Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilskudd til senior hund


Recommended Posts

Jeg har en senior hund på elleve år. Denne vinteren merker jeg at hun er blitt stivere og har mindre lyst til å gå tur. Vi har hatt helsesjekk hos veterinær og fått anbefalt ett tilskudd som brukes bla til dyr med artrose. Nysgjerrig på hvilket produkt andre bruker som er i samme situasjon. Det finnes jo så masse å velge mellom på markedet. 

Endret av Cath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cartrophen er vel det vanligste, ellers er Librela et nyere alternativ. Vi prøvde begge deler, samt regelmessig fysioterapi på begge våre. Det var nok det som funket best. Svømming eller vanntredemølle er også fint om du har mulighet til det.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er riktignok Librela og Cartrophen medikament, ikke tilskudd. Ville dog prøvd Librela det om veterinær mener det kan være artroserelaterte problemer. De av våre bekjente som har prøvd er veldig fornøyd😊

Leddpasienten her hjemme får, i tillegg til godt fôr, Hyaluron+ eller Ledsupport fra Norsk Dyrehelse, samt lakseolje.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe å utrede om du har en gammel hund med artroser. Men vanntrening og fysioterapi er som sagt god behandling for hunden. Vi brukte fysioterapi i et par år før vi nådde smertestillende-punktet.

Ellers så er vel både Cartrophen og Librela også forebyggende, så man bør ikke begynne på det for sent, så jeg ville sjekket grundig rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, simira skrev:

Det er vel ikke noe å utrede om du har en gammel hund med artroser. Men vanntrening og fysioterapi er som sagt god behandling for hunden. Vi brukte fysioterapi i et par år før vi nådde smertestillende-punktet.

Ellers så er vel både Cartrophen og Librela også forebyggende, så man bør ikke begynne på det for sent, så jeg ville sjekket grundig rundt det.

Hun har ikke fått noe diagnose. Kun jeg som har nevnt at hun virker stivere da vi var hos veterinær i forbindelse med en operasjon. Krever ikke veterinær og forsikring en undersøkelse spesifikt mot dette for at hun skal få prøve smertestillende medisiner? Er det ikke bra å først prøve tilskudd før man gir medisiner som også kan gi bivirkninger? Jeg skjønner at medisiner er førstevalg dersom hunden har vondt. 

Veterinæren anbefalte som sagt å først prøve ett tilskudd rettet mot eldre hunder og ledd.  Derfor lurte jeg på om noen hadde gode erfaringer med ett spesielt tilskudd. Det finnes jo ett hav å velge mellom. 

Fysioterapi skal vi absolutt prøve. Må sjekke ut tilbud/hvilken behandlere som finnes i mitt området.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/28/2024 at 12:32 AM, maysofie skrev:

Nå er riktignok Librela og Cartrophen medikament, ikke tilskudd. Ville dog prøvd Librela det om veterinær mener det kan være artroserelaterte problemer. De av våre bekjente som har prøvd er veldig fornøyd😊

Leddpasienten her hjemme får, i tillegg til godt fôr, Hyaluron+ eller Ledsupport fra Norsk Dyrehelse, samt lakseolje.

Tilskudd fra Norsk Dyrehelse ser jeg flere har gode erfaringer med 😊 Skal sjekkes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Cath said:

Hun har ikke fått noe diagnose. Kun jeg som har nevnt at hun virker stivere da vi var hos veterinær i forbindelse med en operasjon. Krever ikke veterinær og forsikring en undersøkelse spesifikt mot dette for at hun skal få prøve smertestillende medisiner? Er det ikke bra å først prøve tilskudd før man gir medisiner som også kan gi bivirkninger? Jeg skjønner at medisiner er førstevalg dersom hunden har vondt. 

Veterinæren anbefalte som sagt å først prøve ett tilskudd rettet mot eldre hunder og ledd.  Derfor lurte jeg på om noen hadde gode erfaringer med ett spesielt tilskudd. Det finnes jo ett hav å velge mellom. 

Fysioterapi skal vi absolutt prøve. Må sjekke ut tilbud/hvilken behandlere som finnes i mitt området.  

Til info, du kan sitere flere innlegg på en gang med å bruke plusstegnet ved siden av Quote.

Du skrev at dere har hatt en helsesjekk, så da antok jeg at dyrlegen hadde diagnostisert artrose. Det er ikke masse å teste for å finne ut av det. Men hvis det bare er litt stivhet så er det absolutt greit å starte med tilskudd og forebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...