Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykle med hund -> ELSYKKEL?


Miveltida
 Share

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har syklet med hunden min i mange år, med springer. Det går veldig fint! Men, nå er sykkelen ødelagt, og jeg må ha ny. Da står jeg foran spørsmålet om jeg skal skaffe meg en elsykkel.

Har noen erfaring med å bruke elsykkel med hund på springer? Tanken min er at da får jeg syklet i mer variert terreng (bakker), fordi hunden min er sprekere enn meg, hehe. Nå går jeg ofte av sykkelen og leier (med hunden koblet på seff) den om det kommer en lang oppoverbakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ingen erfaring med kombinasjonen, men jeg har brukt både elsykkel og syklet med vanlig sykkel og hund. Kan ikke se for meg at det er et problem, du må bare avpasse farten til hunden tenker jeg. Altså, finnes flust i folk som har el scooter pga uførlighet som lufter hundene sine slik, så burde ikke være noe problem tenker jeg. 

Ville tatt med meg festet til springeren din når du ser på sykler for å sjekke at ramma passer. Gjerne også målt litt mtp høyde på springeren alt ettersom hvor høy hund du har. 

Lykke til med sykkelshopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...