GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Rapporter

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vĂŠrt lite struktur pĂ„ tilvĂŠrelsen pĂ„ landet.  Han er svĂŠrt lite interessert i lek. Har prĂžvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjĂžnner ikke poenget. Apportering er ogsĂ„ null interessant. Har tydeligvis ikke vĂŠrt aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i gĂ„r kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans ogsĂ„ hvis jeg bare stĂ„r og jogger pĂ„ stedet innendĂžrs. SĂ„ det er noe med hoppingen/lĂžpe-bevegelsen som gjĂžr han redd eller usikker. Har ikke forsĂžkt med ball - men har noen tennisballer liggende - sĂ„ skal prĂžve ut neste gang vi gĂ„r ut. Hva angĂ„r turomrĂ„der - sĂ„ varierer jeg turene i helgene - da er det tid Ă„ kjĂžre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp pĂ„ landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljĂžtrening". Det trenger ikke Ă„ vĂŠre riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid Ă„ venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for Ă„ utelukke muskulĂŠre problemer, og sĂ„ bare gitt det tid. En mĂ„ned er ikke lenge Ă„ omstille seg pĂ„ for en voksen hund. PrĂžv heller Ă„ aktivisere med lydighetsĂžvelser, triks, lek og sĂžk. Hva skjer hvis du har ham lĂžs og bare gĂ„r? GĂ„r dere pĂ„ samme sted, har du evt. mulighet til Ă„ prĂžve ulike omrĂ„der? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en mĂ„ned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter pĂ„ landet - hvor han har lĂžpt i timesvis rundt i fjellene og pĂ„ heiene. Det er ikke det fysiske det stĂ„r pĂ„. Problemet nĂ„ er at jeg ikke fĂ„r gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og lĂžper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner Ă„ lĂžpe begynner han Ă„ "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd nĂ„r min fart blir stor...Eller at frekvensen pĂ„ skrittene mine blir hĂžyere enn vanlig gange. Har prĂžvd bĂ„de med sele og ha han lĂžs.  Ingen forskjell.  Har ogsĂ„ prĂžvd Ă„ sette han i hanefot med en annen hund for Ă„ skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. MĂ„ vĂŠre eneste engelske setter i Norge som ikke liker Ă„ lĂžpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 Ă„r den 31. august og har begynt Ă„ bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blĂ„bĂŠr, til og med 2 cuper. OgsĂ„ plassert seg i Ă„pen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet pĂ„ en 3. plass. Konkurrert hos sĂžta bror, de hadde vist merkelig slalĂ„m sĂ„ Yoshi skjĂžnte ikke hvordan den skulle passeres 😆 VĂŠrt pĂ„ japaner spesialen og fĂ„tt exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt rĂžntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstĂ„tt plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur fĂ„r han til daglig? Hvor langt/lenge gĂ„r dere? GĂ„r dere pĂ„ samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfĂžlge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinĂŠr ikke finner noe. Jeg ville vurdert Ă„ fĂ„ en hundefysio til Ă„ undersĂžke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene pĂ„ spĂžrsmĂ„lene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser Ă„ gjĂžre, det kan vĂŠre utstyret du bruker, det kan vĂŠre fysisk ubehag eller noe i omrĂ„det han reagerer pĂ„. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...