Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Vi er så heldige at vi snart får ny valp i hus, har en eldre hannhund (9 år) allereden. I stort sett skal vi klare å gå tur med vår 9-åring alene, at noen er hjemme med valpen, men hva om jeg må ta med begge hundene?

Tenkte litt på en sekk, eller kan jeg bara bære den lille? 
Noen som har noen erfaringer og råd? :) 

Vi går tur ca 3 ggr om dagen + mye utetid i hagen ❤️

Skrevet

Mine er med de voksne på korte lufteturer fra de er 8 uker. Tar dobbelt så lang tid siden de surrer mye og ikke kan gå rett fram, men det går seg til.

På lengre turer bærer jeg en del når de er med, da er det greit å ha en sekk å sette dem i. Er det en liten rase og man ikke skal gå så fort eller langt, kan man fint ta den på armen.

Skrevet

Takk for svar, Tyttebæra! Det er cockere vi snakker om, og 9-åringen er fremdeles vimsete og distre, sånn som cockere gjerne er ?? våre turer er i stort sett kosete snuseturer, siden go’gutten våres elsker å snuse/spåre. 
Bruker du vanlig sekk, eller burde man kjøpa en spesiell sekk til dette formålet?

Tenker det går seg til, men er altid greit å forberede seg bittelitt ?

Skrevet (endret)

Jeg brukte også mye sekk når yngste hunden var valp, og det fungerte bra. Sekken bør være stor nok til at valpen får god nok plass, og er sikker. Men bør ikke være en veldig stor sekk, bare såpass at valpen kan se ut, men at det ikke er fare for at den faller ut. Jeg gikk også ofte med sekken foran for sikkerhetsskyld. 

Endret av Maren&Bunyip
  • Like 1
Skrevet
5 hours ago, Valpemamman said:

Takk for svar, Tyttebæra! Det er cockere vi snakker om, og 9-åringen er fremdeles vimsete og distre, sånn som cockere gjerne er ?? våre turer er i stort sett kosete snuseturer, siden go’gutten våres elsker å snuse/spåre. 
Bruker du vanlig sekk, eller burde man kjøpa en spesiell sekk til dette formålet?

Tenker det går seg til, men er altid greit å forberede seg bittelitt ?

Hehe, cocker er cocker. :innocent: De vimser nok mer enn min rase ja, men utfordringen med voksen og valp er nok den samme som med alle raser: valpen har en tendens til å ta seg en hvil, undersøke noe nytt, tygge på en pinne eller leke litt på veien, mens de voksne er veldig klar for å gå videre mye raskere og blir stående å vente støtt. En cockervalp kan jo fint tas på armen ved behov da, og er sånn sett lett å ha med på korte turer.

Jeg bruker vanlig tursekk, innlegget over her beskriver godt hvordan den bør være.

  • Like 1
Skrevet
13 timer siden, Maren&Bunyip skrev:

Jeg brukte også mye sekk når yngste hunden var valp, og det fungerte bra. Sekken bør være stor nok til at valpen får god nok plass, og er sikker. Men bør ikke være en veldig stor sekk, bare såpass at valpen kan se ut, men at det ikke er fare for at den faller ut. Jeg gikk også ofte med sekken foran for sikkerhetsskyld. 

Ok, takk for svar :) blir spennende dette ??

Skrevet
11 timer siden, Tyttebæra skrev:

Hehe, cocker er cocker. :innocent: De vimser nok mer enn min rase ja, men utfordringen med voksen og valp er nok den samme som med alle raser: valpen har en tendens til å ta seg en hvil, undersøke noe nytt, tygge på en pinne eller leke litt på veien, mens de voksne er veldig klar for å gå videre mye raskere og blir stående å vente støtt. En cockervalp kan jo fint tas på armen ved behov da, og er sånn sett lett å ha med på korte turer.

Jeg bruker vanlig tursekk, innlegget over her beskriver godt hvordan den bør være.

Takk for svar, blir nok en bratt læringskurve på hva som funker og ikke funker tenker jeg ? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...