Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Hunden min ble operert på torsdag og fikk fjernet 9 kuler på jur. Jeg fikk beskjed at jeg kan fjerne bandasje neste dag, men er ikke det litt for tidlig? Hun har fått body jeg bruker når vi er ute, hun har ikke fått kragen. Hun er også veldig hyper og vil gjerne være ute og gå tur, men når vi gå ut ruller hun masse i gresset og jeg er redd at sting åpnes, hva er deres erfaringer? Kan jeg gå kortere turer med henne, jeg tenkte 15-20 minutter, eller skal jeg helst holde henne rolig? Det er første operasjon av hunden så kanskje jeg overreagerer litt? Lol

Skrevet

Sa ikke veterinæren noe om dette? Da min var nyoperert skulle hun ikke gå noe slags tur, hun skulle ikke engang hoppe eller gå trapper, måtte holde henne helt i ro og bære henne opp og ned trappa.

• Like 1
Skrevet

Har samme erfaring som Wilhelmina. Da min fikk fjernet jursvulst, så fikk hun body til å ha på inne og ute, og klar beskjed om å holde henne i ro. Ut å tisse på plenen. Husker ikke hvor lege operasjonsbandasjen var på, men tror ikke det var så veldig lenge, men hun fikk IKKE slikke på såret, og vi måtte rense hver dag i starten.

Veldig rart at du fikk så dårlig informasjon. Jeg hadde ringt til dyrlegen snarest for å få tydelig info om hva du skal gjøre, hvor mye aktivitet som er greit, og spørre om alt du er usikker på. 

Skrevet

Hun skal kun luftes på korte, rolige turer i bånd til stingene er tatt. Ingen hopping og løping, ingen slikking på såret, ingen hopping oppp og ned i møbler, løftes inn i bilen osv. 

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...