Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP!!


Daniel123
 Share

Recommended Posts

Hei

jeg har hatt en drømme hund på fôravtale og trenger nå hjelp med råd og veiledning.

jeg og samboeren fikk drømme hunden på fôravtale da vi ikke hadde økonomi til å kjøpe den der å da.

hunden ble nå i nyligere tid slapp, oppkast, sover nesten hele tiden og går veldig stivt.

vi tok han med til veterinæren får å se hva som kunne være galt. Dette betalte vi.

vi ble da ambefalt å utføre flere tester blant annet blodprøve og rønken, ambefalte og ta dette med oppdretter da hun har forsikring på han. Vi kontaktet da oppdretter og innformerte om dette. Tilbydde oss også og stå får egenanndel og evt kostnader på dette.

vi fikk da i svar( Jeg stoler ikke på noen som sier at her må vi ta masse prøver bare fordi og det vil koste mye for alle undersøkelsene) 

hun ville da ta han med til en annen vetrinær får og sjekke dette, nok vi kunne forstå.

Vi ble enige om at hun skulle hente han dagen før timen da hun skulle dit tidlig.

1 time etter så får vi meldig om avtalen opphører og at vi ikke får se han igjen.

hun deretter blokkerer alle vi kjenner så vi ikke får kontaktet henne.

vi har alt vårt på det rene og vil bare hunden et godt sunt liv.

Dette er også en hund hun vil ha 10 kull på ifølge kontrakten.

oppdretter har heller ikke sjekket han får HD, AD eller øyelyst noe hun også har skrevet i kontrakten.

Tar imot all hjelp og tips.

Dette skal jeg også ta med NKK imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er problemet med fôravtale, så lenge oppdretter står som eier har de alle rettigheter.

Det eneste dere kan håpe på er å prøve å få refundert utgiftene dere har hatt med hunden, men selv det kan bli vanskelig. Og selv om dere nok er glade i hunden, så stiller dere dessverre dårlig, når oppdretter gjør det på den måten. Hva som er deres synspunkt er vanskelig å si, men med mindre kontrakten har veldig spesielle vilkår for å si opp avtalen så kan de ta tilbake hunden når de vil. En fôrhund har man i praksis bare på lån, og er prisgitt en fornuftig og saklig oppdretter. Og det er ikke en avtale man bør gå inn på med noen man ikke kjenner.

Jeg håper at det løser seg for dere og at NKK kan komme med noen gode råd, men dessverre så vil jeg ikke gi deg for store forhåpninger. Hvis dere har en solid kontrakt kan kanskje en advokat hjelpe, men de fleste kontrakter gir oppdretter/eier rett til å ta tilbake hunden etter eget forgodtbefinnende.

Jeg vil anbefale å bruke tiden og spare til å faktisk kjøpe hund neste gang. Ja, det koster, men i forhold til hva en hund koster i løpet av sitt liv så er det bare en brøkdel tross alt, og man eier sin egen hund.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...