Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuglehund ute hele året


Marc
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med å ha stående fuglehund ute året rund?

 

Under oppveksten hjemme har vi hat 4 forskjellige hunder av forskjellige raser som alltid har vært ute i hundegården med tilgang til garasjen når det har vært kaldt. 
Dem har altså ikke hvert inne i huset.(dette var i Nederland)

 

Nå bor jeg i Hallingdal har fått eget småbruk og familie og har meget lyst på en hund, til jakt, ski, løping og moro med familien. 
Å ha hunden inn i huset året rund ser jeg egentlig ikke som noe realistisk valg. 
 

Jeg har mulighet å bygge om garasjen sånn at det er varmt inne med panel ovn. Og bygge på en hundegård ute eventuelt med tak på, sånn at ikke hele hundegården fyller seg med snø. 
 

Hører gjerne om det er noen som har erfaring med dette. Og hva deres erfaringer er. Eventuelt noen bilder fra hvordan dere har rigget dere til.  
 

Har helst en Engelsk Setter 

Marc 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser du ikke hund inne i huset som realistisk? I Norge er de aller, aller fleste familiehunder inne i huset. Hunder er sosiale dyr som trenger å være sammen med flokken sin utover de par timene med tur. Hvis du skal ha hund boende ute bør du ha mer enn én.

I tillegg vet du sikkert at det blir rimelig kaldt i Hallingdal. For en hund uten polarpels er det vesentlig med et isolert og oppvarmet oppholdssted. Hvis ikke jakt er en viktig og vesentlig del av hundeholdet du vil ha så ville jeg vurdert huskyer, som egner seg bra både til ski og løping.

Jeg er skeptisk til om en engelsk setter vil trives med å bo i hundegård, men det kan jo være noen andre her har erfaringer.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Hvorfor ser du ikke hund inne i huset som realistisk? I Norge er de aller, aller fleste familiehunder inne i huset. Hunder er sosiale dyr som trenger å være sammen med flokken sin utover de par timene med tur. Hvis du skal ha hund boende ute bør du ha mer enn én.

I tillegg vet du sikkert at det blir rimelig kaldt i Hallingdal. For en hund uten polarpels er det vesentlig med et isolert og oppvarmet oppholdssted. Hvis ikke jakt er en viktig og vesentlig del av hundeholdet du vil ha så ville jeg vurdert huskyer, som egner seg bra både til ski og løping.

Jeg er skeptisk til om en engelsk setter vil trives med å bo i hundegård, men det kan jo være noen andre her har erfaringer.

Ja jeg har vært på husky lenge men jeg er aktiv jeger og huskyen kan ikke bli med på det dessverre. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...