Gå til innhold
Hundesonen.no

Avhengig dachshund


LottaSH
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har en hann dachs på 2 år som flyttet inn til meg og samboeren min i august. Han er blitt veldig avhengig av meg, følger etter meg overalt når jeg er hjemme og hvis samboeren min er alene hjemme med han ligger han som regel bare alene i gangen(er rolig men tydelig av han vil at jeg skal komme hjem) Dette er vanskelig både for meg og samboeren min som også kunne tenkt seg å ha et "forhold" til han.

Jeg har øvd på at han skal være alene i gangen hvor senga hans er mens jeg er hjemme alene med han et par ganger om dagen uten at det er til noe hjelp. Før peip han en del ved legging og ellers når han ble alene der mens vi/jeg var oppe men det har roet seg betydelig.

Har noen noe tips til hvordan jeg kan få bort "borrelås" syndromet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder er rett og slett enmannshunder. Det er "dessverre" sånn det er.

Det er ofte den som gir mat, lufter, trener,  osv., som hunden føler seg knyttet til. om det er du som tar hovedansvaret for disse tingene så er det naturlig at hunden knyttes mest deg. om dere ikke allerede fordeler disse gjøremålene, er det der jeg ville startet. 

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...