TrønderBjørn Skrevet 27. Juli 2022 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2022 Jeg har en 8 år gammel Golden Retriever hann som veier ca 38kg, For tiden ser jeg meg etter en ny elbil, og prøvet å beregne hvor stort bagasjerommet bør være for å få plass til hunden. Er et bagasjerom med høyde 61cm x dybde 97 x bredde 105 stort nok? Takker på forhånd for gode råd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 27. Juli 2022 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2022 Jeg synes det virker for lite/for lavt. Hvor høy er hunden din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrønderBjørn Skrevet 27. Juli 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2022 Han er 85cm når han sitter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 27. Juli 2022 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2022 Da bør buret være minst så høyt. Dybde + bredde er antageligvis stort nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrønderBjørn Skrevet 27. Juli 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2022 Takk simira! Da vet jeg litt mer om hva jeg må se etter når det gjelder størrelse på bagasjerom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingeling Skrevet 27. Juli 2022 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2022 Når man ser på bilbur, så er "regelen" at man tar stående skulderhøyde + 10 cm, og bryst-halerot + 10 cm. Men en så stor rase ville jeg nok regnet 15 cm ekstra, men poenget er at bilbur (eller bagasjerom brukt som bur) skal holde hunden på plass, akkurat som sikkerhetsselen gjør med oss. Den skal kunne snu seg, men jo mer plass den har til å bevege seg på, jo mer vil den kastes på i en kollisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrønderBjørn Skrevet 28. Juli 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2022 (endret) Takk Pingeling, veldig nyttig informasjon! Endret 28. Juli 2022 av TrønderBjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts