godbit. Så bjeffing utløser fløyte som utløser godbit. Og dèt var ikke intensjonen.

Noen tips til hvordan jeg skal avlære dette uten å slutte å bruke fløyta?

1. Har vurdert å sette ham i bånd, slik at jeg bare kan hale ham inn når han bråker uten noe mer om og men. Det er kanskje den beste løsningen.

2. Blåse når han er stille og se om han catcher den. 

Har egentlig ikke så veldig mange ideer på hvordan få bukt med dette.

Er det noen som har noen gode tips, så blir jeg veldig glad😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, simira said:

Jeg ville ventet til han slutter å bjeffe før du fløyter, ja.

Så bra at du fikk det til! Jeg vurderte det da Odin ble døv, men orket ikke arbeidet med det.

Spørs om jeg har nerver til å vente ham ut, da. Tenker på naboene😜 Han er ganske intens når han setter igang. Får stå på trappa å slå til når han trekker pusten🤣

Det var veldig enkelt å få til, bortsett fra at resultatet ikke ble helt bra😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...