Gå til innhold
Hundesonen.no

Turkamerat til student i leilighet? Liten til mellomstor


Natti
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har lenge hatt lyst på hund, og føler at jeg nå har tid og kapasitet til det. Har aldri hatt hund, men har passet og gått tur med mange av venninne mine sine hunder. Har ikke mye erfaring, men har tenkt å sette meg godt inn i hvordan man skal oppdra en hund. Jeg studerer og har sjelden mer enn 2 timers obligatorisk undervisning om dagen ca 2-3 ganger i uken. Bor i leilighet på 60 kvadrat i 10. etasje med balkong og heis i byen, men det er nære til fjell og turområder. Dersom jeg skal skaffe en valp tenkte jeg at det kan være lurt å gjøre det på sommeren når jeg er hjemme hos familien i hus med hage.

 

Jeg er glad i å gå på fjelltur, gå på langrenn og sykle og vil gjerne at hunden kan være med på dette. Samtidig er det fint om den tåler roligere dager innimellom når jeg har mye å gjøre på studiet. Kan også tenke meg å prøve feks agility og lydighetstrening. Det er viktig for meg at hunden kan trives med å bo i leilighet og være hjemme alene ca 5-6 timer om dagen, og helst ikke bjeffe for mye med tanke på naboene. Vil gjerne ha en hund som er ganske avbalansert og sosial, og som generelt sett har god helse. Har ikke noe imot litt pelsstell. Jeg lurer på hvilke raser som kan passe? Jeg kan tenke meg en liten til mellomstor hund. Har sett på Shetland sheepdog og synes de virker veldig fine, kan denne være passende? Tips til andre raser tas gjerne også imot :)
 

 

Endret av Natti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å ha hund når jeg studerte, det var også den lydigste hunden jeg har hatt. Har aldri hatt så god tid før :)