Gå til innhold
Hundesonen.no

Solskinnshistorier epilepsi


Recommended Posts

Hei

jeg har et behov for å høre fra de som har gode historier med hund som har epilepsi.
 

Min hund (husky 5 år) har hatt noen anfall i livet sitt, men de har nå skjedd mer enn 1 gang i mnd så vet anbefalte å starte medisin. Så langt er hunden svært døsig, søvnig, ukoordinert og sjanglete, og jeg kjenner han ikke igjen. Han har kun stått på fenobarbital i 6 dager, og vet’n sier det kan være forbigående symptomer. 
 

Likevel er jeg svært nervøs og redd, hunden min er alt for meg. Jeg har slitt så mye med mye i livet mitt, og hunden min er min største støtte og beste venn. Vi tilbringer hver dag sammen, og han er alltid ved min side. 
Jeg prøver ikke å være hysterisk, men jeg er så redd han skal lide, ikke bli seg selv igjen eller bare dø, at jeg holder på å miste det helt. 
 

Så hvis det er noen her som har _gode_ historier omkring sin epileptiske hund, hadde det vært godt å lese nå. Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, 

Ser tråden er over et år, men svarer likevel! Jeg har en hund på tre og et halvt år. Hun ble diagnostisert med epilepsi tidlig våren 2023. Etter grundig loggføring og undersøkelser av stimuli og omstendigheter før og rundt anfall, har jeg avdekket hva som kan fremprovosere epileptiske episoder. Hun går på en lav dose phenoleptil 25 mg morgen og kveld, og er anfallsfri så lenge jeg holder henne unna det jeg vet kan føre til anfall. Hun ble dårlig de første to ukene på phenoleptil (som ventet), men når det gikk over stabiliserte det seg. Hun er akkurat som før, om enn med noen gram mer på kroppen pga. økt apetitt. Hunden kan leve et godt og normalt liv med epilepsi! Håper alt ordnet seg for dere. 
 

Endret av SiljeB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...