Gå til innhold
Hundesonen.no

Musikk

Djervekvinnen

Recommended Posts

"Skrike-metal" (hvor alt du hører er brøling/skriking), tekno, trance, balader med masse hyling og gauling, masete rock.. Alt som bråker rett og slett. B) Takler ikke musikk som jeg får vondt i hodet av.. Musikk skal være avslappende, det skal ikke gi deg magesår og hodepine *^_^*

Er heller ingen fan av "masseprodusert", sjel-løs, glatt pop.

Eddie Medusa og andre harry greier vil jeg også ha meg frabedt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scooter...skuddpremie på den mannen please? Det er så illle at jeg klarer ikke å være i et rom hvor den musikken spilles..uansett hvor drita jeg er.

Generellt hater jeg dølle hypet opp coverversjoner av det som engang var en ok låt.(uttallige slike ute å går for tiden)

wannabe metall ala Linkin park og det andre bandet som heter noe med bisciuit?De prøver liksom å gjøre det r.a.t.m og r.h.c.p gjorde så mye bedre for over 10 år siden så de provoserer meg en smule.Creed..ikke minst (vi trenger bare en pearl jam...)

Lett fordøyelig listepop irriterer meg ikke så mye selv om det ofte er dårlig, for de prøver sjelden å late som det er bra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker lite av Norsk musikk. Det værste er Kaishers orkestra! Helt gruuusom musikk. Og trang fødsel, seigmenn, postgirobygget etc etc. og Morten Abel :( ja det er flere.. Så liker jeg ikke sånn hyle skrike metall. som Satyricon feks.

Så liker jeg ikke house, mye av det som spilles på Mpetre er dritt. Blir bare sliten i hodet. Og mye dance er dårlig.

Er ikke så veldig fan av ballader alla maria carey, og hun Mary J Blige. HUFF!! får helt gnagsår.

Opera skjønner jeg meg ikke på, og jazz er ikke godt å høre på.

Og James Blunt har jeg fått opp i vranghalsen. Oasis bla. er fælt.

Rap= :wallbash: uff!

ja det er endel jeg ikke liker. :P Dette er et utdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg gjerne med på den skuddpremien på Scooter, makan til møkk skal en lete lenge etter!

Kategorien rap inneholder mye ekkel musikk, listepop suger. Creed, Darkness og Eminem fremkaller

brekninger! Wannabe-metall med vokal som bare vræler sliter i ørene mine! Musikk som selger

ene og alene på grunn av kroppen til artisten gjør meg kvalm! En del av de som sambo hører på

gir meg krampe i indreøret, Sum41 er en av dem.

Alex har sine klare meninger om musikken min, han pleier å luske ut på badet å legge seg med en gang

jeg setter på System of a Down eller lignende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke

- "skrike-metal".

- Klisjé fylte ballader.

- Listepop.

- Wannabe-punk, som f.eks Good Charlotte, Sum41 osv..

- Marilyn Manson sine coverlåter av Ramones, egentlig de fleste coverlåter...

- Trance

- Techno

- Hillary Duff, Lindsay Lohan, Pussycat Dolls, Jessica Simpson osv.

- Norsk musikk som f.eks Jan Eggum(*grøss*), Gitarkameratene, Åge Aleksandersen, DDE, Finn Kalvik osv.

- Norsk country og Danseband, som Heidi Hauge, Ole Ivars, Picazzo, Joe Bjørnars, Liv Marit Wedvik o.l

- Norsk og utenlandsk hip-hop som Jaa9 & OnklP, Whimsical(?)50 cent og alle de der(husker ikke navnene i farta)..

Hmm... :(

Tror jeg stopper der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... Jeg misliker mye musikk. :P

Country, svensktopp o.l., jazz, alle sjangere som er blandet med jazz, rap, hip-hop, heavy metal/ puddelrock, glam, 80tallspop i særklasse, all annen pop, goth (med et unntak), rock n roll, visesang, dance, nu-metall, glad-klassisk (ala morgenstemning osv) , en god del opera, 98 % av tekno, trance, 80% av trash/ gore metal, 60% av deathmetall, listeblackmetal (puddelblackmetall med nakne damer og slanger osv :rolleyes: ), liksom-punk, og sef norsk musikk jeg ikke vet sjangeren på som er nevnt før her. Helt sikkert flere jeg har glemt i farten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, det kommer veldig an på. Om det er mobbefaktor eller ren skytefaktor. En god del musikk er bare så latterlig at det er morsomt å mobbe det. Men så har vi også det som faktisk er så dårlig at det bare er pinlig og/eller skrekkelig å høre på. Under den siste kategorien kommer blant annet wannabe-punk-musikk som Busted, Simple Plan, Good Charlotte osv. Og skrike-metal. Sånn som du får vondt i ørene av å høre på. Og det meste av techno- og trance-musikk. Eller alt egentlig, hehe. Ellers så er det masse musikk som jeg ikke har på spillelista mi for å si det sånn, men som jeg ikke dævver av å høre en sang eller to av. Noen ganger kan det til og med være underholdende å høre på sånn som Power Hit Radio eller no sånt som spiller "Minst 14 hits i timen!" - men kun til en viss grad. Har jeg valget setter jeg heller på en cd, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er laget av artister som starter ved dj, scooter er grusomt, han der som synger wonderchild, james blunt, Wyclef Jean, mye og egentlig alt og det meste av hip hop, trance, dance, teckno, pop osv osv. Nightwish ( de er bra helt til ho dama begynner å vræle) å evanesence, og mye av skrikemetallen, metall-wannabes å punk- wannabes. Det er ikke mye som kommer gjennom filteret mitt når jeg tenker meg om :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke

- "skrike-metal".

- Klisjé fylte ballader.

- Listepop.

- Wannabe-punk, som f.eks Good Charlotte, Sum41, Greenday, blink 182 osv..

- Marilyn Manson sine coverlåter av Ramones, egentlig de fleste coverlåter... Ja , og covere av jokke og valentinerne :P

- Trance

- Techno

- Hillary Duff, Lindsay Lohan, Pussycat Dolls, Jessica Simpson osv.

- Norsk musikk som f.eks Jan Eggum(*grøss*), Gitarkameratene, Åge Aleksandersen, DDE, Finn Kalvik osv.

- Norsk country og Danseband, som Heidi Hauge, Ole Ivars, Picazzo, Joe Bjørnars, Liv Marit Wedvik o.l

- Norsk og utenlandsk hip-hop som Jaa9 & OnklP, Whimsical(?)50 cent og alle de der(husker ikke navnene i farta)..

Hmm... :D

Tror jeg stopper der...

Sååå enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEYOND:

Hva er det du egentlig hører på..!? :P

Jeg er ikke så glad i norske artister jeg heller.. Sondre Lerche, Morten Abel og alle de der.. Uff.. Er ikke så glad i sanger som synges på norsk heller.. der få sanger det :D

Er heller ikke så glad i country, jazz, opera, og metall der de bare skriker.. Og det finnes svært få gode hip - hop sanger. De "prater" jo med musikk i bakgrunnen, bråker gjør det også. Nei, uff, tror ikke jeg skal si noe mer om det :P

Men jeg prøver jo å være åpen for ny musikk, og jeg hører egentlig på mye forskjellig. Men i mine øyne er rock, ballader og pop(tenker Michael Jackson)den beste musikken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

BEYOND:

Hva er det du egentlig hører på..!? ;)

Det som er igjen etter lista vel ;):)

Hovedsakelig (98%?) oldschool/ "true" :rolleyes: blackmetal (og noe moderne/ eksperimentell bm, eller musikk som tangerer sjangeren, men IKKE storparten av det som kalles bm i media for tiden, som jeg syns stort sett er bare en teit og trist fornærmelse mot sjangeren <_< )

+ noe deathmetal, litt ekstrem/gore metal (men mindre og mindre), ett goth/industri band, litt tung klassisk, littegrann opera, og har hørt noe tidlig punk og noe industri/tekno som var sjarmerende ;)

Men går stort sett med høretelefoner, så ingen hunder er skadelidende ;);)

Ikke for det.. begge sover søtt til blackmetal, mens lille voffen syns pop (pling plong lyder) er litt skummelt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...