Gå til innhold
Hundesonen.no

Du liker hunder, men liker du alle dyr?


Bee

Recommended Posts

er kjemeglad i hester, men fyrige hingster har jeg stoor respekt til, og holder meg unna om jeg kan :P

eller ser jeg livredd alt som heter eller ser ut som bier veps og humler.kongroer er heller ikke det dyret jeg gjerne sitter å ser på..

men er generelt glad i alle dyr :P

Hva er kongroer? :(

Jeg er redd for bjørner. Hadde svima av hvis jeg hadde møtt en bjørn i skogen... De er store, sterke, raske.. Skumle rett og slett.

Kuer, villsvin, griser, svaner, store geitebukker med horn... Er heller ikke fan av nærgående, løse hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Jeg elsker de fleste dyr..som feks.

(IS)Bjørn,Tiger,Løve,Ulv,Hund,Hest,ku,katt og slanger...

Spesielt Boa Constrictor,Tigerpython og Konge Python..i slangefamilien..

Katter har vi hatt mer som gårdsgatt,de er utilregnelige med kloring og biting synes jeg og er best på avstand...Ustabile dyr..hihi..

Ederkopper og rottehaler er vemmelige..

Det er noe med den halen alle har til felles å mislike..

Ser ut som en hårete mark..USJ!

Slanger var det desidert værste sammen med HAi,jeg visste om..

Men så ble jeg vandt til dem,da det selvsagt florerer med ulovlig importerte slanger i hele Norges land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker dyr! Er veldig glad i katter! Det er dyret jeg liker best! Og så jeg jeg gald i hester. Ellers er liker jeg alle dyr. Men noen dyr er ikke like pene da, som feks. aper og hyener.

Liker ikke mygg, midd, iberia snegle (og orm og elg på nært hold) og noen aper er ganske ekle (de små som ligner mennesker).

Men hyener er noe av de flotteste dyrene jeg vet om! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de fleste dyr, men er ikke spesielt glad i insekter og den slags. Elsker katter jeg da, er skikkelig kattemenneske :) Ellers er det jo individer innen de fleste arter som jeg kanskje ikke liker så godt, men det går da på individ, ikke art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enenste fjærkreèt jeg kan like er African Grey/Grå jacko..Ble kjent med en nydelig frøken som het Jenna når jeg bodde i England

Og det eneste fjærkreet jeg ikke er så glad i er Grå Jako, minnes med gru jentehatende Kaptein Morgan som beit alt som så jentete ut og kom for nær (også skriker de for j..!).. :)

Kaniner er heller ingen favoritt, det er Sofus-Laban sin skyld (Californiakanin) han elsket romvenninna mi og hata meg! Pissa i senga mi, vekte meg om natta så jeg måtte ut å plukke gress og skreik når jeg tok på ham.. :)

Jeg liker heller ikke griser, det eneste dyret jeg noensinne har vært ordentlig redd var Ferdinand, et stk ordentlig gris (250 kg +) med sterkt forsvar av stallen han bodde i! Uhu!! :)

I det hele tatt er jeg ganske fordomsfull etter møte med et dårlig eksemplar av en art gitt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange dyr jeg er litt redd for. Blandt annet kuer, okser, griser, hannsauer, geiter, høner og haner, slange, veps, bier, humler, edderkopper, brennemaneter, fisker (alle dyr som lever i havet).

Er vel hund, katt og hest som blir de dyrene jeg kommer frivillig til å bruke tid med resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd kuer, okser, haner (Ble faktisk angripi av en hane som lite, fløy på meg å hakka på meg å sånt) :)

Elger, vet ikke hvorfor, men de er skumle, engang jeg var på jordet sammen med søstera mi og ei venn av hu. Vi drev å akte. Jeg hadde nettopp kommet på toppen av bakken da jeg så to elger som kom gående mot oss, jeg sa "Elg" å pekte, før jeg løp for livet hjem, haha :)

Ekle små kryp, som edderkopper, larver, mark osv, er jeg heller ikke spesielt glad i *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, liker egentlig alle dyr. Har en grå jaco papegøye som heter Jako:

jaco.jpg

Også har jeg en katt som bor hos bestemor mens jeg er i Oslo:

katta.jpg

Er jo oppvokst på gård, så jeg er vant til kuer, griser, sauer, geiter, ender, kaniner, høner osv. Har også hatt en hest på fôr, en nordlandshoppe. Og etter å ha jobbet i dyrebutikk så har jeg fått opp øyene for mange dyr, fugl f.eks. Liker best grå jaco ;) Hadde også kongepython, kongeboa og tegu før jeg flyttet hit, men jeg tok med meg skorpionen og akvariene.

Her er Frøya, kongepython:

Frøya_orig_SE.jpg

Her er Hel, tegu:

hel1_orig_se_orig_SE.jpg

En sebraciklide:

sebra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er livredd edderkopper uansett størrelse og de fleste andre insekter.

Slanger har jeg heller ikke noe til overs for. Både de og andre reptiler egentlig. De er pene å se på, men for meg holder det med bilder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hel1_orig_se_orig_SE.jpg

Frøya_orig_SE.jpg

;)

Jeg liker alle dyr ;) Har alltid hatt huset fullt av gnagere, og når brodern flytter ut blir det mest sannsynlig undulat på oss. Har 1 dvergvedder på 8 mnd og skal snart hente meg en til. Har også veeeldig mange fikser - og elsker scalaren min ;)

Har alltid vært svak for tarantella og rotter :P Men må nok vente til jeg flytter ut...

Kaninen min, Kompis, er verdens herligste. Nysgjerrig liten krabat som ikke er redd for noen verdens ting.

IMG_1385.jpg

IMG_1365.jpg

aassa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke kuer, og griser. Det betyr ikke at jeg ikke blir sint når noen mishandler dem, for det blir jeg i høyeste grad, men likevel. Kuer er jeg litt redd, det har jeg alltid vært. Har vokst opp på gård, og er vokst opp med at kuer er skapt for avl og kjøtt, derfor synes jeg selvfølgelig at det er helt greit at de blir sendt til slakt, så lenge transporten er god, og turen har pauser på veien til slakteriet, og den ikke blir stappet for full, og de blir avlivet på en human måte. Halal-kjøtt er jeg sterkt imot. Religion er INGEN grunn i det hele tatt til å avlive dyr på den måten!

Griser likeens som kuer på dette området.

Geiter kan jeg egentlig også styre meg for..spesielt de som ligger midt i veien i tunnellåpninger og nekter å flytte seg.. :)

Insekter, fisker og fugler er ikke dyr, selv om noen betrakter de som det, så det svarer jeg ikke på her. Men er redd for edderkopper, det er jeg. Var ikke det da jeg var liten, men er blitt det nå i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alle dyr? Huff, nei!

Liker ikke katter, synes de bråker fælt! Også er jeg livredd kuer, synes de er orntli`skumle!

Slanger kunne jeg også fint klart meg uten, glad det ikke finnes mye av sånne her i landet!

Er veldig glad i hester, kaniner, marsvin og deguser :)

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...