Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv!


Bambii88

Recommended Posts

Skrevet

En av mine yndlings dyr er :D Ulven :D ... Hvorfor? Jo, fins det et mer mystisk, gåtefullt og majestetisk dyr? Kan ihvertfall ikke komme på et... Pen er den å 8) ... Har vært nesten hver sommer på Langedrag siden jeg var 4 :D Er så utrolig nydelig der, med gaupene, hestene, geitene, osv... Men særlig er jeg fasinert av ulvene der... De "ville" ulvene lever sitt nesten normale liv i den "lille" innhegningen... Nesten helt uforstyrret av at 100vis av personer kikker på de daglig! :wink: Viser jo hvor fantastisk dyret er! De tamme ulvene er jeg også innom å kikker på, tenk at et så villt dyr kan temmes som en hund og leve sammen med mennesker :D Praktfulle dyr, Ulven :D ... Noen andre som har meninger om ulven? Som for eks: Er det riktig å ha ulv i Norge eller burde vi slakte dem ned en og en :-o !

Personlig syns jeg vi skal la den være i fred... Da lar jo den oss være i fred 8) Alle vinner :D/

=D> La Ulven Leve!! =D> :(/ [-o<

Skrevet

Jeg har også betsandig hatt en spesiell ting for ulver.

Månens barn.

Jeg synes det er tåpelig at vi ikke kan greie å leve sammen med Ulven og de andre rovdyrene i Norge.

Det er vi mennesker som flytter inn i deres verden ikke omvendt.

Vi må tilpasse oss naturen ikke omvendt.

Skrevet

Elsker ulver jeg også:)

Og det er bare tull at de tar så mange ulver i løpet av året, reven tar mer, men det blir aldri registrert som rev men ulv, da kan de blitt kvitt ulven OG få erstatning.

Skrevet

Eg syns vi burde ha ulv i norge. Og han der tullingen så tillot felling av dei få me har igjen e jo heilt på jordet. Nå e der jo bare ett ulvepar så kanskje får valper dette året.. Pga dei skøyt jo ledertispå i gråfjell flokken ved ett uhell.. Herregud dei e jo teite då. ](*,)

Koffer ska kje ulven få leva?

Pga at me sleppe ud sau så e lett bytte for dei.. E jo vår feil det..

Skrevet

Vi har jo en annen type sau i Norge nå også, en tregere å mindre robust som ulven synes ser ut som et utrolig lett bytte.

Tror ikke det var noe uhell de at de skjøt den ledertispen jeg, tror de viste hvor viktig hun var for betsanden.

  • 2 months later...
Skrevet

langedrag er et utrolig sted!! var der i fjor, og det var bare herlig og våkne på natta av at ask og embla ( de tamme ulvene9 stor og ulte til de ville, og fikk svar..ahh.. :) men herregud så impåslitne de geitene var!! gikke an og sitte ute og spise for da forsvant maten din rimelig fort! hehe.

** stopp utrydding av ulv! **

Skrevet

Vi er jo et av de få landene i verden som bare slipper sauene ut, og forventer å få de igjen.. Tenk på alle de sauene som brekker bein, dør av sykdommer/forgiftning, de som blir påjkørt eller sitter fast i ura, jeg synes rett og slett det kan være ganske tankeløst av bøndene å bare slippe de ut sånn.. Hadde ikke hatt noe imot å være gjeter for en sommer jeg, men to/tre hunder; pyrenee hunder og gjeterhunder.. Tenk så kos, tenk så FERIE!! Og at bøndene har et personlig forhold til hver sau, og at det gjør vondt hver gang en sau blir tatt av ulv; vel, pass litt på sauene da.. For det er MANGE flere som knekker bein osv. og som kunne blitt reddet om det hadde vært en gjeter i nærheten. For byfolk virker det som om ulven spiser mange tusen sau hvert år, og det er jo ikke tilfelle i det hele tatt! Hvis vi vil unngå innavl på de få ulvene vi har må vi få opp bestanden. NÅ!

Skrevet
Vi er jo et av de få landene i verden som bare slipper sauene ut, og forventer å få de igjen.. Tenk på alle de sauene som brekker bein, dør av sykdommer/forgiftning, de som blir påjkørt eller sitter fast i ura, jeg synes rett og slett det kan være ganske tankeløst av bøndene å bare slippe de ut sånn.. Hadde ikke hatt noe imot å være gjeter for en sommer jeg, men to/tre hunder; pyrenee hunder og gjeterhunder.. Tenk så kos, tenk så FERIE!! Og at bøndene har et personlig forhold til hver sau, og at det gjør vondt hver gang en sau blir tatt av ulv; vel, pass litt på sauene da.. For det er MANGE flere som knekker bein osv. og som kunne blitt reddet om det hadde vært en gjeter i nærheten. For byfolk virker det som om ulven spiser mange tusen sau hvert år, og det er jo ikke tilfelle i det hele tatt! Hvis vi vil unngå innavl på de få ulvene vi har må vi få opp bestanden. NÅ!

Bøndene utføre massemord ved å slippe de løs om sommeren..

Kan jo ikke akkurat bry seg så mye om sauen då.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...