Gå til innhold
Hundesonen.no

Lettest pelsstell


Minnie
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Minnie said:

Hvilken hunderaser har lettest pelsstell?

De med kortest pels, som whippet, Staff, boxer, osv. Til gjengjeld røyter de hele året, og når røytetiden kommer så kan det være vanskelig å få børstet av dem siden kammer og børster ikke får tak i de korte hårene. Jeg har bare hatt korthårshunder, og jeg har sikkert kjøpt flere børster enn folk med langhårede hunder, i håp om å finne en som funker. ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man la være å børste og bare ha korte hår overalt. Det gjør vi. :D

Hvis man først skal børste så er en god gummikarde det beste mener jeg, ala det man bruker til hest. Men jeg børster ikke, og det er mye korte hår som støvsuges med jevne mellomrom. Det setter seg såklart i alt av stoff, klær, hundesenger, sofa, gulvtepper osv. Et valg man tar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart korthårsraser. (drømmer om å få det igjen). 

De tar minimalt med dritt med seg fra turer, tørker fortere, selv gjørma har tørket og falt av når man kommer seg hjem. Problem med felling ordnes med god gummi-kardask som man masserer av løs pels. Aldri floker

Har nå en normalpelset hund. Pels på 3-5 cm. Trenger også lite stell, men børstes avogtil for å unngå floker. Bruker lang  tid på tørke etter bading og gjørmebryting :cry:. Pelsen ligger som fykende hybelkaniner i huset. Jeg må støvsuge langt oftere med denne siste hunden (men kan ikke legge all skyld på han... :innocent: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, simira said:

Eller så kan man la være å børste og bare ha korte hår overalt. Det gjør vi. :D

Hvis man først skal børste så er en god gummikarde det beste mener jeg, ala det man bruker til hest. Men jeg børster ikke, og det er mye korte hår som støvsuges med jevne mellomrom. Det setter seg såklart i alt av stoff, klær, hundesenger, sofa, gulvtepper osv. Et valg man tar.

Ja, jeg gidder aldri å børste frem til det det er på sitt verste: når underull kommer svevende opp i nesen på meg hver gang vi koser. Da testes børstene/gummikardene i tilfelle de fungerer bedre i år enn i fjor. Evig optimist!  ? 

Konklusjonen min er at den beste børsten til korthårshund sitter på robotstøvsugeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...